prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Od zdravih navika do tjednog jelovnika

Unatrag nekoliko mjeseci u središtu naših života jedna je tema – briga za vlastito zdravlje. Ne sjećam se da je ikada do sada ijedna tema zauzela toliko medijskog prostora kao što to sada zauzima tema borbe protiv virusa koji je poharao cijeli svijet i prisilio sve nas na ostanak kod kuće i promjenu dotadašnjeg – uobičajenog načina života. 

 

Ni učenici najmlađe dobi nisu pošteđeni novonastale situacije. Ostankom kod kuće, uz nastavu koju prate na daljinu, zasigurno su više nego ikada izloženi raznim spotovima i uputama nadležnih tijela, praćenjem vijesti i različitih TV emisija na navedenu temu. Upravo stoga nije bilo teško uvesti učenicima prvog razreda aktivnost vezanu na temu zdravlja. 

Zdravlje se, kao jedna od sedam međupredmetnih tema, uvodi učenicima kroz međupredmetnu korelaciju od prvog razreda osnovne škole. Nizom aktivnosti učenike se nastoji osamostaliti i poučiti stjecanju znanja i vještina za samostalno preuzimanje brige o svom zdravlju. Budući da je zdravlje vrlo širok pojam, ono ne podrazumijeva samo brigu za vlastito zdravlje, već i brigu za okoliš u kojem živimo (a travanj je kao stvoren za to), održavanje higijene, mentalno zdravlje i sl. U prvom smo se razredu odlučili pozabaviti se zdravljem kroz djeci najbliži pojam – prehranu i tjelesnu aktivnost.

Na satu prirode i društva obradili smo temu Zdrava prehrana – učili smo o tome kako se treba pravilno hraniti, koliko obroka dnevno trebamo jesti, koje su zdrave, a koje nezdrave prehrambene navike. Obzirom da se nastava održava na daljinu, bilo je teško izravno komunicirati s učenicima o njihovim prehrambenim navikama ili upriličiti zdravi doručak u našoj učionici kako je to bilo predviđeno kurikulumom. Na našim klupama trebao se tako naći integralni kruh, maslac, med, puno različitog sezonskog voća, orašastih plodova, zdravih voćnih grickalica poput sušenih jabuka ili banana i sl. uz, naravno, dovoljnu količinu vode. No, kako to nismo uspjeli realizirati, učenicima sam zadala zadatak da osmisle zdravi jelovnik za jedan dan. Jelovnik je trebao sadržavati pet obroka – zajutrak, doručak, ručak, međuobrok i večeru.

                              

Svoje su uratke učenici napisali u bilježnicu i poslali na pregled, a ja sam ih odlučila objediniti u pravi mali jelovnik. Obzirom da 1. c razred polazi 21 učenik, osmislili smo jelovnik za skoro mjesec dana. Jelovnik je poslan roditeljima s idejom da tijekom nekoliko tjedana pokušaju sa svojom djecom pripremiti jedno od navedenih zdravih obroka što su mnogi i učinili. Na njihovim zdravim tanjurima našle su se šparuge, salata od divljeg radiča, riba, puno voća i povrća i naravno – poneka slastica. Naučili smo da nijedna hrana nije loša ako se koristi u umjerenim  količinama pa si možemo priuštiti i koji slatki zalogaj. Ali, moramo voditi računa i o svakodnevnoj tjelovježbi. To su navike koje se stječu u djetinjstvu i ostaju nam za cijeli život.