prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Mi volimo projektnu nastavu

Primjer dobre prakse iz Osnovne škole Bijaći vezano uz projektnu nastavu i Erasmus+ projekt Common Heritage from Tradition to Future.

Osnovna škola Bijaći iz Kaštel Novog i inače promovira nematerijalnu kulturnu baštinu, ali ovog puta je i sudionik Erasmus+ projekta Common Heritage from Tradition to Future, izgrađenog u partnerstvu s Bugarskom, Rumunjskom, Turskom i Grčkom.

Kao što kaže u sažetku projekta: „Nematerijalna kulturna baština vrlo je krhka i brojni njeni elementi u opasnosti su da sasvim nestanu. Međutim, kulturna baština ujedinjuje zajednice, osnažuje ljude da zamisle zajedničku budućnost; povezuje sadašnjost, prošlost i budućnost. U ovom slučaju, obrazovne institucije daju više mjesta pitanjima kulturne baštine, privlače nove generacije, jačaju kurikulum za prijenos elemenata nematerijalne baštine na sljedeće generacije i osvještavaju učenike. Naši su ciljevi osposobiti učenike koji će posjedovati zajedničku baštinu, uspostaviti toleranciju prema različitim kulturama, naučiti o važnosti nematerijalne kulturne baštine, predstaviti našu zajedničku baštinu na lokalnoj, nacionalnoj i transnacionalnoj razini, te povećati osjetljivost za ovu temu, kombinirajući elemente kulturne baštine s poduzetništvom za održivi razvoj. Nastojat ćemo osigurati integraciju otvorenih obrazovnih resursa o kulturnoj baštini razvijanjem inovativnih praksi, snažnih i učinkovitih digitalnih materijala te stjecanje novih znanja i vještina razvijanjem partnerstva i suradnje na razini EU.“

Ovaj uvod vam vjerojatno zvuči kao uobičajen tekst Erasmus+ projekata o kulturnoj baštini, ali praksa je pokazala da je navedeno iznimno točno, primjenjivo, izvedivo i zabavno.

I dok je početak projekta karakterizirala uobičajena sporost u COVID uvjetima i snalaženje u virtualnom svijetu, projektna mobilnost koja se odvila u našoj zemlji u svibnju mjesecu dala je pravi zamah projektnim aktivnostima. Susret s drugim kulturama i boravak izvan učionice usred naše vlastite baštine dodatno je inspirirao naše učenike. Na stranu svi plakati, prezentacije i video radovi koje su napravili tijekom trajanja projekta te uoči dolaska naših gostiju, mobilnost je dala puni zamah projektnoj nastavi i integraciji drugih nastavnih sadržaja u redovitu nastavu engleskog jezika. (N.B.: koordinator projekta je učiteljica engleskog jezika).

Navodimo samo neke primjere učeničkih inicijativa i aktivnosti koje originalno nisu bile predviđene samim projektom: 6.c razred je, potaknut susretom s drugim kulturama, dodatno istražio glavne nacionalne simbole Bugarske, Grčke, Rumunjske, Turske i Hrvatske. U tu svrhu su učenici prikupili vizualne materijale postavljene na projektne panoe prije same mobilnosti, te nakon nje detaljnije istražili aspekte kao što su zastava, grb, nacionalni heroji, elementi kulturne baštine i slično, i izradili plakate. Pritom smo naišli na zanimljive detalje poput Rudyard Kiplingova prijevoda grčke himne ili prekrasnog prijevoda teksta hrvatske himne od strane hrvatske dijaspore u SAD-u, otkrili učenicu koja gaji poseban interes za kulturu Turske i uči turski itd. Nakon što su plakati bili gotovi, učenici su ih predstavili razredu i završili prezentacije slušanjem “The Mystery of Bulgarian voices”. A naš rezultat na Kahootu o zemljama sudionicama u projektu bio je puno bolji nakon prezentacija.

Isti razred zaintrigirali su hrvatski mitovi i legende. Dvije učenice reinterpretirale su sadržaj i ilustrirale šest legendi s Jadrana te ih na besprijekornom engleskom jeziku prezentirale razredu u izložbenom prostoru škole.

I na kraju ove objave želimo posebno pohvaliti učenike 5. d, koji su bili toliko inspirirani video zapisima učenika koji su posjetili Sokolarski centar u Dubravi tijekom mobilnosti da smo sljedeći sat završili s čak pet plakata o pticama grabežljivicama. Posebna je draž u tome što se radi o samoinicijativnim radovima učenika kojima rad na engleskom jeziku predstavlja svojevrstan izazov. Integrirali smo tako biologiju i elemente nematerijalne kulturne baštine u redovitu nastavu engleskog jezika. Pitanje ostaje radi li se o “birds of prey” ili “birds of pray”, ali naučit ćemo…tek smo petaši.

Kraj školske godine prekinuo je ovaj zamah, ali zaista možemo reći da je to bila jedna lijepa projektna godina za nama. Istina nismo putovali u Bugarsku u ožujku jer je u to vrijeme izbio rat u Ukrajini, ali dobro smo se snašli i u virtualnim aktivnostima. Međutim, poduka zasnovana na projektu i integracija drugih predmeta u nastavu engleskog jezika posebno je zaintrigirala naše učenike i dodatno ih inspirirala za rad. Radujemo se nastavku aktivnosti u novoj školskoj godini, tim više što smo izazvali znatiželju učenika u susjednoj školi u Kaštel Starom koji će nam se pridružiti i dodatno osnažiti naš projekt.

Više o našem projektu možete vidjeti na eTwinningu, a posebno ćemo se radovati ako nam se i vi pridružite.

 

Priloženi dokumenti