prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kazalište i drama u nastavi

U Osnovnoj školi Jagode Truhelke 16. i 17. ožujka 2023. godine, održan je job shadowing Zavoda za izobraževanje in kulturo Črnomelj (Slovenija) pod nazivom Gledališče in drama v izobraževanje (Kazalište i drama u obrazovanju.) Program je sadržavao edukativne i kreativne aktivnosti iz područja dramskog odgoja.

Priredbu dobrodošlice pripremile su učiteljice Liana Mur i Gordana Herhenreder s učenicima 2. razreda. Izvedena glazbeno-scenska točka na slovenskom jeziku posebno je dojmila goste koji su s učenicima i zapjevali.

O sustavu obrazovanja dviju zemalja s direktoricom Zavoda Nadom Žagar i ostalim gostima razgovarali su ravnatelj Franjo Vukelić i Erasmus koordinatorica škole, stručna suradnica knjižničarka Irena Bando.

Školska pedagoginja Ana Vukojević odvela je goste u posjet Dječjem kazalištu Branka Mihaljevića u Osijeku gdje ih je voditeljica marketinga Tatjana Grganović upoznala s radom i ustrojem kazališta. Između ostalog, gospođa Grganović gostima rekla je da je kazalište prepoznatljivo po poznatoj dječjoj predstavi Zeko, Zriko i Janje. Ta je predstava postala simbolom Kazališta i na repertoaru je dugi niz godina. Saznali su i da je Kazalište za svoje predstave dobivalo najuglednije nagrade, gostovalo na značajnim festivalima u domovini i inozemstvu, čak u dalekoj Kini i Tajvanu. Gosti su se upoznali se s programom Kazališta i dramskih programa rada s djecom. Zanimali su ih kreativni pedagoški pristupi dramskog studija Kazališta u kojemu djeca igrajući uloge analiziraju razne životne situacije. Na taj način se suočavaju s manjkavostima i strahovima i pomoću glume oslobađaju se istih.

Team Building škola partnera organiziran je na imanju OPG Martinov u baranjskom etno selu Zmajevac, koji je hrvatski kandidat za Best Tourism Villages. Ta se oznaka koja dodjeljuje selima koja su izvanredan primjer seoske turističke destinacije. U Zmajevcu su se sudionici upoznali sa specifičnostima baranjskog kraja, kulturom, običajima, gastronomijom te proizvodnjom domaćih proizvoda. Na imanju su mogli vidjeti autentičan i autohton način seoskog života, koji je u skladu s prirodom i njezinim zakonima, naglašavajući važnost vlastite proizvodnje hrane i zdravog načina života. Team Building sastojao se od različitih aktivnosti u kojima su sudionici imali priliku bolje se upoznati s ciljem što kvalitetnije buduće suradnje.

Sudionici programa sudjelovali su kao protagonisti u radionici o dramskom odgoju i dramskoj pedagogiji koju je vodila dramska pedagoginja Stela Macakanja Baćić, nastavnica hrvatskog jezika u Građevinsko-geodetskoj školi u Osijeku. Na radionici su stvaralačkom uporabom izražajnih sredstava na kreativan i originalan način izražavali svoje misli, osjećaje, iskustva i stavove.

Voditeljica ih je provela kroz dramske metode koje pomažu djeci bolje razumjeti sebe i svijet u kojem žive. Objasnila je da je to jedan oblik iskustvenog učenja kojim dijete razvija i izražava osjećaje, maštu, kreativnost, govorne i motoričke sposobnost te može bolje razumjeti međuljudske odnose. Naglasila je da cilj dramskog odgoja nije samo konačna izvedba (predstava), već sam proces rada s djecom, odnosno da je dramsko-pedagoški rad usmjeren na razvoj cjelokupne djetetove ličnosti.

Budući da su gosti bili posebno zainteresirani za dramski odgoj i pedagogiju učiteljica hrvatskog jezika Vlatka Bosutić – Cvijić održala je predavanje i radionicu s učenicima o ekspresivnom kazalištu u nastavi. Gostima je s učenicima prikazala kako je moguće napraviti i uklopiti predstavu na tragu procesne drame u nastavu hrvatskoga jezika. U kasnijem predavanju istaknula je da učenici često ne razumiju svoje emocije, teško verbaliziraju što osjećaju, ne snalaze se u sukobima, a sve to često dovodi do neprimjerenih oblika ponašanja. Uključivanje dramsko-pedagoških igara u odgoj i obrazovanje omogućuje učenicima uvid u same sebe i bolje razumijevanje postupaka drugih što ih navodi na promišljanje o osjećajima, odnosno na sagledavanje situacije izvan okvira i iz različitih perspektiva. Zbog toga mogu jasnije definirati probleme i pronaći prihvatljiva rješenja za iste te se međusobno uvažavati.

O dramskim postupcima u nastavi predavanje je održala i učiteljica hrvatskog jezika Vjekoslava Hrastović. Naglasila je da dramski postupci potiču suradničko i iskustveno učenje jer djeca bolje uče i pamte ono što iskuse i dožive. Istaknula je da aktivno učenje učenike stavlja u konkretne problemske situacije kojima ih se potiče na suradnju, istraživanje te rad u skupini. Njima učenici razvijaju kreativnost, empatiju, odgovornost i komunikacijske vještine. U dramskoj radionici s učenicima sedmoga razreda gostima su prikazana i objašnjena tri zanimljiva dramska metodička postupka – kipovi, kazalište sjena s grafoskopa i tunel misli, a koji su provedeni unutar nastave hrvatskoga jezika.

Sljedeći dan započeo je predavanjem koordinatorice ovog međunarodnog susreta školske knjižničarke Irene Bando. Tema su bile Erasmus akreditacije i dosadašnja iskustva provođenja Erasmus projekata u školi. Između ostalog gostima je pojasnila mogućnosti akreditacije za osiguravanje trajnih financijskih sredstava za stručne edukacije u inozemstvu s ciljem stjecanja novih kompetencija učitelja. Unutar Erasmus akreditacija mogu se organizirati i mobilnosti kroz seminare, Job Shadowing, mobilnost s učenicima, pripremni posjeti te se može pozvati stručnjak iz inozemstva. Predstavila je aktivnosti trenutnog projekta Erasmus, KA1 Krea(k)tivnosti suvremenog učenja kojem je jedan od ciljeva aktivna nastava na otvorenom pa je sudionike uključila u glumu i igranje uloga korištenjem aplikacije Actionbound. Sudionici su trebali osmišljavati slogane, rješavati kvizove i pitalice, crtati, koristiti se pantomimom za neverbalno predstavljanje svojih misli i osjećaja te izrađivati kratka videa.

Nijedna od predstavljenih metoda goste nije ostavila ravnodušnim što je potvrdila evaluacija izlaganja ocijenivši sve radionice izvrsnim ocjenama. Zaključna je riječ gospođe Nade Žagar, direktorice Zavoda za obrazovanje i kulturu Črnomelj, bila vrlo pohvalna za našu školu i njene djelatnike. Naime, Žagar je rekla da se u svom višegodišnjem iskustvu sudjelovanja na raznim skupovima i edukacijama nisu gotovo nikada susreli s tako kvalitetnim primjerima iz dramskog odgoja, odličnoj organizaciji aktivnosti i velikim profesionalizmom i gostoprimstvom.