prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Intervju s Ines Čeko

Donosimo vam intervju s učiteljicom Ines Čeko koja je na CARNetovom natjecanju za nastavnike “Pravi kaLibar za znanje” osvojila drugo mjesto. Učiteljica nastavnih predmeta Hrvatskog jezika i Povijesti u Osnovnoj školi Veliko Trgovišće otkrila je što ju je motiviralo u izradi prvih digitalnih nastavnih materijala, koju ulogu imaju u poučavanju učenika i zašto se prijavila na natjecanje “Pravi kaLibar za znanje”.

Možete li se za početak predstaviti našim čitateljima?

Učiteljica sam Hrvatskog jezika i Povijesti u Osnovnoj školi Veliko Trgovišće. Majka sam Grgura i Marte, a krajem siječnja pridružit će nam se još jedna djevojčica tako da sam od nedavno na porodiljinome, a svi smo zajedno u nestrpljivom iščekivanju.

Što Vas je potaknulo da se prijavite na natjecanje “Pravi kaLibar za znanje”?

Na natjecanje sam se prijavila najviše iz znatiželje. Kako dosta koristim svoje digitalne nastavne materijale u nastavi i potičem učenike da se i oni služe njima i stvaraju svoje materijale, osjetila sam potrebu da svoje sposobnosti stavim na test. Pravi kaLibar za znanje učinio mi se kao dobra provjera vlastitih sposobnosti ili potvrda idem li u pravome smjeru.

Sjećate li se kada ste izradili svoj prvi digitalni nastavni materijal? Što vas je motiviralo i inspiriralo za izradu digitalnih nastavnih materijala?

Ne mogu se točno sjetiti kada sam napravila prvi digitalni materijal, vjerojatno prije nekoliko godina, najviše zahvaljujući svojoj radoznalosti i mogućnosti učenja preko interneta. Najviše zasluga za to ima Udruga učitelja razredne nastave Zvono koja je omogućila besplatno učenje o izradi nastavnih materijala uporabom informacijsko – komunikacijske tehnologije. Kada sam uspješno prošla prvi tečaj, “zakačila” sam se i prošla ih sve. Od tada ne prestajem samostalno istraživati i dijeliti svoje znanje u kolektivu, a posebno s učenicima.

Koje su prema Vašem mišljenju prednosti izrade digitalnih nastavnih materijala u CARNetovom alatu Libar?

CARNetov alat Libar omogućava jednostavnu izradu, obradu i korištenje digitalnih nastavnih materijala za primjenu u nastavi. Prednost je u primjeništo učenik nastavnu jedinicu može u bilo koje vrijeme proći sam izvan školske zgrade ili je ponoviti koliko puta želi.

Sada kada je natjecanje završeno, planirate li i dalje koristiti CARNetov alat Libar za izradu digitalnih nastavnih materijala?

Naravno, ujedno se nadam kako će CARNet dodatno unaprijediti alat i ukloniti pogreške (eng. bug) koje povremeno usporavaju i otežavaju rad. Informatička se pismenost razvija dijeljenjem s drugima, a uporabom ovog alata, velik broj ljudi može doći do korisnih informacija i uvidjeti prednosti informatičke pismenosti za sebe ili za učenike.

Što biste savjetovali kolegama koji će se odvažiti na izradu digitalnih nastavnih materijala? Kako se, prema Vašem mišljenju, digitalni nastavni materijali uklapaju i koju ulogu imaju u poučavanju učenika? Kako Vaši učenici reagiraju na digitalne materijale? Koje kompetencije učenici razvijaju uz pomoć digitalnih nastavnih materijala?

Svoje kolege upoznajem s digitalnim alatima koje sam isprobala, a svidjeli su se učenicima i meni i vidim od njega koristi  za druge nastavne predmete. Postoje kolege koji to vole, ali i oni koji se tome još uvijek opiru. No, sve je više ovih prvih. Moram istaknuti kako otpor nije vezan za dob učitelja jer vlada predrasuda kako stariji učitelji ne koriste tehnologiju i ne žele učiti.

Učenici vole maštovitu, drugačiju nastavu, odmak od klasične nastave i rado rješavaju zadatke koji zahtijevaju uporabu tehnologije. Naravno, postoje problemi poput nedostatne opremljenosti škola ili učenik sam nema kod kuće računalo ili internet, no u školi uspijemo dosta toga odraditi iako nam informatička opremljenost i nije na razini kakvu bismo željeli. Uporabom digitalnih nastavnih materijala učenici često aktivnije sudjeluju u nastavnom procesu, rješavaju probleme, istražuju, uče kako sigurno koristiti internet i sadržaje koje on omogućava i kritički procjenjuju iste.

Moram istaknuti kako često učenici koji se inače ne ističu i slabo pokazuju svoje sposobnosti, zablistaju upravo kada se od njih zahtijeva informatičko mišljenje i rješavanje takvih zadataka. Većina učenika kojima predajem upoznali su i naučili koristiti brojne digitalne alate poput izrade umnih mapa, križaljki, igre vješala, izrade različitih igara, uporabu Google Diska, dijeljenje materijala, izradu interaktivnih plakata i kvizova, izradu oblaka riječi, montaža zvuka i filma itd. Uvijek je važno učenicima skrenuti pozornost na autorska prava na internetu jer često nisu svjesni da ih krše.

Možete li nam za kraj reći Vaše dojmove o natjecanju i što vam se najviše sviđa u izradi digitalni nastavnih materijala?

Natjecanje je bilo uzbudljivo, nekako sam očekivala dobar rezultat, a opet drugo mjesto me iznimno razveselilo i iznenadilo tim više što kolegice koje su isto bile na vrhu imaju mnogo iskustva pa su me njihovi radovi iskreno zadivili i pokazali mi kako još imam puno prostora za učenje i napredak.