preskoči na sadržaj

Sviđa li vam se smijeh vaših prijatelja?

Dostojevski je jednom rekao da ako vam se sviđa način na koji se netko smije, a ne poznajete tog čovjeka, možete biti uvjereni da je dobar čovjek. Premda je način smijanja individualan, znanstvenici su dokazali da razlikujemo različite tipove smijanja, ali da neka ipak više cijenimo. Poznato je i da smijeh koristi našem zdravlju, a nova saznanja pripisuju mu još uloga.


Smijeh se smatra nesvjesnom komunikacijom čiji je cilj održavati pozitivne socijalne interakcije. Kako bi saznali više, znanstvenici su u eksperimentu snimali  ljude kako se smiju dok se zabavljaju s društvom ili gledaju neke smiješne videomaterijale. Izabrali su one koji su povezani isključivo s pozitivnim emocijama te su ih raspodijelili u isječke gdje se ljudi smiju otvorenih usta i one gdje se smiju „sramežljivije", zatvorenih usta. Snimili su zvuk takvog smijeha koji je u sljedećem koraku istraživanja poslušalo 28 ljudi.

Sudionici istraživanja poslušali su zvukove te su najviše ocjene dodijelili onom zvuku iza kojeg se krije smijeh s otvorenim ustima. Takav smijeh im se najviše svidio jer ga smatraju spontanim i iskrenim. Zanimljivo je i da se ispitanicima više svidjelo žensko smijanje.

Ovo istraživanje potvrdilo je pretpostavku da još od djetinjstva glasan smijeh učimo povezivati s pozitivnim iskustvima, da bi nas ubrzo i sam zvuk takvog smijeha činio sretnijima. Nadalje, različite vrste smijeha izazivaju različite emocionalne reakcije pa se smatra kako smo naučili prepoznavati te varijacije koje nam pomažu u svakodnevnoj komunikaciji s drugim ljudima. Način smijanja koji nam se kod nekoga podsvjesno svidi ima pozitivan utjecaj na daljnju izgradnju međuljudskih odnosa.

Tako je ovo istraživanje dokazalo je smijeh osnovni alat socijalne interakcije. Smijeh je zastupljen u svim društvima, većinom prilikom interakcije s drugim ljudima jer se tada događa 30 puta češće nego kada smo sami.  „Iako razlikujemo tisuće jezika i narječja, svi pričamo istim jezikom smijeha", zaključuju znanstvenici.

 

Članak je prenesen s portala Bioteka.

| 27. 11. 2012. u 09:12 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet E-knjige i časopisi Prometna učilica Nacionalni portal za učenje na daljinu Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni CERT e-learning akademija e-tečajevi za primjenu u nastavi Moodle

Učenički radovi

Učenički radovi vezani uz geografiju

Donosimo nekoliko učeničkih radova koje su učenici iz Osnovne škole Sesvetska Sopnica napravili uz pomoć roditelja. Učenik Filip Coha izradio je dvije prezentacije - u jednoj je obradio temu životinja Afrike, a u...

Nastavni materijali

Igra Tko želi dobiti peticu? za ponavljanje znanja o Hrvatskoj u Austro-Ugarskoj

Igru Tko želi dobiti peticu osmislila je profesorica Anita Šojat za nastavu hrvatskoga jezika, ovdje je prezentacija prilagođena za nastavu povijesti i ponavljanje znanja o cjelini Hrvatska u Austro-Ugarskoj za...

Audio&video

Jezik i predrasude

Emisija u kojoj raspoloženi hrvatski lingvisti analiziraju našu jezičnu svakodnevicu, otkrivaju zanimljivosti o živim jezicima i nestalim kulturama, istražuju...

1945 . - kapitulacija Japana - potpisana je na američkom ratnom brodu...

Izbor iz HRT programa

Utorak, 2. 9. 2014. Sutra
HTV 1 | HTV 2 | HTV 3 | HTV 4 | HR1 | HR3   

Copyright © 2010 CARNet. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNet.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr