Lošinjski astronomi otkrili meteorski potok Zeta Cassiopeidi

Hrvatska meteorska mreža, čiji su članovi i dvojica lošinjska astronoma, Željko Krulić i Dorian Božičević, otkrila je meteorski potok Zeta Cassiopeidi, što im je potvrdila Međunarodna astronomska unija (IAU).

Željko Krulić je istaknuo da je ovo otkriće značajno po tome što su uočili da se Zeta Cassiopeidi aktiviraju koji dan prije Perzeida, vjerojatno od raspadnutog kometa. Dva tjedna nakon nas ovo su otkriće potvrdili kolege iz Poljske. Uspjeh hrvatskih astronoma objavljen je u novom broju službenog časopisa IMO-WGN, u kojem se objavljuju radovi o novootkrivenim meteorskim potocima, te potvrde njihovog postojanja na temelju promatranja profesionalnog sustava CAMS pod okriljem NASA-e.

Hrvatsku meteorsku mrežu čine 53 člana, čije su kamere postavljene diljem Hrvatske i u susjednim zemljama.

Krulić je također dodao da njihove kamere snimaju svake noći, povezane udvoje ili utroje kako bi se dobila trodimenzionalna slika meteora u prostoru. Mjesečno snime svatko i po osam DVD-ova, koje potom šalju na obradu u centar Hrvatske meteorske mreže u Puli, gdje se određuju parametri orbite meteora i tzv. mrtvi trag odnosno moguće mjesto pada meteorita, a potom ih se može pronaći pretraživanjem terena. Cilj rada Hrvatske meteorske mreže je pronalaženje objekata od naročite važnosti.

Vrijedi napomenuti i to da je, zahvaljujući lošinjskom udjelu u astronomiji, Korado Korlević iz višnjanske zvjezdarnice, asteroidu u glavnom asteroidnom pojasu Sunčevog sustava kojeg je otkrio 1998. godine, 2006. godine dao ime "10415 Mali Lošinj".

| 10. 1. 2013. u 14:09 sati | RSS | print | pošalji link |

Sveti Nikola

Donosimo rad Matije Vukića, učenika 4. razreda Osnovne škole dr. Jure Turića. Matija je napisao pjesmu inspiriranu tjednom u kojem se slavi Sveti Nikola.

Putnici kroz vrijeme