prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Oblici e-učenja

Kako bi se mogli razumjeti oblici e-učenja potrebno je prvo definirati pojam e-učenja. U najširem smislu to je pojam koji označava učenje pomoću informacijsko komunikacijske tehnologije s ciljem unaprjeđenja procesa učenja. 

Poučavanje i učenje pomoću tehnologije moguće je kroz različite oblike s obzirom na učestalost korištenja tehnologije i njenu svrhu, počevši od klasične nastave u učionici do u potpunosti učenja na daljinu.

Tony Bates i Gary Pool osmislili su i u svojoj knjizi Effective teaching with technology in higher education (2003.) prikazali kontinuum učenja potpomognut informacijsko komunikacijskom tehnologijom.

Slika 1. Kontinuum e-učenja (prema Bates i Pool, 2003.)  

Nastava potpomognuta tehnologijom poput korištenja interneta, prezentacijske opreme i softvera kao nadopune uobičajenom načinu poučavanja jedan je od najraširenijih oblika e-učenja. (Bates i Pool, 2003.) Takav oblik poučavanja zahtjeva prisutnost na točno određenom mjestu u točno određeno vrijeme te učionica mora imati uređaje koji omogućuju nesmetano odvijanje nastave.

Mješovita ili kombinirana nastava (eng. Blended learning, Mixed learning, Hybrid learningI)  je kombinacija udaljenog učenja i nastave uživo, a jedan od primjera takve nastave je obrnuta učionica. U kojoj mjeri će se kombinirati udaljeno učenje i nastava uživo ovisit će o mnogo faktora kao što su potrebe učenika, ishodi učenja, dostupni resursi, sadržaj poučavanja, organizacijska pitanja i drugo.

Online nastava ili učenje na daljinu (eng. Distance learning) isključuje nastavu u učionici te se u potpunosti odvija putem interneta. Provodi se kroz različite sustave upravljanja učenjem poput primjerice Moodle-a, u obliku online tečajeva. Nastavne aktivnosti koje su asinkrone omogućavaju vremensku fleksibilnost, budući da ih polaznici mogu izvršavati u vrijeme kada im odgovara. Međutim, u većini online tečajeva koji nisu za samoučenje postoje određeni vremenski okviri u kojima nastavne aktivnosti trebaju biti izvršene.

Izvori

  1. Bates A. W. (2008). What is e-learning?. Preuzeto 24.7.2018. s https://www.tonybates.ca/2008/07/07/what-is-e-learning/
  2. Jandrić P., Tomić V., Kralj L. (2016.). E-učitelj – suvremena nastava uz pomoć tehnologije. Zagreb: Hrvatska akademska i istraživačka mreža – CARNET. Preuzeto 25.7.2018. s https://www.e-skole.hr/wp-content/uploads/2016/12/Prirucnik_e-Ucitelj-1.pdf
  3. Bates A. W, Poole G. (2003). Effective Teaching in Higher Education. (str. 109-127). San Francisco: Jossey-Bass.