preskoči na sadržaj


Što sve donosi pilot projekt e-Škole?

Zbog izuzetno važne uloge današnjih nastavnika u razvoju budućih digitalno kompetentnih i istraživački usmjerenih učenika koji su pripremljeni za suvremene načine obrazovanja i zahtjeve tržišta rada, javlja se potreba za sustavnim razvojem digitalne kompetencije kod odgojno-obrazovnih, ali i administrativnih djelatnika u pilot školama kroz njihovo uključivanje u obrazovni program i vrednovanje razvijenih kompetencija.


Dosad je kroz provedbu pilot projekta održano više od 1000 radionica, webinara i tečaja za više od 6000 polaznika, a svaki polaznik je u prosjeku sudjelovao u tri različite radionice. Polaznici kroz edukaciju obrađuju različite teme poput korištenja informatičke opreme, uključujući opremu za održavanje nastave u interaktivnoj učionici. Upoznaju se s mrežnom opremom i sustavom za upravljanje i nadzor mreže, a educiraju se i o videokonferenciji u nastavi, korištenju alata za izradu digitalni obrazovnih sadržaja, korištenju e-Dnevnika i primjeni interaktivnih mjernih uređaja u nastavi i dr. Školama koje sudjeluju u projektu pružena je i stručno-savjetodavna podrška za primjenu IKT-a u nastavi u obliku mobilnih timova.

Kako bi se korisnici mogli prijavljivati na brojne edukacije organizirane u sklopu projekta razvijena je aplikacija za organizaciju i praćenje edukacije - EMA (Education Management Application). EMA je zamišljena kao centralno mjesto za prijavu svih korisnika projekta na edukacije organizirane od strane CARNET-a, ali i svih korisnika iz osnovnoškolskog i srednjoškolskog sustava na edukacije za stručna usavršavanja organizirane od strane AZOO-a, ASOO-a te webinare u organizaciji Ministarstva znanosti i obrazovanja. Sustavu se pristupa na mrežnoj stranici https://ema.e-skole.hr/ putem AAI@EduHr korisničkog identiteta, a za korisnike koji sudjeluju na edukacijama, ali nemaju AAI@EduHr korisnički identitet postoji mogućnost izrade lokalnog računa.

Kako bi se potaknula primjena IKT-a kojom će se unaprijediti proces učenja i poučavanja, u pilot projektu se razvijaju adekvatni digitalni obrazovni sadržaji za učenike i nastavnike s naglaskom na prirodoslovne predmete (kemiju, biologiju, fiziku) i matematiku u 7. i 8. razredima osnovne škole i 1. i 2. razredima gimnazija koji su izrađeni tako da potiču učenike na aktivno i istraživačko učenje dok nastavnicima omogućuju primjenu različitih strategija, pristupa i metoda poučavanja. DOS-ovi omogućavaju i učenje i poučavanje u različitim okruženjima (u školi, za vrijeme terenske nastave, kod kuće) te kroz različite oblike rada (frontalno predavanje, individualni rad, rad u paru ili grupama), a izrađeni su tako da se mogu koristiti na različitim platformama (na mobilnim ili stolnim uređajima različitih vrsta), u online i offline okruženju. DOS-ovi ne zamjenjuju postojeće udžbenike, niti su zamišljeni kao nova vrsta udžbenika već služe kao njihova interaktivna dopuna. Svaki DOS pokriva cijelo gradivo nekog razreda i predmeta, ali zbog svoje interaktivnosti, multimedijalnosti, nelinearnosti i modularnosti omogućava nastavniku pojedinog predmeta da odluči neke dijelove sadržaja poučavati koristeći se DOS-ovima, kroz pojedini modul ili organizacijsku cjelinu.
DOS-ovi su korisnicima dostupni na mrežnoj stranici https://edutorij.e-skole.hr/share/page/home-page u repozitoriju digitalnih obrazovnih sadržaja (Edutorij) - središnjem mjestu za pretraživanje i pristup obrazovnim materijalima objavljenim na različitim mrežnim stranicama koje nastavnicima i izdavačima omogućuje i objavu njihovih digitalnih nastavnih materijala.  

Izrađeni DOS-ovi povezani su s komplementarnim scenarijima poučavanja koji predlažu niz inovativnih i kreativnih ideja za provedbu specifičnih nastavnih tema prirodoslovnih predmeta i matematike za 7. i 8. razred OŠ i 1. i 2. razred SŠ. Izrađeno je ukupno 240 scenarija koji su dostupni na mrežnoj stranici https://scenariji-poucavanja.e-skole.hr/. Scenariji poučavanja nastavnicima uvelike olakšavaju i štede vrijeme koje im je potrebno za planiranje i pripremu nastavnog sata pružajući im brojne ideje kako modernizirati nastavu korištenjem IKT-a i suvremenih pedagoških metoda (npr. obrnuta učionica, istraživačko učenje, timski rad, igrifikacija i sl.). Njihova primjena značajno utječe i na učenike koji kritički promišljaju, samostalno istražuju i povezuju sadržaj nastavnog predmeta sa situacijama iz svakodnevnog života te tako postaju aktivni sudionici nastavnog procesa dok ih nastavnik u tom procesu usmjerava. Svi scenariji poučavanja obuhvaćaju tri razine (početnu, srednju i naprednu) kako bi bili što prikladniji nastavnicima, odnosno razini njihove digitalne kompetencije. U njima su dane i preporuke za prilagodbu nastavnih aktivnosti za učenike s posebnim odgojno-obrazovnim potrebama, dakle i učenike s teškoćama te darovite učenike.

Uz to, IKT u učenju i poučavanju u sklopu projekta dodatno se potiče i kroz e-Laboratorij, e-Lektire te suradnju zajednice praktičara (korisnika) koji međusobno razmjenjuju iskustva u primjeni svega navedenog i bez kojih provedba ovog pilot projekta ne bi bila moguća. Zajednica praktičara djeluje kroz virtualne susrete korištenjem Yammer platforme u sklopu koje je trenutno aktivno gotovo 3000 članova - ravnatelja, nastavnika, stručnih suradnika, predavača i članova mobilnih timova. U okviru zajednice oformljeno je više od 140 tematskih grupa, poput grupe nastavnika STEM područja, ravnatelja i voditelja projekta. Od početka uspostave mreže u prosincu 2015. pa do kolovoza 2017. godine mjesečno se na mreži ispisalo 868 poruka, a dosad je na mreži podijeljeno više od pet tisuća fileova. Članovi zajednice praktičara susreću i se i uživo na studijskim posjetima školama i Teachmeet-ovima. Riječ je o  dinamičnom i sve popularnijem obliku stručnog usavršavanja u kojemu sudionici u kratkim, vremenski ograničenim prezentacijama, dijele svoja iskustva, ideje, planove.
Kako susret nastavnika izgleda pogledajte na Meduzi.

* * *

Na kraju provedbe pilota planira se provesti i završno vrednovanje digitalne zrelosti škola uključenih u projekt kako bi se mogli usporediti rezultati ovog i vrednovanja provedenog na početku provedbe pilot projekta e-Škole čiji su rezultati pokazali da među vrednovanim školama nema niti jedne digitalno napredne niti digitalno zrele škole, ali isto tako niti jedne digitalno neosviještene škole. Većina škola (82 %) spada u digitalne početnice, dok se otprilike svaka peta škola može smatrati digitalno osposobljenom.

Jedan od glavnih ciljeva ovog projekta je podizanje razine digitalne zrelosti škola uključenih u pilot projekt za jednu razinu, a njegova uspješna provedba preduvjet je za drugu fazu projekta. Interes za uključivanjem u veliki projekt koji započinje 2019. godine iskazalo je već više od 1000 škola u RH popunjavanjem upitnika za samovrednovanje digitalne zrelosti škola na adresi https://digitalna-zrelost.carnet.hr/.

Više informacija o projektu e-Škole možete pronaći na mrežnim stranicama projekta.

 

| 8. 3. 2018. u 10:15 sati | RSS | print | pošalji link |


Edu.hr portal Forum CARNetovog Portala za škole namijenjen učenicima, nastavnicima i zaposlenicima hrvatskih škola Nacionalni portal za učenje na daljinu Moodle Edu.hr portal CMS za škole CARNetova korisnička konferencija Elektronički identitet

Učenički radovi

Salzburg

Donosimo vam prezentaciju Petre Maravić, učenice 7. razreda Osnovne škole Ivana Brlić-Mažuranić, PŠ Drežnica o austrijskom gradu Salzburgu. Prezentacija je napravljena na satu...

Nastavni materijali

Veliko i malo slovo DŽ dž

OŠ HJ A.1.1. Učenik razgovara i govori u skladu s jezičnim razvojem izražavajući svoje potrebe, misli i osjećaje. OŠ HJ A.1.3. Učenik čita tekstove primjerene početnomu opismenjavanju i jezičnome razvoju....

Audio&video

Putnici kroz vrijeme

Putnici kroz vrijeme: Od antike do barbike, od traktora do motike, nekad davno, davnije, što je bilo ranije? Prošlost su naše teme - Putnici kroz vrijeme,...

1887. -prva od četiri irske 'krvave nedjelje' odigrala se na...

Copyright © 2010 CARNET. Sva prava pridržana | Uvjeti korištenja | Impressum

A A A  |  

Mail to portal@CARNET.hr




preskoči na navigaciju
admin@raspored-sati.hr www-root@raspored-sati.hr ivan@raspored-sati.hr ivana.tolj@raspored-sati.hr marko.horvatovic@raspored-sati.hr www-root@donja-dubrava.hr analiza@donja-dubrava.hr pretinac@donja-dubrava.hr pajo.pajic@donja-dubrava.hr coran.goric@donja-dubrava.hr ivana@donja-dubrava.hr marijana@marijana-tkalec1.from.hr marijana.tkalec@marijana-tkalec1.from.hr mt@marijana-tkalec1.from.hr http://marijana-tkalec1.from.hr http://web.marijana-tkalec1.from.hr http://www.marijana-tkalec1.from.hr