preskoči na sadržaj
| 22. 1. 2018. u 11:51 sati | pošalji link
Kriteriji natjecanja


Scenariji koji se prijave na natjecanje bit će pregledani u dva kruga.

U prvom će se krugu diskvalificirati scenariji koji nisu u skladu s pravilima natjecanja i ne zadovoljavaju osnovne kriterije.

Nakon prvog kruga preostale će scenarije pregledati Ocjenjivački sud natjecanja na temelju kriterija za ocjenjivanje i odrediti pobjednike natjecanja.

 

 


Osnovni kriteriji


Prijavljeni scenarij treba biti utemeljen na lektirnom djelu s popisa školske lektire za osnovnu i srednju školu.
Scenarij se može temeljiti i na kreativnom povezivanju više književnih i/ili višemedijskih tekstova od kojih temeljni mora biti lektirno književno djelo.
Scenarij treba biti oblikovan u duhu tolerancije (nacionalne, etničke, vjerske, rasne, spolne, rodne i drugih) na način da ne potiče nasilje ili vrijeđanje.

Djela koja obrađuju teme diskriminacije, odnosno suočavanja s nasiljem, ne spadaju pod ovaj kriterij ako je obrada primjerena dobi gledatelja.
Prijava i scenarij moraju biti pisani hrvatskim standardnim jezikom, ali predstava, tj. dijalozi i monolozi unutar predstave, mogu biti na hrvatskim dijalektima, kao i na stranim jezicima (uz što je potrebno dostaviti i prijevod na hrvatski standardni jezik).
Scenarij mora predviđati predstavu u trajanju od najmanje dvije do najviše tri minute (ne uključujući pauzu između činova).

 

Kriteriji prema kojima će Ocjenjivački sud ocjenjivati prijavljene scenarije ocjenama od 1 do 3 su sljedeći:
 

Usklađenost s izvornikom /porukom izvornog književnog predloška         

  • Autori su prepoznali temu i ideju djela i primjereno ju aktualizirali.    
  • Likovi su okarakterizirani na svim razinama.        
  • Zadržana je univerzalna poruka djela.          
         

Usklađenost s proživljenim iskustvima učenika ciljane dobi

  • Gledatelj je stavljen u središte radnje.
  • Radnja i likovi primjereni su proživljenim iskustvima učenika ciljane dobi.
  • Moguća je učenička identifikacija s likovima i događajima ili kritička ocjena likova i događaja.
  • Predstava potiče problemsko i kreativno mišljenje te rješavanje problema.

Cjelovitost zapleta i mogućnost praćenja radnje

  • Dramska je struktura (zaplet, vrhunac, rasplet) jasna.
  • Uvod u radnju potiče zanimanje.
  • Sadržaj stvara neizvjesnost.
  • Likovi su suočeni s problemom.
  • Dramski je rasplet uvjetovan dramskim događajima i karakterom likova.
  • Dramatizacijom je u cjelovitu adaptaciju obuhvaćeno više djela.
  • Učenik/gledatelj može prepoznati ideju i bit dramske radnje.
     

Poticajno-motivacijski učinak na publiku

  • Funkcionalno su uporabljena znanja i vještine stečene u različitim školskim predmetima.
  • Adaptacija potiče na čitanje originalnoga djela.
  • Predstava motivira učenike na stvaralaštvo.
     

Upotreba jezika i izričaja s ciljem ostvarivanja dramskog učinka

  • Jezična i stilska sredstva povezana su sa sadržajem i idejom predstave.  
  • Dijalozi i monolozi usklađeni su s karakterom likova.
  • Pripovjedačevi komentari u funkciji su radnje i karakterizacije likova.
  • Tekst je napisan u skladu s jezičnom normom hrvatskoga standardnog jezika.
  • Odstupanja od jezične norme opravdana su i svrsishodna u karakterizaciji likova i predočavanju događaja.
  • Tekst je izgovoren u skladu s pravogovornom normom hrvatskoga jezika.
  • Uporabljen je bogat i primjeren leksik.
     

Opis lutaka i scenografije s ciljem ostvarivanja dramskog učinka

  • Lutke su funkcionalne i odražavaju karakter lika.
  • Scenografija je funkcionalna i izmjenjuje se u skladu s dramskom radnjom.
  • Animacija lutaka odražava radnju na sceni (opisom scenskog kretanja se definira animacija lutaka).


Napomena:
Lutke se u ovom kontekstu promatraju kao lik i procjenjuju kroz opis u scenariju, jednako kao i scenografija i načini animacije lutaka. Stoga prilikom prijave nije potrebno prilagati vizualno rješenje već je potrebno u scenariju detaljno opisati lutke i scenografiju.


Izvedbene mogućnosti

  • Scenarij je podijeljen na činove, scene ili prizore.
  • Scenarij se može izvesti u zadanome vremenu.
  • U scenariju se poštuje zahtjev da istovremeno mogu sudjelovati dvije aktivne lutke.  
  • Scenarijem se predviđa glas pripovjedača izvan prizorišta.
  • Lutke i scenografija izrađeni su u skladu s mogućnostima kazališta.
  • Scenografija i lutke izmjenjuju se između činova.
     

Obrazloženje odabira književnog predloška

  • Obrazložen je odabir lektirnoga djela (ili više njih) koje je poslužilo kao književni predložak.
  • Ukoliko je odabran i suvremeni tekst (književni ili višemedijski) on smisleno i funkcionalno intertekstualno i/ili intermedijalno korespondira s lektirnim književnim predloškom.
  • Obrazloženo je viđenje doprinosa novom razumijevanju književnosti, koje se postiže aktualizacijom i prilagodbom suvremenoj publici.
  • Tekst eseja napisan je hrvatskim standardnim jezikom.
  • Argumentacija je jasna i temeljita: iznijeti su argumenti za i razmotreni mogući protuargumenti.
  • Poštivan je zadan broj riječi.
     

Opći dojam
Ovim kriterijem ocjenjivat će se opći dojam koji se kod Ocjenjivačkog suda stvara o scenarijima temeljem kombinacije svih ranije navedenih kriterija.

 

Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Sto godina od početka Velikog rata

Srednja Škola Ban Josip Jelačić ove školske godine, u sklopu Erasmus+ programa, provodi projekt Nastava 21. stoljeća kojem je cilj uvesti inovativne metode i digitalne alate u nastavu. Na tribini Povijest za...

Nastavni materijali

Videokonferencijski nastavni sat Osnova automatizacije

U  Industrijskoj strojarskoj  školi u Zagrebu, u ponedjeljak, 19. ožujka 2018. godine, održan je nastavni sat iz predmeta Osnove automatizacije područja pneumatike. Videokonferencijski nastavni sat održan je u...

Vijesti iz škola

Čitanje pod zvijezdama

U ponedjeljak, 23. travnja 2018. godine, u Osnovnoj školi Grabrik Karlovac obilježena je Noć knjige manifestacijom “Čitanja pod zvijezdama“ na temu “Riječi moja, budi široka“. Bilo je...

1798. - rođen Eugene Delacroix, francuski slikar, romantičar, svojim...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr