prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Međunarodna stručna praksa učenika u sklopu Erasmus+ projekta

Učenici trećih i četvrtih razreda Elektroindustrijske i obrtničke škole Rijeka strukovnih zanimanja tehničar za mehatroniku, elektroničar i elektromehaničar sudjelovali su u 21-dnevnoj stručnoj praksi u španjolskom gradu Zaragoza.

Mobilnost je provedena u periodu od 08. veljače 2025. do 02. ožujka 2025. kao dio Erasmus+ projekta „Prihvati STEM izazove“. U sklopu ključne aktivnosti 1 – mobilnost pojedinca u svrhu učenja pod projektnim brojem 2024-1-HR01-KA122-VET-000215579 ostvarene su mobilnosti za 24 učenika čiji su pratitelji bili nastavnici-mentori Škole Dino Delač i Dean Caput.

Praksa u partnerskim tvrtkama

Učenici su u Zaragozi bili integrirani na radna mjesta tvrtki čija je djelatnost u sektoru elektrotehnike i računarstva. Tako su na radnim mjestima učenike dočekali radni zadaci iz područja održavanja i servisiranja informatičke opreme, automatizacije i procesne tehnike, održivih izvora energije i strojne obrade materijala. Učenici su učenjem temeljenom na neposrednom radu stekli znanja i vještine rada sa CNC strojevima te strojevima za precizno glodanje i graviranje izradaka. U tvrtkama čije je poslovanje vezano za procesnu tehniku ugrađivali su automatizirane sustave čiji je glavni element programibilni logički kontroler  – PLC uređaj. Naučili su povezivati senzore i aktuatore sustava u smislenu cjelinu te kreirati programske kodove za programiranje PLC uređaja u ljestvičastom dijagramu i funkcijskom blok dijagramu.

Jedan učenik bio je u firmi koja je ugrađivala fotonaponske sustave na kampere te je on usvojio znanja o instalaciji fotonaponskih sustava i potrebnim dijelovima za njegovu montažu te način ispitivanja i puštanja sustava u rad. Učenici trogodišnjih zanimanja elektroničar i elektromehaničar razvili su kompetencije u postavljanju rashladnih uređaja te razvodu instalacija niskog napona unutar zgrada i poslovnih prostora. Tijekom rada u partnerskim firmama svi učenici jačali su svoje jezične kompetencije engleskog jezika u svakodnevnoj komunikaciji na radnom mjestu što je također pridonijelo jačanju njihove sigurnosti i samopouzdanja.

Aktivnosti izvan radnog vremena

Boravak na mobilnosti učenicima je omogućio i kulturološko upoznavanje Kraljevine Španjolske. Učenici su iskusili španjolsku gastronomiju te utvrdili sličnosti i razlike prema hrvatskoj gastronomiji. Posjetili su gradove Barcelonu i Madrid u kojima su vidjeli brojne znamenitosti poput bazilike i kraljevske palače u Madridu, crkve Sagrada Familia, tornjeve „Torre Realia“ kao jedine u Europi koji su građeni pod kutom od 45 stupnjeva, nogometne stadione „Camp Nou“ i „Santiago Bernabeu“, znanstveni muzej „Cosmo Caixa“ i brojne ostale znamenitosti i institucije. Tijekom boravka u Zaragozi učenici su posjetili i najveći riječni akvarij u Europi („Acuario de Zaragoza“) kao i muzej vatre i vatrogasaca (Museo del Fuego y de los Bomberos). Budući da Zaragoza obiluje parkovima i travnatim površinama, u slobodno vrijeme učenici su boravkom na otvorenom istraživali grad i otkrivali njegova obilježja. Također, učenici su upoznali obilježja Europske unije i njezine mehanizme financiranja odnosno važnost sudjelovanja u demokratskom životu kao aktivni građanin.

Na kraju stručne prakse i nakon provedene evaluacije stečenih ishoda učenja učenicima su dodijeljeni certifikati o obavljenoj stručnoj praksi te Europass mobility dokumenti u kojima su navedeni ishodi učenja te stečene vještine tijekom mobilnosti.

Navedeno iskustvo za učenike predstavlja sinergiju stečenih strukovnih znanja i geografsko-kulturoloških obilježja pokrajine Aragon u Španjolskoj uz osnaživanje jezičnih kompetencija stranog jezika te osobnog razvoja sistematičnosti, odgovornosti, timskog rada i međusobnog uvažanja.