prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Kako umjetna inteligencija utječe na obrazovanje – hoće li UI pomoći ili otežati učenje?

Umjetna inteligencija (UI) postaje sve prisutnija u suvremenom obrazovanju, mijenjajući načine poučavanja i učenja te otvarajući brojne mogućnosti za personalizaciju nastave.

Međutim, iako potencijali umjetne inteligencije mogu unaprijediti obrazovni sustav, važno je sagledati i moguće izazove koje njezina primjena donosi.

Jedna od ključnih prednosti umjetne inteligencije u obrazovanju jest personalizacija učenja. Inteligentni obrazovni sustavi, poput platformi koje koriste strojno učenje, mogu se prilagoditi individualnim potrebama učenika – analizirajući njihove odgovore, tempo rada i interese kako bi ponudili sadržaje koji najbolje odgovaraju njihovoj razini znanja. Time se potiče učinkovitije usvajanje znanja, smanjuje frustracija i povećava motivacija za učenjem.

Više vremena za kreativni i pedagoški rad

Također, UI omogućuje automatizaciju administrativnih zadataka, poput ocjenjivanja standardiziranih testova, čime se učiteljima ostavlja više vremena za kreativni i pedagoški rad. Kroz inteligentne asistente, učenici mogu dobiti podršku i izvan učionice, a sustavi za prepoznavanje govora i prevođenje olakšavaju uključivanje učenika s različitim jezičnim i komunikacijskim potrebama.

Sve više škola i sveučilišta uvodi UI alate za analizu školskog uspjeha, predviđanje rizika od napuštanja školovanja i pružanje dodatne podrške učenicima u poteškoćama. Uz to, umjetna inteligencija može podržati učitelje u pripremi materijala, obradi rezultata istraživanja i profesionalnom usavršavanju.

Uloga učitelja nezamjenjiva

Ipak, postoje i potencijalni rizici. Prevelika oslonjenost na UI može umanjiti ulogu učitelja, smanjiti razvoj kritičkog mišljenja i međuljudskih vještina te povećati obrazovni jaz između onih koji imaju pristup naprednim tehnologijama i onih koji ga nemaju. Nadalje, postavlja se pitanje etike i zaštite privatnosti učenika u sustavima koji prikupljaju velike količine podataka. Uloga učitelja kao vodiča, motivatora i emocionalne podrške ostaje nezamjenjiva i ključna za cjeloviti razvoj učenika.

U konačnici, odgovor na pitanje hoće li umjetna inteligencija pomoći ili otežati učenje ovisi o načinu njezine implementacije. Ako se koristi promišljeno, uz stručnu podršku, pedagoške smjernice i etički okvir, UI može značajno unaprijediti obrazovni proces. No, ako se zanemari ljudska komponenta i vrijednosti obrazovanja, postoji opasnost od dehumanizacije i površnog usvajanja znanja.