prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Projekt “Budi internet genijalac”

Tijekom travnja u okviru projekta “Budi internet genijalac” u Osnovnoj školi Jurja Dobrile Rovinj održane su raznolike radionice. Projekt poučava djecu osnovama digitalnog građanstva i sigurnosti kako bi mogli pouzdano istraživati internetski svijet.

Učenici 2. a u aktivnosti “Čuvaj svoje tajne” upoznali su se s važnošću korištenja lozinke čime štite svoje podatke. Naučili su kako dobra lozinka ne smije biti kratka i treba se sastojali od velikih i malih slova, znamenki i simbola te mora njima biti lako pamtljiva. Ista radionica provedena je i u 2. razredu Područne škole Rovinjsko Selo, dok učenici 3. razreda proveli su aktivnost Dijeli pažljivo gdje su na temelju određenih scenarija trebali prepoznati mogu li navedenu informaciju dijeliti s obitelji, prijateljima, svima ili ne dijeliti je. Aktivnost je učenike osvijestila o potrebi za pažljivim dijeljenje podataka na internetu.

Učenici 6. a razreda u aktivnosti “Da sam ja tražilica” postavili su se u ulogu internet tražilice te imali zadatak da osmisle odgovarajuću temu pretraživanja. Na temelju teme pretraživanja trebali su osmisliti internet stranicu koja bi bila prikazana putem rezultata te da nacrtaju sliku ili kartu. Putem navedene aktivnosti učenici su imali priliku ponoviti znanje o internet domenama i poznavajući pravila osmisliti ispravan naziv internet domene. U aktivnosti crtanja slike ili karte podsjetili su se kako internet tražilice osim popisa internet stranica nude nam mogućnost da za određeni upit za pretraživanje možemo kao rezultat dobiti i slike odnosno karte.

Učenici 6. b razreda u aktivnosti “Vježbanje pretraživanja interneta” imali su zadatak osvijestiti važnost ispravnog postavljanja upita internet tražilici kako bi dobili što kvalitetnije moguće odgovore. Na temelju odgovarajućeg opisa problema, učenici su kroz inicijalni upit za pretraživanje došli do prvog rezultata pretraživanja te daljnjim aktivnostima poboljšavali upit za pretraživanje ne bi li došli do relevantnih rezultata. U aktivnosti, učenici su razumjeli važnost dobro postavljenog upita za pretraživanje koji će im omogućiti dostup do traženih podataka.

Učenici 6. c razreda u aktivnosti “Ali reci to na lijep način” uvježbavali su pisanje pozitivnijih i konstruktivnijih poruka kakve se uobičajeno koriste u komunikaciji mladih. Bila je to prilika da razmisle o načinima komunikacije među vršnjacima, potrebom za promjenom tona i načina komunikacije u pozitivnom smjeru.

Učenici 6. d u aktivnosti “Čiji je uopće ovaj profil?” proučavali su poruke tri izmišljene osobe s društvenih mreža s ciljem stvaranja određenih mišljenja, pretpostavki ili stavova o osobama koje zapravo ne poznajemo u realnom životu. Učenici su prepoznali kako dostupnost podataka može rezultirati pretpostavkama koje se na kraju i  ne moraju pokazati kao točne.