U svijetu koji se sve brže digitalizira, a umjetna inteligencija postaje dio svakodnevice, obrazovanje ima zadatak ne samo pratiti razvoj tehnologije, već i učenicima približiti kako ona funkcionira.
U svijetu koji se sve brže digitalizira, a umjetna inteligencija postaje dio svakodnevice, obrazovanje ima zadatak ne samo pratiti razvoj tehnologije, već i učenicima približiti kako ona funkcionira.
Umjetna inteligencija (UI) postaje sve prisutnija u suvremenom obrazovanju, mijenjajući načine poučavanja i učenja te otvarajući brojne mogućnosti za personalizaciju nastave.
Kada istražujemo mogućnosti umjetne inteligencije, važno je razumjeti utjecaj koji može imati na naše živote, posebno kada je riječ o stvaranju slika i glazbe.
U sklopu projekta „Podrška primjeni digitalnih tehnologija u obrazovanju – BrAIn” nastavlja se ciklus radionica uživo.
Chatbot koji pokreće umjetna inteligencija je računalni program ili aplikacija koja koristi tehnologiju umjetne inteligencije za komunikaciju koja je slična razgovoru sa stvarnom osobom. Komunikacija s chatbotom odvija se putem pisanih poruka ili glasa.
Učenici četvrtog razreda (izborna nastava fizike) Gimnazije A. G. Matoša u Đakovu obilježili su Svjetski tjedan svemira na malo drugačiji način. Cilj je bio uključiti učenike u istraživački rad i pri tome povezati međupredmetne teme: učiti kako učiti, uporaba informacijske i komunikacijske tehnologije, osobni i socijalni razvoj te poduzetništvo.
Akt o umjetnoj inteligenciji, koji je Europski parlament usvojio 13. ožujka 2024., regulira upotrebu umjetne inteligencije te predlaže analiziranje i klasifikaciju sustava umjetne inteligencije prema riziku koji predstavljaju za korisnike.
Korištenje umjetne inteligencije u obrazovanju praćeno je nizom etičkih problema, kao što su pitanja privatnosti i sigurnosti, potencijalne pristranosti u algoritmima te mogućnost zamjene učitelja automatizacijom procesa poučavanja. Stoga je važno osigurati da se umjetna inteligencija na odgovoran i etičan način koristi u obrazovnim okruženjima.
Tehnologija umjetne inteligencije (UI) odnosi se na računala ili strojeve koji su programirani za obavljanje zadataka za koje tradicionalno mislimo da ih mogu obavljati samo ljudi – oponašanjem ljudskog razmišljanja ili ponašanja.
Osnovna škola „Ljudevit Gaj“ Krapina i ove je godine uspješno provela integriranu nastavu geografije u suradnji sa školskom knjižnicom. Učiteljica geografije Miljenka Hršak i školska knjižničarka Suzana Pracaić osmislile su aktivnost pod nazivom „Upoznajmo Europu“, namijenjenu učenicima 7. razreda.