Potičemo razvoj vještina 21. stoljeća

Učenici Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića odlučili su se poigrati svojim starim legićima. Razmišljali smo o tome kako iskoristiti LEGO kocke u slaganju određenih geometrijskih oblika – kruga i kružnice, parabole, elipse, hiperbole. Došli smo na ideju te oblike potražiti u svojoj okolini. Čak je i pronalazak dovoljne količine LEGO kocki bio izazov. Vođe grupa morali su organizirati zadatke i kontaktirati medije i lokalne škole. Rad na ovakvom projektu podrazumijeva interdisciplinarni pristup.

Inspirirani pozivom za sudjelovanje u LEGO Competition 2019 (http://www.stemalliance.eu/lego-education-competition?fbclid=IwAR0k4Xg1tzK8Z1GAKj_D1gPoWIKlNJ-pqVE89NfedIpy7bjMmIsbrJ3R-B8), učenici Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića odlučili su se poigrati svojim starim legićima.

Podijeljeni u grupe, učenici su prvo proučavali određene geometrijske oblike (matematika). Pretražujući internet, pronašli su zgrade i znamenitosti u Hrvatskoj (geografija) koje imaju odabranih geometrijski oblik u svojoj građi, a proučavajući razne izvore (informatika) pronašli su informacije i napisali tekst o zabavnim činjenicama u vezi oblika u građi odabrane znamenitosti (hrvatski i engleski jezik). Snimili su tekst, učitali online i stvorili QR kod linka (informatika). Koristeći LEGO setove, učenici su izgradili odabrane građevine / znamenitosti u Hrvatskoj i stavili ih na nacrtanu kartu Hrvatske (umjetnost, geografija). QR kodovi smješteni su pored građevina na koje se odnose. Umjesto autocesta, učenici su stvorili zip line s jednog mjesta na drugo kako bi izračunali udaljenosti i prosječnu brzinu LEGO “čovjeka”. Usporedili su svoje rezultate i došli do zaključka što utječe na brzinu (fiziku). Također, učenici su pronašli mjere geometrijskih oblika koji su korišteni u zgradi koju su gradili s LEGO kockicama i izračunali omjere (matematike).

U provođenju projekta sudjelovali su učenici 3.c razred, 2. razredi fakultativne nastave iz engleskog jezika i polaznici Sekcije za poticanje višejezičnosti, 2. i 3. razredi. Mentorica u projektu bile su Helga Kraljik, prof. savjetnica engleskog i njemačkog jezika (fakultativna nastava engleskog jezika i Sekcija za poticanje višejezičnosti) i Ivana Imbrija, prof. mentor matematike.

Projektna događanja popraćena su na društvenim mrežama škole (Vijesti iz potkrovlja, SŠBJJ – službeni školski Instagram i Facebook profil, The 21st Century Classroom, Erasmus+ SŠBJJ – službeni školski Erasmus+ profil te @visejezicnostussbjj – Instagram profil Sekcije za poticanje višejezičnosti (izvannastavna aktivnost)), na mrežnoj stranici škole, eTwinning platformi (eTwinning događanje: https://live.etwinning.net/events/event/93197), emisiji Veliki i mali TV Zapada te je izrađen ečasopis (https://madmagz.com/magazine/1683832#/).

A mag created with Madmagz.

Način predstavljanja (izvođenja) projekta / obilježavanja teme:

Pisanje tekstova na engleskom jeziku, snimanje audio zapisa i pretvaranje istih u QR  kodove, gemifikacija (lego kockice), interakcija, istraživanje građevina u Hrvatskoj koje imaju okrugli oblik i oblik krivulje drugog reda (u presjeku), određivanje jednadžbi kružnice i krivulja drugog reda, te računanje nepoznatih veličina

CILJEVI:

  • usvojiti matematička znanja potrebna za razumijevanje pojava i zakonitosti u prirodi i društvu
  • poticati učenike da istraživanjem i otkrivanjem stječu nova znanja i razvijaju  procese koje mogu primijeniti u daljnjem učenju i životu
  • osnažiti međupredmetnu povezanost i  suradnju učitelja kroz planiranje i znanstveno-istraživačke interdisciplinarne projekte
  • razviti logičko mišljenje i zaključivanje, matematičku intuiciju, maštu i stvaralaštvo
  • primijeniti znanje o pravcu i krivuljama drugog reda u primjerima iz stvarnog života
  • potaknuti cjeloživotnog učenja u školi i izvan nje, bilo u svrhe školovanja, za profesionalne potrebe, za potrebe mobilnosti ili užitka i razmjene
  • razviti interkulturalne kompetencije učenika
  • razviti sposobnosti slušanja i međusobnog prihvaćanja
  • razviti kreativnost i samostalnost učenika
  • razviti zdrave odnose unutar škole
  • jačati koheziju i suradnje unutar grupe te stvoriti prijateljske veze i pozitivnu klimu