preskoči na sadržaj

Poslijepodnevno je spavanje dobro za učenje

Znanstvenici sa Sveučilišta Delaware i Pennsylvania htjeli su pomnije razmotriti odnos između spavanja tijekom dana i moždanih funkcija kod adolescenata. Rezultati studije objavljeni su u časopisu Behavioral Sleep Medicine. Kod adolescenata se neurokognitivna funkcija izuzetno koristi u tom važnom razvojnom periodu.


Znanstvenici su proučavali adolescente u Kini, gdje je praksa za djecu školske dobi (a i odrasle) odspavati nakon ručka. Prikupili su podatke o tim poslijepodnevnim obrascima spavanja, ali i noćnom spavanju te kvaliteti sna, a potom su mladi izvršavali neurokognitivne zadatke.

Zanimali su ih učestalost i trajanje sna kako bi se pokušalo naći optimalno vrijeme i količina sna. Otkriveno je kako su oni koji su spavali poslije podne 5 dana tjedno bolje izvršavali zadatke. Pokazali su više održive pažnje, neverbalnog razmišljanja i prostornog pamćenja. Najproduktivnija količina vremena za san bila je između 30 i 60 minuta, ali nikako nakon 16 sati.

Međutim, znanstvenici su ostali iznenađeni pozitivnom vezom između poslijepodnevnog i noćnog sna – pretpostavka je da kada spavamo više tijekom dana to će utjecati na kvalitetu ili samu mogućnost spavanja noću.

Cirkadijalni ritmovi (naši unutrašnji tjelesni satovi) najslabiji su između podneva i 14 sati. U to se vrijeme se najvjerojatnije osjećamo usporeno i neproduktivno. U zapadnim se školama to ne uzima u obzir onako kako se uzima u obzir u školama u Kini, primjerice.

”Dnevno je spavanje pomalo kontroverzna tema u Sjedinjenim Državama. U zapadnoj se kulturi monofazni obrazac spavanja smatra znakom sazrijevanja mozga,” rekao je glavni autor Xiaopeng Ji. ”U Kini je vrijeme za spavanje ugrađeno u raspored nakon ručka za mnoge odrasle u radnom okruženju i učenike u školama.”

Autori priznaju kako je u pitanju studija eksperimentalnog tipa i kako se samim time ne može potvrditi uzročnost, ali da rezultati predstavljaju dodatak sve većem broju podataka koji ukazuju na to da trenutni školski sati i rasporedi možda nisu najkorisniji za učenje.


Vijest je prenesena s mrežnih stranica https://geek.hr/znanost/.

 

 

| 7. 5. 2018. u 09:07 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Glazbena kutijica

Jeste li se ikada zapitali koliko se priča skriva u glazbi i njenim skladateljima? U serijalu pod nazivom Glazbena kutijica otkrivamo zanimljive i poučne priče o poznatim...

1322 . - na sjevernim granicama Engleske sa Škotskom, Robert...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr