Disleksija se ubraja u specifične teškoće učenja, a odnosi se na poteškoće djeteta u učenju čitanja i razumijevanja pisanog jezika. Disleksija nije povezana s intelektualnim statusom, motivacijom ili ostalim sposobnostima djeteta; česta je kod djece s prosječnom ili natprosječnom inteligencijom.
Djevojčice ostvaruju bolje rezultate od dječaka u čitanju
Nacionalno istraživanje čitalačke pismenosti osnovnoškolaca u Hrvatskoj provedeno u petim i sedmim razredima pokazalo je da djevojčice ostvaruju bolje rezultate od dječaka, priopćilo je Ministarstvo kulture i medija.
Interes za čitanjem kod starije djece i tinejdžera
Od trenutka kad djeci pokažemo njihovu prvu knjigu pripovjedaka ili pjesmica, započinje njihovo putovanje kroz svijet čitanja.
Stručno-znanstveni skup o pismenosti
Hrvatsko čitateljsko društvo nacionalna je udruga koja u svrhu promicanja i istraživanja čitanja svake godine povodom Međunarodnog dana pismenosti, 8. rujna, organizira stručno-znanstveni skup s ciljem okupljanja stručne javnosti te poticanja rasprava o pismenosti(ma) i dobrobitima čitanja u hrvatskom društvu.
Strategije čitanja – doprinos poučavanju i usavršavanju
Brošura Strategije čitanja pripremile su školske knjižničarke Zorka Renić, Ana Sudarević i Gordana Šutej u suradnji s ilustratoricom Irenom Jukić Pranjić. Objavljena je u srpnju 2023. godine uz potporu Ministarstva znanosti i obrazovanja.
Objavljeno prvo kolo biblioteke „Nije lektira“
Društvo za promicanje književnosti na novim medijima [DPKM] objavilo je u okviru projekta Besplatne elektroničke knjige [BEK] prvo kolo biblioteke „Nije lektira“.
Čitanje poezije uz krijes i gitaru
Dvanaesto izdanje međunarodne pjesničke manifestacije „Šumski pjesnici“ održat će se ovoga petka, 4. kolovoza, iznad ponora Butori pored Grožnjana, s početkom u 20 sati.
Objavljena lista dobrih knjiga za djecu, mlade i roditelje
Komisija za knjižnične usluge za djecu i mladež, koja djeluje u okviru Sekcije za narodne knjižnice Hrvatskog knjižničarskog društva, objavila je LISTU DOBRIH KNJIGA za djecu, mlade i roditelje objavljenih u 2022. godini.
UNESCO upozorio na pretjeranu upotrebu najsuvremenijih tehnologija u školi
Agencija UN-a za obrazovanje, znanost i kulturu (UNESCO) upozorila je u svom izvješću da pretjerano oslanjanje na tehnologiju u obrazovanju može biti neproduktivno ili čak štetno ako ometa stjecanje osnovnih vještina poput čitanja.
Čitamo i rastemo uz eTwinning projekt “Uz čitanje riječi rastu 3”
U 2. c razredu Osnovne škole kralja Tomislava iz Zagreba vrlo često bude tiho. Čuje se samo tiho listanje stranica i posuđivanje aktualnih književnih naslova u razrednoj knjižnici.