Grupni je rad u učionici jednaki izazov za nastavnike i za učenike. Postoje učenici koji preferiraju individualan rad i skloniji su izbjegavati grupne zadatke gdje je predviđena suradnja s razrednim kolegama. Naravno, postoje i tipovi učenika koji više vole raditi u manjim grupama. Grupnim se radom razvijaju različite sposobnosti kod djece i učenika te potrebno je poticati ih na ovakvu vrstu suradnje od najnižih razreda osnovne škole.
Konferencija “Čitatelj i čitanje u digitalno doba”
Odjel za komunikologiju Hrvatskog katoličkog sveučilišta u Godini čitanja organizira Međunarodni interdisciplinarni znanstveni skup “Čitatelj i čitanje u digitalno doba” koji će se održati u studenome 2021. u online izdanju.
Kako u učionici poučavati internetski bonton
Učenici danas intenzivno koriste tehnologiju u svakodnevnoj komunikaciji, stoga je izuzetno važno poučiti učenike kako da se ponašaju na internetu.
Zaštita osobnih podataka u obrazovnim procesima
U okruženju digitalnih tehnologija sve je teže štititi i kontrolirati vlastitu privatnost. Upotrebom informacijskih tehnologija svjesno (i nesvjesno) ostavljamo digitalan trag o svojem profesionalnom radu I interesima, ali i sasvim privatnim životnim pitanjima iz sfere osobne intime.
Nedostupnost Edutorija
Obavještavamo korisnike Edutorija da će sustav Edutorij biti nedostupan od petka, 23. srpnja, od 22 sata do subote, 24. srpnja, u 13 sati zbog nadogradnje sustava.
Diskriminacija u školskim klupama – kako se boriti protiv nje
Jane Elliott, nekadašnja osnovnoškolska učiteljica u Iowi, 1968. godine provela je eksperiment u svom razredu „trećaša“, koji se do danas smatra jednako kontroverznim koliko i značajnim. Potaknuta ubojstvom Martina Luthera Kinga Jr., diskriminirajućim izjavama novinara prilikom izvještavanja o tom događaju, te općom nezainteresiranošću ostatka školskog osoblja za isti događaj, osmislila je kako se, barem u vlastitom razredu, boriti s rasizmom.
Usvajanje i razvijanje vještine informacijske pismenosti
Informacijska pismenost je vještina koja se može implementirati u svaki nastavni predmet. Njome se podržava učinkovit pristup informacijama, a učenici pritom razvijaju kritičko mišljenje i promišljanje, kako riješiti problem, donošenje odluka i istraživanje različitih mogućnosti.
Što je MOOC (masovni otvoreni online tečaj)?
Skalabilnost koju omogućava IKT te razine i vrste komunikacije i kolaboracije koje omogućavaju alati društvenog softvera i društveni mediji (eng. social media) doveli su do sve raširenijeg fenomena – takozvanih masovnih otvorenih online tečajeva (eng. massive open online course – MOOC).
Jednostavne navike koje uklanjaju stres iz radnog dana
Dnevni rad koji obavljamo – u školi, tvrtki ili kao privatni poduzetnik – može nas lako pregaziti, postati neučinkovit te isisati energiju i radost iz svega što radimo. Kako možemo raditi na lakši, jednostavniji način, obaviti više onog što je zaista bitno za manje vremena i uz manje stresa? Prenosimo zanimljiv tekst s navedenim jednostavnim navikama uz pomoć kojih se to može postići.
Vizualne pedagogije: potreba stvara priliku
Nakon duge i iscrpljujuće školske godine napokon ste krenuli na odmor. S palube trajekta vidjeli ste jato prekrasnih dupina i poželjeli ste iskustvo podijeliti s obitelji i prijateljima. Izvadili ste mobitel. Što ćete napraviti? Još prije desetak godina, nazvali bi najbližu osobu i podijelili ushićenje preko slušalice (oni malo „napredniji“ možda bi natipkali SMS poruku).