prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Preporuke za nastavnike kako sačuvati energiju

Nastavnički je posao jedan od najodgovornijih, ali i najstresnijih zanimanja u kojem je tanka linija koja dijeli nastavnike od iskrenog uživanja u radu s učenicima do prevelikog preopterećenja i naposljetku prebrzog izgaranja na radnom mjestu. U hrvatskim su školama razredi mnogobrojni i teško je održavati jednaku količinu energije. Kako ju sačuvati, pročitajte u nastavku teksta.

Šutnja je ponekada doista zlato  

Glas je nastavnicima jedno od glavnih sredstava za rad. Učenici su u razredima glasni, zaboravljaju na pravila po kojima nije dozvoljeno preglasno pričanje i vikanje i nastavnici u tim trenucima imaju potrebu povisivati glas kako bi nadglasali svoje učenike ili su jednostavno mišljenja kako je potrebno glasno govoriti kako bi ih svi čuli iako u razredu u tom trenutku vlada tišina. Nastojte ne povisivati glas jer ga u protivnome vrlo brzo možete izgubiti. Čak i u trenucima kada se razred ne može ili ne želi smiriti, neka vam povisivanje glasa bude posljednja mogućnost koju ćete upotrijebiti. Govorite mirno, trudite se ne govoriti preglasno i na taj način čuvajte svoje glasnice i energiju.

Savjeti i razgovori koji zlata vrijede

Mladim nastavnicima na početku karijere potrebni su savjeti i razgovori sa starijim kolegama koji će im pomoći u prilagodbi i uputiti ih na koji se način u različitim situacijama trebaju ponašati. Ovaj prijedlog nije samo za mlade nastavnike, već i za sve ostale jer to je zajednica koja uvelike može olakšati odgojno-obrazovni proces koji nastavnici svakodnevno provode. Stoga, nemojte se ustručavati i obratite se kolegama za koje smatrate da vam mogu pomoći, pitajte za savjet što učiniti u trenucima kada se osjećate bespomoćnima ili kada ne vidite rješenje. U posljednje se vrijeme nažalost susrećemo s nesrećama ili traumatičnim iskustvima kroz koja prolaze i nastavnici i učenici. Iako škole dobivaju stručnu pomoć u takvim situacijama, ponekada upravo pravi savjet, razumijevanje i razgovor nastavnici dobivaju jedni od drugih i na taj si način međusobno pružaju potporu. To posebno dolazi do izražaja kada nekoliko različitih nastavnika predaje istom razredu. Stvara se i drugačiji pristup prema učenicima i potpora koju i oni moraju primiti i osjetiti od svojih nastavnika što je hvalevrijedno i omogućava im osjećaj sigurnosti i zaštite. Obraćajući se svojim kolegama za pomoć i savjet, štedite svoju energiju. Ako sami prolazite određene situacije, probleme, nedoumice i strahove, subjektivniji ste i doživljaj je jači nego što bi trebao ili mogao biti.

Društvene mreže, forumi i mrežne stranice

Nastavnici danas imaju na raspolaganju različite edukativne mrežne stranice, forume i društvene mreže na kojima su im dostupni različiti stručni radovi i tekstovi o odgojno-obrazovnom procesu te članci koji im mogu pomoći u pripremi nastave, kako što uspješnije razviti suradnju i komunikaciju s učenicima, a nerijetko se mogu pročitati i kolumne kolega koji iznose svoja iskustva i drugačije načine i pristupe u poučavanju učenika. Osim navedenog, nastavnicima su ovim putem dostupne i različite zajednice u koje se mogu uključiti i razmjenjivati svoja iskustva, pitati za savjete i preporuke i općenito sudjelovati u suradnji s drugim nastavnicima. Ovakav način komunikacije i samostalnog učenja, uvijek pomaže u pravovremenoj pripremi i na taj način umanjuje stres.

Kontrola emocija

Nerijetko se događa da se učenici iznimno emocionalno vežu za svoje nastavnike iz njima različitih razloga. Isto tako se može dogoditi da se i nastavnici emotivno vežu za određene učenike, pogotovo one koji su bolesni, prolaze kroz tešku obiteljsku situaciju, socijalno su ugroženi ili se suočavaju sa smrtnim slučajem njima bliskim osoba. Ako se nalazite u takvoj situaciji, učinite sve što je u vašoj moći da pomognete svome učeniku, pružite mu potporu i osjećaj sigurnosti, ali uvijek imajte na umu kako je potrebno kontrolirati emocije do određene granice jer je to dobro i za učenika, ali i za vas. Na taj način ostajete objektivni i sabrani i u mogućnosti ste donositi razborite i pravilne odluke što smanjuje razinu stresa.

Izvor:

https://www.edutopia.org/article/are-you-risk-secondary-traumatic-stress?utm_source=twitter&utm_medium=socialflow