Početkom šezdesetih godina u zagrebačkoj tvornici Janko Gredelj proizveden je prvi aluminijski vlak na području Europe
Godine 1963. su u tvornici Janko Gredelj napravili tri prototipa diesel elektromotornog aluminijskog vlaka serije JŽ 611. Radilo se o naprednoj konstrukciji koja je izazvala pažnju i svjetske industrije.
Vlakovi su bili predviđeni za prometovanje normalnom širinom kolosijeka (1435 mm) i mogli su postići maksimalnu brzinu od 120 km/h. Za vuču su imali dva diesel motora jedinične snage 400 KS. Dužina vlaka preko odbojnika iznosila je 82,12 metra, dok je širina iznosila 3 metra. Vlak je imao 192 sjedišta, a prometovao je na linijama Zagreb – Zadar i Zagreb – Beograd. Ovi vlakovi su se koristili tek kojih par godina, a u kontekstu uporabe aluminija za izradu karoserije Gredelj je još napravio i tri garniture za uskotračnu prugu Zagreb – Samobor (poznate kao srebrne strijele).
Članak i fotografija preuzeti su s internetskih stranica Tehničkog muzeja Zagreb.
1778. - engleski pomorac i istraživač James Cook, u potrazi za prolazom koji bi preko sjevera povezivao Tihi s Atlanskim oceanom, stigao na Sandwich otoke koji će se kasnije preimenovati u Havaje. Cook je otočje tako nazvao po svom zaštitniku Johnu Montaguu, grofu od Sandwicha. Otad će Havaji postati najpoznatije usputno stajalište na svim trgovačkim rutama preko Tihog oceana.