prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Nastava na daljinu (5. razred): Mate Balota, Pramaliće (raščlamba lirske pjesme)

Učenici petoga razreda Osnovne škole Ivana Lovrića analizirali su pejzažnu lirsku pjesmu Pramaliće Mate Balote. 

 

 

Na razini predmetnoga kurikula trebali su ostvariti sljedeće ishode:

OŠ HJ A.5.6. Učenik uočava jezičnu raznolikost hrvatskoga jezika u užem i širem okružju. 
OŠ HJ B.5.2. Učenik razlikuje temeljna žanrovska obilježja književnoga teksta.
OŠ HJ B.5.4. Učenik se stvaralački izražava prema vlastitome interesu potaknut različitim iskustvima i doživljajima književnoga teksta. 
 
Na razini aktivnosti učenik će: slušati i čitati lirsku pjesmu, uočiti pjesmu napisanu na narječju, usporediti pjesmu na narječju s pjesmom na standardnom književnom jeziku, prepoznati stilska izražajna sredstva u pjesmi, razlikovati vrste pjesničkih slika, rabiti digitalne alate u učenju, stvarati pjesmu na vlastitom narječju.

Učiteljica je raščlambu pjesme osmislila u 7 koraka i prikazala ju na interaktivnoj fotografiji napravljenoj u digitalnom alatu. Interaktivnu fotografiju možete pogledati na sljedećoj poveznici https://view.genial.ly/5ea14e0a2381030d807862eb/interactive-image-interactive-image.

1. Za početak učenici slušaju skladbu Proljeće Antonija Vivaldija na sljedećoj poveznici https://www.youtube.com/watch?v=mFWQgxXM_b8.

2. Potom gledaju slikokaz koji prikazuje kraj o kojem se u pjesmi pjeva, a prema slikama trebaju prepoznati o kojem se kraju Hrvatske radi. Slikokaz napravljen u digitalnom alatu pogledajte ovdje https://view.genial.ly/5ea14ed2075c7c0dc0e71ab1/video-presentation-otkrij-hrvatsku-regiju

3. i 4. Nakon toga učenici slušaju i čitaju pjesmu i izražavaju vlastite dojmove.

5. Potom, vođeni pitanjima, zapisuju bilješke i uočavaju stilska izražajna sredstva i pjesničke slike u pjesmi. Učiteljica ih upućuje na mrežna mjesta na kojima mogu otkriti značenje nepoznatih riječi. 

6. Učenici zatim igraju digitalnu igru u kojoj su zastupljene nepoznate riječi, stilska izražajna sredstva i pjesničke slike iz pjesme. Kad odigraju igru, otkriva im se pjesma na kajkavskom narječju koju potom uspoređuju s prethodno analiziranom pjesmom. Ovdje pogledajte igru u digitalnom alatu https://learningapps.org/display?v=pjaada6jc20.

7. Učenici pišu vlastite pjesme na svom dijalektu i lijepe ih na digitalnu oglasnu ploču. Fotografije prilažem na početku članka.