Čitanje u prolazu – osmišljen kutak za e-lektiru na V. osnovnoj školi Varaždin

Infrastrukturno obogaćeni projektima e-Škola i Škola za život i povodom proglašenja 2021. “Godinom čitanja”, od strane Vlade RH u V. osnovnoj školi Varaždin osmišljen je e-kutak za čitanje s pristupom e-lektiri. Učitelji informatike, u suradnji sa školskim knjižničarom, osmislili su kutak u kojem će učenici, ali i njihovi roditelji, za vrijeme odmora ili posjeta školi moći čitati e-knjige pomoću željenih medija (tablet uređaja ili mobitela).

E-kutak za čitanje učenicima pruža velike mogućnosti izbora e-lektire uz  mogućnost personalizacije sadržaja. Učenici sadržajima pristupaju pomoću svojega osobnog i jedinstvenog elektroničkog identiteta AAI@Edu.hr. Kutak omogućava korištenje e-knjiga preko tablet uređaja s dodanim posebnim razinama za učenike s teškoćama u čitanju te s posebnim razinama za darovite učenike.

U kutku je moguće pronaći mnoštvo aktualnih sadržaja vezanih uz lektire, kulturu i umjetnost s izrekama svjetskih i hrvatskih autora. Učenici pomoću tablet uređaja ili mobitela mogu učitavati QR kodove sa straničnika i plakata zalijepljenih na pano kutka, pristupiti novim izdanjima, najčitanijim knjigama i obilježavanju raznih obljetnica hrvatske književne scene. Na ovaj način žele potaknuti na čitanje koje povećava emotivnu inteligenciju i toleranciju. Čitanje razvija samosvijest, samopouzdanje i vrijednosti koje nisu uvijek vidljive, ali su dugoročno važne za kvalitetu života pojedinca i opće dobro zajednice. E-kutak za čitanje “u prolazu” odijeljen je pregradama koje osiguravaju učenicima diskreciju, zadovoljno i usredotočeno posvećivanje e-knjigama, ali i epidemiološku distancu. Prije svega, ovo mjesto okupljanja učenika “u prolazu” jako je dobar primjer kvalitetnog korištenja i organizacije slobodnog vremena u školi te potiče učenike na jedan drugačiji (fleksibilan) pristup knjigama i čitanju lektire u skladu s izazovima novog vremena.

Ovim projektom žele potaknuti razvijanje čitateljskih navika okruženi digitalnim svijetom i što više potaknuti učenike da se služe materinskim jezikom u digitalnom svijetu umjesto tuđica.