prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Dan hrvatske glagoljice i glagoljaštva u Sveučilišnoj knjižnici Rijeka

Povodom Dana hrvatske glagoljice i glagoljaštva, koji se obilježava 22. veljače, u Sveučilišnoj knjižnici u Rijeci će se u petak, 21. veljače, u 17 sati, održati predstavljanje projekta 'Glagoljica i kreativna industrija – Glagoljaški epigrafski spomenici Istre i hrvatskog primorja' voditeljice dr. sc. Romane Lekić, pročelnice Odjela za turizam, Edward Bernays University College Zagreb.

Ovim predavanjem i primjerom koji će se predstaviti dotaknut će se osnovni problem  koji se odnosi na proučavanje i verifikaciju zastupljenosti  kulturne baštine u turističkoj ponudi Hrvatske. Većina turističkih destinacija u Hrvatskoj potpala je pod utjecaj globalne turističke kulture, koja svojim standardnim proizvodima zamjenjuje tradicionalne lokalne kulture i tako umanjuje posebnost turističke destinacije. Globalizacija koja manipulira lokalnom kulturom uništava upravo one odlike turizma koje potiču ljude na putovanje. Tako je i u Hrvatskoj, jer turističke destinacije postaju sve sličnije i srodnije te počinju nalikovati jedna drugoj, pa turisti počinju tražiti doživljaj koji je autentičan i drukčiji.

Društveno pragmatični cilj ovog predavanja je upozoriti na činjenicu da bogatstvo glagoljaške baštine nije dostatno ni kvalitetno iskorišteno za oplemenjivanje turističkog proizvoda i da upravo u razvoju  posebnih oblika turizma (kao što je npr. kreativni kulturni turizam) leži nova kvaliteta bitna za konstituiranje turističkog brenda Hrvatske. Kako je brend svojevrsno obećanje, jer turisti dolaze sa svojim očekivanjima, a odlaze sa sjećanjima, bitno je u okviru ovog predavanja pokazati primjerom kako je to potrebno i moguće učiniti.

Krajnji cilj ovog predavanja je pružiti model za komunikaciju i interpretaciju  glagoljaške baštine u turizmu te pokazati kako se može kroz povezivanje s kreativnom industrijom i kroz kružnu kreativnost  osmisliti kulturno-turistički proizvod temeljen na ovoj baštini, a vodeći pritom računa o održivom turizmu i pravilima struke.