Srednja strukovna škola u Makarskoj je i ove godine provela niz odgojno-obrazovnih aktivnosti posvećenih obilježavanju Dana sjećanja na žrtve Domovinskog rata te Dana sjećanja na žrtvu Vukovara i Škabrnje. Aktivnosti je organizirala nastavnica povijesti Matea Maslać u suradnji s Udrugom 156. brigade.
Aktivnosti su obuhvaćale predavanje o ratnom putu 156. brigade Hrvatske vojske te izradu prigodnog školskog panoa posvećenog hrvatskim braniteljima i civilnim žrtvama.
Cilj aktivnosti je poticanje učenika na razumijevanje ključnih događaja i procesa Domovinskog rata te razvijanje povijesne i građanske pismenosti kroz empatiju, zahvalnost i poštovanje prema braniteljima i žrtvama.
U prostorijama škole je održano predavanje posvećeno ratnom djelovanju 156. brigade.
Riječ je o jednoj od istaknutih postrojbi južnog bojišta tijekom Domovinskog rata. Gosti predavanja bili su makarski branitelji i članovi Udruge 156. brigade.
Kroz dokumentarni film i osobna svjedočanstva branitelja, učenici su stekli neposredan uvid u izazove i hrabrost pripadnika brigade te vrijednosti zajedništva i odgovornosti koje su obilježile obranu Republike Hrvatske.
Branitelji su približili mladima stvarne okolnosti Domovinskog rata te naglasili važnost mira, solidarnosti i odgovornosti prema zajednici.
Osim toga učenici 1. L. i 3. L. razreda, pod vodstvom nastavnice povijesti Matee Maslać, izradili su prigodan pano posvećen žrtvama Vukovara, Škabrnje i Domovinskog rata u cjelini.
Pano je ispunjen simbolima sjećanja, fotografijama i povijesnim bilješkama te porukama zahvalnosti koje su učenici sami oblikovali. Kroz izradu panoa učenici su izrazili empatiju, zahvalnost i duboko poštovanje prema braniteljima kao i svim sudionicima i žrtvama rata.
Kroz ove aktivnosti ostvareni su sljedeći odgojno-obrazovni ishodi:
- Razvoj povijesne i građanske pismenosti – učenici opisuju ključne događaje i procese Domovinskog rata te razumiju povijesni kontekst i važnost mira. Razvijaju razumijevanje lokalne povijesti kroz svjedočanstva sudionika
- Društveno-emocionalne kompetencije – učenici razvijaju empatiju, zahvalnost, poštovanje prema sudionicima i žrtvama Domovinskog rata. Razvijaju odgovorno i solidarno ponašanje u školskoj zajednici
- Razvoj identiteta i domoljubnih vrijednosti – učenici razumiju doprinos branitelja i važnost kulture sjećanja. Odgovorno pristupaju obilježavanju povijesno značajnih događaja
- Kreativne i komunikacijske vještine – učenici izrađuju vizualne i tekstualne sadržaje te jasno prenose povijesne poruke.