prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Erasmus+ projekt: RECEPTION

Djelatnici Osnovne škole Matije Gupca Gornja Stubica odazvali su se europskoj pozivnici na međusobnu suradnju koja se zove Erasmus plus: KA2, pronašli su partnere i priključili se projektu RECEPTION što je ustvari akronim za Role of Early Childhood Education in Positive Transition/Introduction Outcomes for New pupils (Uloga rane edukacije u postizanju pozitivnih ishoda pri prijelazu/uvođenju novih učenika). 

Radi se zapravo o strateškoj suradnji šest partnera koji surađuju kako bi razvili inovativne pristupe u radu s učenicima u početnim godinama školovanja i razmijenili iskustva dobre prakse. U suradnju su uključeni: Clare Education Centre iz Ennisa u Irskoj s dvije parnerske osnovne škole, Albertslund Kommune iz Danske s jednom osnovnom školom i školom za autističnu djecu, Osnovna škola Matije Gupca Gornja Stubica iz Hrvatske, Directorate of primary education of western Thessaloniki namijenjen edukaciji učitelja iz Grčke, Luster komune s nekoliko manjih osnovnih škola u ruralnom području iz Norveške, Lanholtsskoli škola iz Reykjavika na Islandu. Projekt je prvenstveno namijenjen edukaciji učitelja koji rade s djecom predškolskog i nižeg školskog uzrasta i djecom s poteškoćama u razvoju kako bi u svojoj praksi primjenjivali nove i efikasne pristupe te tako učinkovito radili s djecom različitih stupnjeva pripremljenosti za školu. Predviđeno je trajanje projekta tri godine, a očekivani rezultati projekta su: RECEPTION tečaj i pripadajući priručnik za učitelje u kojem će se objediniti primjeri dobre prakse svih partnera obrađeni u obliku studija slučaja, RECEPTION paket materijala dostupnih na mrežnoj stranici projekta koji će objediniti sve prezentacije, analize, predavanja, video materijal i primjere iz svakodnevnog rada učitelja kako bi se edukatorima diljem Europe olakšao pristupi djeci različitih stupnjeva socijalne i akademske pripremljenosti za ulazak u početne godine školovanja. 

U irskom gradu Ennis od 21. do 25.11. 2016. održani je prvi projektni sastanak RECEPTION projekta i paralelno s njime stručni seminar za učitelje. Bila je to prilika za upoznavanje s predstavnicima svih partnerskih institucija koje sudjeluju u ovom međunarodnom projektu, predstavljanje škola i ostalih institucija, upoznavanje s različitim školskim sustavima i prilika da se pogledaju svojevrsne razglednice zemalja iz kojih dolaze partneri. Naravno, u programu koji su pripremili domaćini iz Edukacijskog centra Clare naglasak je bio stavljen na upoznavanje irskog sustava obrazovanja, irskih osnovnih škola te posebno, sukladno temi projekta, demonstracija zanimljivih metoda rada s učenicima predškolskog i nižeg školskog uzrasta. Sastanku projektnih voditelja prisustvovale su Sanja Knezić, ravnateljica škole i Ines Krušelj-Vidas, koordinatorica hrvatskog RECEPTION tima. U petodnevnom stručnom seminaru i radionicama za učitelje sudjelovale su Armina Rod, učiteljica razredne nastave i Tatjana Kontent, učiteljica engleskog jezika.

Uz brojne i korisne primjere prakse koje su predstavili irski učitelji, odgajatelji i sveučilišni profesori programom je bio predviđen obilazak dviju osnovnih škola: Holly Family School , Ennis i  Scoil na Maighdine Mhuire, Newmaket-on-Fergus; posjet suvremeno opremljenom sveučilištu Mary Immaculate College u gradu Limerick na kojem se educiraju budući učitelji, a bilo je prilike i za upoznavanje bogate irske prošlosti, prirodnih ljepota, kulture i tradicije.

U neformalnim druženjima s kolegama iz ostalih zemalja stečene su brojne spoznaje o onome što nas sve zanima: kakav je standard učitelja, kako su opremljene škole, kakva je suradnja s roditeljima, pa do toga osjeća li se još kriza u društvu, smanjuje li se broj djece u školama, koje probleme imaju nove generacije učenika. I zanimljivo je bilo čuti da su nam mnogi problemi slični, a opet da u našoj zemlji puno toga treba popraviti kako bismo barem malo uhvatili korak s obrazovnim sustavima za koje se uobičajeno kaže da su razvijeniji, no obogaćeni irskim iskustvom mogli bismo dodati organiziraniji i pravedniji u odnosu prema učiteljima.

Ovaj je prvi susret s partnerima protekao u odličnoj radnoj i prijateljskoj atmosferi i očekuju se i buduća ugodna druženja na kojima će se spajati profesionalno osposobljavanje i unutarnji rast i razvoj svakog učitelja.