prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Komentiranje sadržaja na internetskim portalima i društvenim mrežama

Na mrežnim stranicama medijskapismenost.hr možete pronaći zadatak u kojem učenici trebaju odabrati jednu vijest o djeci i mladima s nekog internetskog portala te analizirati komentare medijskih korisnika – jesu li oni dobro argumentirani, ili su u njima argumenti izostali, a korišten je neprimjeren rječnik.

Nastavni materijali “Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu” za učenike od 5. do 8. razreda osnovne škole sadrže ukupno sedam zadataka koje možete provesti u sklopu Hrvatskog jezika, Informatike, ili Sata razredne zajednice, odnosno Građanskog odgoja.

Jedan od njih bavi se komentarima na internetskim portalima i društvenim mrežama. Za provođenje zadatka potreban vam je jedan školski sat, a cilj mu je ukazati na neprimjereno izražavanje medijskih korisnika prilikom komentiranja medijskih sadržaja na različitim internetskim portalima i društvenim mrežama. Kao ishod, učenici će znati razlikovati primjerene i neprimjerene komentare.

Opis zadatka

Za razliku od tradicionalnih medija, novi mediji su u potpunosti omogućili dvosmjernu komunikaciju, odnosno mogućnost svakog medijskog korisnika da komentira medijske sadržaje. Takvi se mogu objavljivati pod vlastitim imenom i prezimenom, a vrlo često i pod pseudonimom, čime je medijskim korisnicima osigurana zaštita privatnosti koju mnogi zlorabe objavljujući komentare pogrdnog i uvredljivog sadržaja, često uz neprimjeren rječnik pun psovki i vulgarnih izraza.

Kako bi se osvijestilo učenike o važnosti pristojnog i argumentiranog izražavanja mišljenja u virtualnom svijetu, potaknite učenike da odaberu jednu vijest o djeci i mladima na bilo kojem internetskom portalu.

je učenika da nakon što pročitaju vijest, analiziraju komentare medijskih korisnika i usporede kojih komentara ima više – kvalitetno argumentiranih ili onih u kojima su argumenti u potpunosti izostali i u kojima je prisutan neprimjeren rječnik.

Potom učenici trebaju pronaći barem tri primjera kvalitetno i dobro argumentiranih komentara te objasniti zašto su odabrali baš te primjere te zašto ih smatraju pozitivnim primjerima.

Po završetku tog zadatka, potaknite učenike da prouče komentare u kojima je argumentacija gotovo ili u potpunosti izostala ili u kojima su medijski korisnici koristili neprimjeren rječnik. Koje su karakteristike takvih komentara?

Zadatak je učenika da napišu smjernice što treba izbjegavati prilikom pisanja komentara na internetskim portalima i društvenim mrežama. Svoje smjernice neka napišu na veliki plakat koji potom objesite na zid u učionici kako bi se učenike tijekom čitave školske godine podsjećalo na važnost poštivanja drugih u virtualnom svijetu.

Preuzmite nastavne materijale “Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu”

Izvor: Lana Ciboci, Igor Kanižaj, Danijel Labaš, Poštivanje sebe i drugih u virtualnom svijetu – Nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 5. do 8. razreda

Vijest je izvorno objavljena na mrežnim stranicama Medijska pismenost.