Kraj školske godine donosi glavobolje djeci i roditeljima. Roditelji inzistiraju na pojačanom učenju, a djeca osjećaju pritisak zbog učestalih ispitivanja i pisanja testova u školi i očekivanja roditelja vezana uz školski uspjeh.

Kraj školske godine donosi glavobolje djeci i roditeljima. Roditelji inzistiraju na pojačanom učenju, a djeca osjećaju pritisak zbog učestalih ispitivanja i pisanja testova u školi i očekivanja roditelja vezana uz školski uspjeh.
Istraživanje koje je UNICEF proveo u 23 osnovne škole 2010. godine i u kojem je sudjelovalo više od 8000 djece i roditelja te skoro 1000 učitelja pokazalo je da djeca u Hrvatskoj ne zaostaju za svojim vršnjacima u svijetu kada govorimo o utjecaju suvremene tehnologije na svakodnevni život.
Bez obzira na značajan trend povećanja obitelji sa samo jednim djetetom, još uvijek su češće obitelji s dvoje ili više djece. Velik broj djece s braćom/sestrama oformit će s njima odnos baziran na „bratskom“ prijateljstvu, ali, bez obzira na to, određena razina rivaliteta i sukoba među braćom/sestrama izrazito je česta (gotovo pa uobičajena i očekivana). Često taj rivalitet započinje čak i prije rođenja drugog djeteta te se nastavlja tijekom rasta i razvoja djece.
Prema stručnoj definiciji, mucanje je oblik disfluencije, odnosno poremećaj fluentnosti govora koji otežava ili onemogućava njegov normalan tijek. U dobi između dvije i pet godina, veliki broj djece prolazi fazu tijekom koje mucaju, ponavljaju određene glasove, riječi ili čitave fraze, produžuju ih ili zaustavljaju, ili pak uopće ne stvaraju bilo kakav zvuk za određeno slovo ili glas. U većini slučajeva, razvojno uvjetovano mucanje jednostavno prođe do dobi od pet godina; u ostalim slučajevima, ono je pak dugotrajnije.
Ne postoji lijek za mucanje, međutim razvijene su mnoge djelotvorne metode i tretmani koji djetetu mogu pomoći u prevladavanju poteškoća s mucanjem.
U Hrvatskoj se godišnje okonča 4500 brakova, od čega je polovica s uzdržavanom djecom. Statistike govore da od 20% do 25% djece iz razvedenih obitelji ima psihičkih poteškoća, što je gotovo dvostruko više od djece koja potječu iz cjelovitih obitelji.
Prema stručnoj definiciji, tikovi su nenadani, ponavljajući, brzi, nekontrolirani pokreti i zvukovi koji se mogu opisati kao prenaglašene „karikature“ nekih uobičajenih fizičkih pokreta/zvukova, a pojavljuju se izvan nekog svog uobičajenog konteksta. Prilično su česti tijekom odrasle dobi, ali je njihova pojava naglašenija tijekom djetinjstva; prema nekim istraživanjima, čak 5-20% od sve djece školske dobi razvit će tijekom svog djetinjstva neki tik prolaznog karaktera. U velikoj većini slučajeva, tik je privremeno stanje koje će se riješiti „samo od sebe“. Ipak, kod neke djece tikovi tijekom vremena postaju sve tvrdokorniji i kompleksniji.
Google je osmislio i pokrenuo novo web sjedište pod nazivom Teach Parents Tech. Ideja se bazira na tome da djeca roditeljima uz pomoć video materijala objašnjavaju i pomažu riješiti probleme s tehnologijom.
Bol u leđima i smetnje s vidom već su poznate posljedice rada na računalu, ali od 1994. naglo raste broj ozljeda zbog pada monitora, osobito među malom djecom.
U uvodnom razmatranju suvremenih strategija učenja i poučavanja djece s posebnim potrebama osvrnuli smo se na mogućnosti primjene informacijsko-komunikacijskih tehnologija (u daljnjem tekstu IKT-a) u obrazovanju djece s posebnim potrebama.
Tvrdoglava, svojeglava, prkosna, inatljiva, slobodna, samovoljna, čelične volje, silovita, odlučna, slobodnoga duha ili jednostavno teška, postoje djeca koju je izuzetno teško dobro odgojiti. Lako je s pokornom, dobrom i slatkom djecom. Njihov odgoj jednostavno kao da se događa sam od sebe. Postupno ga prilagođujemo. Vidimo kako se vjetar mijenja i prema tome mijenjamo pravac kretanja.