preskoči na sadržaj

Pilot projektom e-Škole značajno povećana digitalna zrelost 10 posto hrvatskih škola

Povećanje razine digitalne zrelosti 10 posto hrvatskih osnovnih i srednjih škola glavni je rezultat uspješno završenog pilot projekta „e-Škole: Uspostava sustava razvoja digitalno zrelih škola“ kojeg je Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET započela s partnerima 2015. godine. 


Uvođenje adekvatne IKT infrastrukture i opreme u 151 hrvatsku školu, razvoj digitalnih sadržaja, e-Usluga i alata za nastavne i poslove procese, kao i sustavna edukacija omogućili su redovito korištenje tehnologije u učenju i poučavanju te povećanje digitalne kompetencije odgojno-obrazovnih djelatnika u školama.

Projekt je obuhvatio više od 7000 nastavnika i preko 23 000 učenika. Važnost pilot projekta e-Škole, kao najznačajnijeg projekta u području obrazovanja u Republici Hrvatskoj u protekle tri godine, prepoznala je i Europska unija koja je svojim fondovima sufinancirala 85 % ovog projekta vrijednog gotovo 307 milijuna kuna. CARNET, u suradnji s Ministarstvom znanosti i obrazovanja, trenutačno priprema drugu fazu projekta kojom planira obuhvatiti sve osnovne i srednje škole u RH. Vrijednost druge faze projekta procjenjuje se na milijardu i 300 milijuna kuna.

„Drugom fazom projekta u razdoblju od 2019. do 2022. planiramo digitalno transformirati nastavne i poslovne procese u preostalih 1200 osnovnih i srednjih škola u Hrvatskoj. Projekt prati međunarodne trendove u primjeni informacijsko-komunikacijske tehnologije u obrazovanju te se oslanja na najbolje svjetske prakse i politike korištenja IKT-a u razvoju i unapređivanju obrazovanja“, izjavila je na predstavljanju rezultata projekta zamjenica ravnatelja CARNET-a i voditeljica projekta Andrijana Prskalo Maček.

Značajni porast digitalne zrelosti škola

Od početka provedbe do danas, škole koje su uključene u pilot projekt značajno su napredovale u primjeni digitalnih tehnologija. Okvir za digitalnu zrelost škola, izrađen u suradnji sa stručnjacima Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, definirao je pet područja i pet razina digitalne zrelosti škola te je predstavljao temelj za vanjsko vrednovanje digitalne zrelosti.

U listopadu 2016. godine provedeno je početno vanjsko vrednovanje digitalne zrelosti koje je pokazalo kako su na skali od 1 (digitalno neosviještene škole) do 5 (digitalno zrele škole), naše škole u prosjeku na razini 2, odnosno u kategoriji digitalnih početnica. Nakon 18 mjeseci provođenja projekta, promatrajući ukupnu razinu, čak 93 % škola uključenih u pilot projekt sada se nalazi na razini digitalno osposobljenih (razina 3) odnosno digitalno naprednih (razina 4) škola.

Pozitivne trendove među učenicima i nastavnicima vezane uz motivaciju i korištenje IKT-a u učenju i poučavanju pokazalo je te znanstveno istraživanje učinaka provedbe pilot projekta e-Škole koje je proveo Centar za primijenjenu psihologiju Filozofskoga fakulteta sveučilišta u Rijeci.  

Za dobar dio tog napretka u digitalnoj zrelosti svakako su zaslužne i brojne edukacije održane u sklopu CARNET-ovog projekta. Riječ je o preko 1900 radionica, e-tečajeva i webinara koji su održani s ciljem podizanja razine digitalnih kompetencija nastavnika, ravnatelja, stručnih suradnika i administrativnog osoblja te kako bi se osiguralo svrhovito korištenje IKT-a u nastavi i poslovnim procesima škola. Više od 7000 jedinstvenih korisnika pohađalo je barem jedan od ponuđenih sadržaja obrazovanja, što je više od 90 posto nastavnika i školskog osoblja koji su uključeni u pilot projekt. Uzme li se u obzir da ukupan broj dolazaka na obrazovne sadržaje iznosi gotovo 45 000, svaki je polaznik u prosjeku pohađao 6,4 ponuđenih obrazovnih sadržaja.

Pet gradova - Varaždin, Zagreb, Osijek, Rijeka i Split u sklopu provedbe projekta dobili su i moderne regionalne obrazovne centre (ROC-ove). Riječ je multifunkcionalnim i tehnološko-inovativnim prostorima namijenjenima obrazovnim aktivnostima u sklopu škola, ali i za edukativna događanja u organizaciji lokalnih zajednica, što je dodana vrijednost projekta e-Škole.

Moderna oprema i brojni digitalni sadržaji

Uz 12 340 različitih vrsta računala (hibridna računala, tableti, laptopi, stolna računala) za nastavnike, ravnatelje, administrativno osoblje i učenike, sve škole uključene u pilot projekt opremljene su i kvalitetnom mrežom te bežičnim internetom.

Uz novu opremu, 151 pilot škola osposobljena je i za primjenu modernijeg poučavanja zahvaljujući mnoštvu novih sadržaja i mogućnosti kao što su digitalni obrazovni sadržaji (DOS) koji prate kurikulum nastavnih predmeta matematike, fizike, kemije i biologije za 7. i 8. razrede osnovnih te 1. i 2. razrede srednjih škola. DOS-ovi, njih preko 100, pohranjeno je u repozitorij digitalnih sadržaja (Edutorij) koji nastavnicima, učenicima i školama omogućava centralizirano pretraživanje i pristup obrazovnim materijalima objavljenim na različitim mrežnim stranicama, a ujedno nastavnicima i izdavačima služi i kao mjesto za objavu vlastitih digitalnih nastavnih materijala. U projektu je izrađeno i 240 scenarija poučavanja koji prvenstveno pomažu nastavnicima da se kvalitetnije pripreme za integraciju digitalnih obrazovnih materijala i alata u svoje obrazovne prakse. Unaprijeđen je i e-Laboratorij kao centralno mjesto za istraživanje, testiranje i selekciju digitalnih alata, a proširena je i lista e-Lektira. 

Brojne e-Usluge i alati za kvalitetnije poslovanje škola

Provedbom pilot projekta e-Škole razvijeno je više e-Usluga i alata koji omogućuju transparentnije, jednostavnije i ekonomičnije poslovanje te pružaju podršku obrazovnim procesima u školi. Jedna je od tih usluga sustav informatizacije poslovanja ustanova (SIPU) - centralizirani, jedinstveni i standardizirani sustav za informatizaciju poslovanja i praćenja poslovnih procesa u školama čiji je cilj omogućiti brzu i jednostavnu komunikaciju i razmjenu podataka između škole, agencija, osnivača, nadležnih ministarstava i ostalih dionika projekta. Sustavom za upravljanje učionicom (CMS) nastoji se omogućiti kvalitetno okruženje za učenje i povećati efikasnost (učinkovitost) poučavanja. Svojim funkcionalnostima ovaj sustav nastavnicima omogućuje istovremeni uvid u aktivnosti svih učenika, interakciju s učenikom kroz komunikacijske i kolaboracijske elemente, provjeru znanja i slično. Projektom je uveden i informacijski sustav za analitiku učenja i rudarenje obrazovnih podataka koji obuhvaća mjerenje, sakupljanje, analizu i izvještavanje o podacima o učenicima i njihovim kontekstima u svrhu razumijevanja učenja i okoline u kojoj se učenje događa. Sustav za praćenje uvjeta rada u školi (Aero) pomoću senzora i pametnog upravljanja prati uvjete rada mikroklime u školama kako bi se osigurali optimalni radni uvjeti, a aplikacija za organizaciju i praćenje edukacije (EMA) koja služi kao središnje mjesto za prijavu svih korisnika projekta na edukacije organizirane u okviru projekta.

 

| 28. 8. 2018. u 14:44 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Politika Hrvatske pučke seljačke stranke

Video je uradak nastao kao aktivnost u sklopu obrade političkih stranaka početkom 20. stoljeća, na nastavi Povijesti. Učenice su Srednje škole Ban Josip Jelačić trebale prikazati osnovnu politiku Hrvatske pučke seljačke...

Nastavni materijali

La agricultura en España

Prezentacija o španjolskoj poljoprivredi studenta geografije, pripravnika sa Sveučilišta u Granadi.

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

Europski dan jezika

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr