U Ekonomskoj i birotehničkoj školi Bjelovar predstavljena je prva hrvatska aplikacija za kompjutorsku daktilografiju. Aplikacija je razvijena u suradnji sa Studentskim inkubatorom Veleučilišta u Bjelovaru.
Hrvatsko stenografsko društvo, na čelu s predsjednicom Andreom Wawrzynek, pružilo stručnu podršku u dijelu metodike daktilografije, organizacije natjecanja i promocije projekta. Ideju i projekt pokrenula je nastavnica Marija Dušek, koja godinama potiče učenike na razvoj digitalnih kompetencija i natjecanja u brzom tipkanju.
Projekt Type Like a Pro pokrenut je za darovite učenike, a sufinanciralo ga je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i mladih. Cilj je bio osmisliti alat za praćenje napretka, brzine i točnosti tipkanja te davanje preporuka za vježbanje.
Od školske ideje do digitalne inovacije
Suradnja sa Studentskim inkubatorom Veleučilišta u Bjelovaru pokazala se ključnom. Pod mentorstvom profesora Tomislava Adamovića, studenti informatike razvili su aplikaciju od programiranja i testiranja do dizajna i optimizacije baze podataka. Ideja je bila jednostavna: stvoriti alat koji potiče učenike na vježbu, a nastavnicima olakšava praćenje napretka. Sada imamo aplikaciju koja mjeri brzinu i točnost, motivira učenike te daje jasne povratne informacije.
Učenici u središtu razvoja i rezultati projekta
U projekt je bilo uključeno 24 učenika Ekonomske i birotehničke škole Bjelovar. Sudjelovali su u testiranju aplikacije, kreiranju sadržaja, dizajnu i simulacijama natjecanja.
Projekt se temeljio na aktivnom učenju i vršnjačkom mentorstvu – daroviti učenici su pomagali drugima, razvijajući pritom i vlastite mentorske i komunikacijske vještine.
Evaluacije su pokazale visoku motivaciju: prosječna ocjena zadovoljstva projektom bila je 4,00, a mentorskog rada čak 4,21. Čak 75 % učenika poboljšalo je brzinu tipkanja za više od 10 %, dok je kod sedam učenika napredak bio veći od 30 %.
Aplikacija za kompjutorsku daktilografiju nastala u okviru projekta Type Like a Pro donosi nekoliko inovativnih značajki:
- praćenje brzine i točnosti tipkanja u realnom vremenu,
- individualne preporuke i personalizirane zadatke,
- sustav samo evaluacije i prikaz napretka,
- simulaciju natjecanja i mogućnost ocjenjivanja rada učenika.
Dizajn je moderan i prilagođen učenicima, jednostavan, pregledan i motivirajući. U planu je razvoj aplikacije te proširenje baze tekstova i modula za natjecanja.

Suradnja s Veleučilištem i Hrvatskim stenografskim društvom
Projekt je primjer dobre prakse povezivanja obrazovanja, visokog školstva i strukovnih udruga. Hrvatsko stenografsko društvo pružalo je stručnu podršku u dijelu natjecateljskih pravila i metodike rada, dok je Veleučilište omogućilo razvoj aplikacije. Ovo je dokaz koliko uspješna može biti suradnja škola i visokoškolskih ustanova kada se spoje ideja, entuzijazam i konkretan rad.
Type Like a Pro 2.0: korak prema budućem razvoju
Projekt Type Like a Pro ostvario je sve planirane ciljeve. Razvijena je funkcionalna i održiva aplikacija koja omogućuje pouzdano praćenje napretka, jednostavno korištenje te dugoročnu primjenu u obrazovnom okruženju. Učenici su razvili digitalne kompetencije i natjecateljski duh, a škola se pozicionirala kao centar izvrsnosti u području daktilografije i digitalne pismenosti.
Sljedeći korak je širenje projekta na druge škole i dodatni razvoj aplikacije pod nazivom „Type Like a Pro 2.0“. Zajedno želimo razvijati aplikaciju koja će promovirati brzinu i točnost tipkanja kao važnu digitalnu vještinu 21. stoljeća.
