škola
Javna rasprava o Nacrtu prijedloga Udžbeničkoga standarda

Učenje glavom, srcem i rukama – Waldorfska pedagogija

„Dijete treba u strahopoštovanju primiti, u ljubavi odgajati a u slobodi otpustiti“ – R.Steiner. Waldorfska pedagogija nastala je početkom 20. stoljeća na načelima antropozofskog pogleda na svijet. Njen utemeljitelj je znanstvenik, pisac i filozof dr. Rudolf Steiner (1861-1925), rođen u Donjem Kraljevcu u  Međimurju.

Javna rasprava o Nacrtu prijedloga Udžbeničkoga standarda

Nova (srednja) škola – novi početak

Svaka promjena školske sredine je stresna i pomalo uznemirujuća. Ipak, svakodnevno iskustvo (ali i stručna literatura) pokazuju da učenici najstresnijim i za njih osobno najtjeskobnijim smatraju prelazak iz osnovne u srednju školu.

Javna rasprava o Nacrtu prijedloga Udžbeničkoga standarda

Darovita djeca

Osnovno načelo rada s darovitom djecom ima za cilj osigurati djetetu ono što najbolje odgovara njegovu stupnju razvoja, specifičnim potrebama, interesima, potencijalima i sposobnostima, nadilazeći pritom uobičajene programe namijenjene djeci određene dobi.

Javna rasprava o Nacrtu prijedloga Udžbeničkoga standarda

Darovita djeca

Genij je od davnih vremena bio povezivan s problematičnim umom, i znanstvenici su stotinama godina pokušali povezati darovitost s mentalnim i emocionalnim problemima. Američki psiholog Lewis Terman smatrao je da su daroviti ljudi mnogo stabilniji od obične populacije. Tvrdio je da oni mogu iskusiti nestabilnost, koja proizlazi iz njihove okoline, a ne njihove darovitosti.

Javna rasprava o Nacrtu prijedloga Udžbeničkoga standarda

Položaj i popularnost među vršnjacima

Osim članova obitelji, vrlo važnu ulogu u životu svake mlade osobe imaju upravo njihovi vršnjaci. Različite teorije i opsežna istraživanja na području psihologije djetinjstva i mladenaštva potvrdila su da komunikacija i socijalni odnosi s vršnjacima značajno pridonose razvoju moralnog rasuđivanja i tzv. „socijalne inteligencije“.

Javna rasprava o Nacrtu prijedloga Udžbeničkoga standarda

Nasilje među djecom u školama

Većina ljudi ima neka iskustva s okrutnim zadirkivanjem ili tiraniziranjem vršnjaka bilo iz svojih vlastitih školskih dana, bilo kroz školovanje svoje djece. No donedavno se dječje grubosti nisu smatrale društvenim ili problemom vrijednim medicinske pažnje.

Javna rasprava o Nacrtu prijedloga Udžbeničkoga standarda

Početak školske godine

Dok se neki raduju početku nove školske godine, novim znanjima i uspjesima, drugima to predstavlja stres. Nakon dva i pol mjeseca odmora, kupanja, igranja, ljenčarenja, gledanja kasnovečernjih filmova i kasnijeg jutarnjeg buđenja, školarcima je prilično teško vratiti se u staru desetomjesečnu kolotečinu koja donosi puno briga, obaveza, odgovornosti, ranog lijeganja i ustajanja.

Javna rasprava o Nacrtu prijedloga Udžbeničkoga standarda

Učenje i inteligencija

Što je dokaz nečije visoke inteligencije – uspješno položeni ispiti, dobro plaćen posao ili sposobnost slikanja lijepih slika? Svi mi imamo nekakvu inteligenciju, no kako je definirati i izmjeriti? Svi mi otprilike znamo što je to inteligencija, no ipak ju je teško točno definirati, a još teže izmjeriti. Ni sami psiholozi se među sobom ne slažu.

Javna rasprava o Nacrtu prijedloga Udžbeničkoga standarda

Pristup “Korak po korak”

Cilj ovog pristupa je da se roditelj osjeća kao primarni odgajatelj svojeg djeteta, te da aktivno sudjeluje u životu, radu i kreiranju programa  za svoje dijete. Projekt „Korak po korak“ započeo je još 1994. godine na inicijativu instituta Otvoreno društvo kojom se nastojalo pomoći u demokratizaciji obrazovnih sustava tranzicijskih zemalja uvođenjem metoda poučavanja usmjerenim na dijete i uključivanjem obitelji.