prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kako pomoći djeci prepoznati pogrešna i neprihvatljiva ponašanja na internetu?

Jedan od zadatka iz nastavnih materijala o sigurnosti djece na internetu i elektroničkom nasilju za učenike od 5. do 8. razreda osnovne škole, koje su povodom Dana medijske pismenosti objavili Agencija za elektroničke medije i UNICEF, bavi se pogrešnim i neprihvatljivim ponašanjima na internetu.

Za izvođenje zadatka u školi učiteljima će trebati pola sata, a upute mogu poslužiti i roditeljima kao inspiracija za razgovor s djecom o ovoj važnoj temi.

U uvodnom dijelu sata s učenicima razgovarajte o sadržajima i ponašanjima koja pronalaze na internetu, s posebnim osvrtom na one sadržaje i ponašanja koje smatraju pogrešnima, uvredljivima i neprihvatljivima, a koja bi mogla utjecati na njih i njihove stavove. Cilj je utvrditi razlikuju li učenici pozitivne od negativnih sadržaja, stavova i ponašanja u online svijetu i potaknuti ih na kritičko prepoznavanje i odbacivanje negativnih sadržaja.

Postavite učenicima sljedeća pitanja:

  1. Jesu li ikada naišli na neprihvatljive sadržaje i ponašanja prema drugim ljudima?
  2. Jesu li slučajno naišli na moralno neprihvatljiva ponašanja?
  3. Jesu li naišli na nasilne sadržaje na internetu i koje?
  4. Jesu li dobili neprimjerene i uvredljive poruke od nepoznatih osoba?

Nakon uvodnog razgovora, zajedno s učenicima pogledajte kratki video uradak o potrebi zaštite djece na internetu. Video nosi naslov “Wo ist Klaus” – “Where is Klaus?”, ali u razredu možete koristiti prijevod Regulatorne agencije Bosne i Hercegovine “Gdje je Buco?”.

Nakon što ste s učenicima pogledali video, postavite im sljedeća pitanja:

  1. Koja je glavna poruka ovog videa? Što ste iz nje naučili?
  2. Koje vrste neprihvatljivoga ponašanja ste prepoznali?
  3. Što biste poduzeli da ste vi majka iz videa?
  4. Kako se najbolje zaštititi od ovakvih vrsta neprihvatljivog ponašanja?

 

Vijest je prenesena s mrežnih stranica Medijska pismenost.