prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Ljetna stručna praksa u sklopu projekta “Vještine za budućnost”

Turističko-ugostiteljska i prehrambena škola Bjelovar od 2. studenog 2021. godine provodi Erasmus+ projekt “Vještine za budućnost” što čini treći projekt pomoću kojega se učenicima omogućuje obavljanje stručne prakse u inozemstvu. Projekt službeno završava 2. studenog 2022. godine.

Glavni cilj projekta je obavljanje ljetne stručne prakse učenika prvih i drugih razreda, smjer hotelijersko-turistički tehničar, na odgovarajućim radnim mjestima za njihovo odabrano zanimanje kako bi stekli nove vještine u radu u restoranu te hotelskoj recepciji i hotelskom domaćinstvu. Na taj način učenici su dobili priliku primijeniti i usavršiti stečeno teorijsko znanje u školi u praktičnom dijelu obrazovanja. Ovim su projektom učenici usvojili nova znanja i stekli vještine kojima će moći, po završetku školovanja, konkurirati na domaćem ali i europskom tržištu rada.

Projekt se odvijao u dvije mobilnosti. Prva mobilnost odvijala se od 5. lipnja do 5. srpnja 2022. godine u Sevilli u Španjolskoj. Sedam učenika obavljalo je stručnu praksu u hotelima u trajanju od 182 sata. Sudjelovali su učenici 2. a razreda, smjer hotelijersko-turistički tehničar: Katarina Hodić, Sara Roher, Lucija Šobak, Marija Štimec, Filip Beneš, Martin Kržak i Matej Kudrnovski. S njima je u pratnji prvo bila socijalna pedagoginja Tatjana Bedeković, zatim nastavnice Rajka Marković i Ana Špoljar, a u zadnjoj smjeni bile su nastavnice Dunja Vasić i Angela Marić.

Druga mobilnost odvijala se od 19. lipnja do 21. srpnja 2022. godine u Bragi u Portugalu. Pet učenika obavljalo je stručnu praksu u hotelima (hotelska recepcija i hotelsko domaćinstvo) i sedam učenika u restoranima u trajanju od 182 sata. U drugoj mobilnosti sudjelovali su učenici koji pohađaju smjer hotelijersko-turistički tehničar: Jakob Adamec, Paula Čoklo, Mia Hrpalo, Nikolina Karamatić, Roko Kasunić, Petar Kožalski i Adrian Krolo (1. a) te Marija Kapelac, Patricia Kresaj, Petra Maha, Leonarda Popek i Karlo Relić (2. a). S njima su u pratnji prvo bile nastavnice Jasmina Damjanović i Adela Šporčić, zatim Vedrana Viljevac Barić i Tea Milinović i na kraju Rajka Marković i Ana Špoljar.

Učenici prvog razreda praksu su obavljali u restoranima gdje su obavljali poslove pripreme stolova, pribora za jelo, preuzimali narudžbe gostiju, posluživali ih, čistili stolove, komunicirali s gostima te ostale poslove. Učenici drugog razreda praksu su obavljali na hotelskoj recepciji i hotelskom domaćinstvu te se upoznali sa funkcioniranjem odjela smještaja i odjela hrane i pića koji su ujedno i oni dijelovi hotela koji donose najveću zaradu hotelu. U praksi su naučili kako se provodi prijava i odjava gostiju, kako se izdaju ključevi soba, koje sve evidencije treba ispunjavati, kako funkcionira sustav rezervacija u hotelu, koji je postupak naplate računa, ali i kako pravilno pospremiti sobu i što sve soba od propisanih standarda treba imati. Pojedinci su radili i u hotelskom baru te naučili spravljati pića i napitke. Tijekom četiri tjedna puno su naučili te stekli dodatna znanja i vještine koje će im trebati u budućem obrazovanju i radu. Uz stručna znanja i vještine, svakako su dodatno razvijene i komunikacijske i jezične vještine.

Učenici su redovito vodili dnevnike rada te svaki dan opisivali što su od poslova obavljali i što su novoga naučili. Tijekom mobilnosti, učenici i nastavnici imali su organizirane i kulturološke aktivnosti. U Španjolskoj su posjetili Cadiz, Cordobu i Malagu, a u Portugalu su imali priliku posjetiti Porto, Vianu do Castello, Guimaraes, Lisabon i Fatimu. Nastavnice u pratnji su redovito surađivale i održavale sastanke s partnerskim ustanovama. U Španjolskoj je partner bila Escuela de idiomas Carlos V, a u Portugalu Aplicaproposta LDA. Nastavnice su obavljale administrativne poslove te obilazile učenike pri obavljanju stručne prakse i razgovarale s mentorima. Povratne informacije od mentora su bile odlične, pohvaljeni su za svoj trud i zalaganje.

Nakon zadnjeg radnog dana, učenici i nastavnici imali su, u obje mobilnosti, organiziranu završnu ceremoniju i podjelu potvrda o sudjelovanju u mobilnosti i Europass Mobility dokumenta.