Projekt Naša mala knjižnica provodi se u 1. a razredu Osnovne škole Siniše Glavaševića u Vukovaru pod vodstvom učiteljice Jasne Panza, u suradnji s knjižničarkom.

Projekt Naša mala knjižnica provodi se u 1. a razredu Osnovne škole Siniše Glavaševića u Vukovaru pod vodstvom učiteljice Jasne Panza, u suradnji s knjižničarkom.
Nastavljajući kampanju poticanja čitanja djeci od najranije dobi, sa svakodnevnim programima od 12. do 17. studenog 2024. godine, Ministarstvo kulture i medija i ove je godine organiziralo predstavljanje programa Rođeni za čitanje na najvećem hrvatskom sajmu knjiga Interliberu na Zagrebačkom velesajmu.
OŠ „Antun i Stjepan Radić“ Gunja ove školske godine uključila se u europski projekt poticanja čitanja „Naša mala knjižnica 3“ koji provodi nakladnička kuća „Ibis grafika“. Koordinatorice projekta u školi su školska knjižničarka dr. sc. Anita Tufekčić i nastavnice hrvatskog jezika Tamara Gutić Filipović i Josipa Koprtla.
Učenici 2. c razreda OŠ „Antun i Stjepan Radić“ Gunja i ove školske godine sudjeluju u nacionalnom projektu poticanja čitanja „Čitajmo zajedno, čitajmo naglas: zaboravljene knjige“. Projekt ima za cilj razvijati ljubav prema čitanju, te osvještavati učenike o važnosti knjiga koje su možda pomalo zaboravljene.
Topli jesenski dani idealni su za čitanje stoga su učenici 3. i 4. razreda OŠ Bakar i njihove učiteljice Ksenija Litović i Alma Hess uz podršku ravnateljice Nadije Vidas osmislile novi projekt koji nosi naziv „Slova ispod krova.“ Projekt će se provoditi tijekom školske godine 2024./2025. Cilj projekta je na zanimljiv način razvijati čitalačku pismenost kod učenika i poticati ljubav prema knjizi i pisanoj riječi.
Na jezični razvoj pozitivan učinak ima – čitanje naglas. Nema sumnje da to znaju karlovački osnovnoškolci koji su se prijavili na ovogodišnje županijsko natjecanje gdje im je upravo to i bio zadatak.
Ne treba mnogo da se shvati kolika je važnost umijeća čitanja kod djece. Obrazovni uspjeh, profesionalna postignuća, pa čak i emocionalno zadovoljstvo pod utjecajem su ove važne vještine.
Često se videće osobe pitaju na koji način osobe oštećena vida mogu čitati knjige. Također, postoje predrasude i zablude da osobe ne čitaju knjige ili časopise jer nemaju percepciju kako mogu čitati knjige i često misle da ne čitaju uopće jer smatraju da im knjige nisu dostupne i prilagođene.
U ovogodišnjem izdanju Mjeseca hrvatske knjige kao tema je istaknuta vrijednost pripovijedanja i kazivanja, posebice onih književnih vrsta koje pripadaju usmenoj književnosti, kao što su bajka ili legenda.
Čitanje je jedna od najvažnijih aktivnosti suvremenog čovjeka, jer se čitanjem spoznaju ideje, obrazuje se, zabavlja se. Međutim, kako doživjeti čitanje knjiga kad vam ono postane samo još jedna školska obveza?