Zadatak za nastavnike je obraditi jednu nastavnu cjelinu te ju objaviti u navedenim alatima weba 2.0.
Predloženi postupak za izradu digitalnog nastavnog materijala
Prilikom kreiranja materijala možete se rukovoditi nekim od modela instrukcijskog dizajna, npr. ADDIE modelom. Naziv modela akronim je engleskih riječi A - analiza, D - dizajn, D - razvoj, I - implementacija, E – evaluacija.
Prikaz 1. Addie model (preuzeto s Easy Learning Blog)
Načine procjene znanja i alate za procjenu i samoprocjenu možete ugraditi u odabrani alat objave nastavnog materijala. Ukoliko odabrani alat ne omogućava ugradnju alata za procjenu znanja tada je proces potrebno dodatno opisati.
Osim navedenog u nastavni materijal možete ugraditi RSS izvore, widgete (standardne, gotove softverske objekte za izradu grafičkog korisničkog sučelja) ili poveznice za praćenje (follow us).
Potrebno je izabrati neku od inačica alata za izradu:
Pri izradi materijala potrebno je voditi računa o autorskom pravu, pristupačnosti i vizualima i dr. Stoga preporučujemo čitanje WEBrošure za izradu dobrog školskog weba u kojoj se nalaze korisne upute za izradu webova u CMS-u za škole, ali čiji dijelovi sadržaja jednako tako vrijede i za izradu bilo koje vrste digitalnog materijala.
Maksimalan broj bodova koji materijal može dobiti je 20 bodova i to po slijedećim kriterijima:
Kriterij | Broj bodova |
Odražava li materijal definirane ishode učenja? | 3 |
Je li nastavni materijal metodički usklađen? Jesu li odabrane metode i aktivnosti usklađene i prikladne za sadržaj koji se poučava? | 5 |
Jesu li odabrane metode i alati procjene znanja usklađeni i prikladni za sadržaj koji se ocjenjuje? | 3 |
Je li nastavni materijal vizualno usklađen? | 5 |
Jesu li poštivani principi pristupačnosti? | 2 |
Je li poštivano autorsko pravo; jesu li referencirani izvori tekstova, slika ili bilo koje vrste multimedijalnih elemenata? | 2 |
Više informacija o pravilima natjecanja nalazi se na stranici o pravilima.
Nastavne materijale prijavljene na natječaj ocjenjivat će stručni Ocjenjivački sud u sastavu:
D'Souza, Q. (bez datuma). 100 Ideas for Educators; A Guide for RSS and More. Preuzeto 22.12.2011. s http://www.teachinghacks.com/files//100ideasWeb2educators.pdf.
Referalni centri za e-obrazovanje http://www.carnet.hr/referalni/obrazovni/.
Uvod u zaštitu intelektualnog vlasništva u Republici Hrvatskoj http://edu-udzbenik.carnet.hr/1/index.htm.