prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Državno natjecanje i smotra “Opisujemo sustave” 2023.

Državno natjecanje i smotra “Opisujemo sustave” održano je u Omišu od 17. do 19. svibnja 2023. godine. Škola domaćin bila je Srednja škola “Jure Kaštelan” u Omišu. Sudjelovalo je 20 pozvanih učenica i učenika Republike Hrvatske, raspoređenih u dvije kategorije natjecanja (A – učenici 1. i 2. razreda, B – učenici 3., 4. i 5. razreda srednje škole).

Na ovom natjecanju tema je bila uočavanje, opisivanje i razumijevanje sustava iz okoline. U projektu se primjenjuju predznanja iz prirodoslovlja, tehnike i društveno-humanističkih znanosti. Na natjecanju je učenik Marin Sabo (3. f) iz Tehničke škole u Požegi osvojio 7. mjesto s radom „Utjecaj društvenih mreža na društveni život i mentalno zdravlje srednjoškolaca“. Njegova mentorica je prof. Andreina Bekafigo Starčević. Učenik Adam Marjanović (4. f) iz Tehničke škole u Požegi sudjelovao je s radom „Sustav upravljanja kvalitetom“ na Smotri. Njegova mentorica je profesorica Marina Mirković.

Učenik Marin Sabo u radu opisuje društvene mreže, kao vid komunikacije i prezentacije stila života, koje su uvelike razdijelile društveni život na „nekad“ i „sad“. Granica nikada nije bila očitija. Prebacivanje društvenog života iz živog u virtualni svijet za sobom je dovelo do mnogih, ili novih pojavnosti u društvenom životu, ili do učestalijih negativnih pojavnosti u mentalnom zdravlju mladih. Cilj je rada pokazati kako je utjecaj društvenih mreža na društveni život i mentalno zdravlje srednjoškolaca izrazito primjetan, pogotovo uspoređujući srednjoškolce „nekad“ i „sad“. Također, opterećenost pojedinca da „zadovolji“ publiku ili da promatra druge iz sigurnosti vlastite sobe, sve češće ostavlja neželjene posljedice na psihu mlade osobe. Kako bi potvrdio da je utjecaj društvenih mreža prisutan i djeluje pozitivno/negativno na srednjoškolce, koristio je anonimno anketiranje učenika. Kako bi razjasnio neke važne pojmove vezane uz mentalno zdravlje srednjoškolaca, obratio se školskoj psihologinji Obrtničke škole u Požegi, profesorici psihologije, Ivi Zrinščak za pomoć.

Učenik Adam Marjanović u svom radu predstavlja sustav upravljanja kvalitetom koji utječe na svaki aspekt uspješnosti pojedine tvrtke. Ispunjavanje zahtjeva kupaca pomaže u ulijevanju povjerenja u organizaciju, što zauzvrat dovodi do više kupaca i veće prodaje. Provedena je anketa među potrošačima kako bi se dobila bolja slika o procesu proizvodnje, metodama upravljanja kvalitetom i poznavanjem tvorničkih proizvoda. Cilj rada je uočiti važnost upravljanja kvalitetom te utvrditi kako tvrtke upravljaju kvalitetom svojih proizvoda, kojim se metodama i alatima služe u svrhu osiguravanja kvalitete. Istraženi su različiti aspekti upravljanja kvalitetom, kao što su norme, certifikati, kontrole, laboratorijska ispitivanja i druge mjere koje se primjenjuju u procesu. Kako bi dobio informacije iz prve ruke i bolje shvatio sustav upravljanja kvalitetom, Adam je stupio u kontakt s tvrtkom „Zvečevo“ u Požegi. U sklopu posjeta postrojenju, intervjuirao je gospođu Helenu Nadaždi, dipl. inženjerku prehrambene tehnologije. Zahvaljujemo im na suradnji.

Prvo mjesto na natjecanju u A kategoriji osvojio je učenik Noa Crnić iz Prirodoslovne i grafičke škole u Rijeci s radom „DNK kao medij za pohranu podataka“. Prvo mjesto u B kategoriji osvojila je učenica Eva Radan iz Gimnazije Vladimira Nazora u Zadru. Tema njena rada je „Globalna neispavanost“. Uz obavezan natjecateljski dio, učenici su sudjelovali u pub kvizu, obilasku Omiša, ali i u zabavnom međusobnom druženju. 

Na ovom natjecanju tema je uočavanje, opisivanje i razumijevanje sustava iz naše okoline. U projektu se primjenjuju predznanja iz prirodoslovlja, tehnike i društveno-humanističkih znanosti. Učenici su rješavali zadatak koji se sastoji od opisa sustava i pitanja vezanih uz opis. Potom je slijedilo javno izlaganje rada, a sastoji se od prezentacije i odgovora na pitanja. Kriteriji ocjenjivanja javnog izlaganja su: znanstveno razmišljanje, kreativna sposobnost, razumijevanje, jasnoća izražavanja, vrijednost prikazivanja te stručne i jezične norme. Organizatori Državnog natjecanja i smotre su Ministarstvo znanosti i obrazovanja, Agencija za odgoj i obrazovanje i Hrvatsko interdisciplinarno društvo.