prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Poziv za uključivanje u međunarodni projekt CRISS

Pozivamo sve nastavnike hrvatskih škola da se uključe u CRISS-ov online pilot i iskoriste mogućnosti platforme razvijene u sklopu projekta. Nastavnici koji provedu i vrednuju određen broj zadataka stječu uvjete za potvrdu o sudjelovanju u međunarodnom projektu, a učenici sudjelovanjem u aktivnostima projekta stječu potvrdu za svoje digitalne kompetencije.

Svi zainteresirani nastavnici mogu registrirati svoju školu na mrežnoj stranici https://www.crissh2020.eu/get-started/. U nastavku teksta pročitajte detaljnije o projektu i platformi te mogućnostima njene primjene u različitim obrazovnim kontekstima.

Napredak projekta CRISS  

CARNET tijekom ove godine školske godine (2018/2019) uspješno provodi projekt CRISS (Demonstration of a scalable and cost-effective cloud-based digital learning infrastructure through the Certification of digital competences in primary and secondary schools) koji se financira iz okvirnog programa Europske Unije za istraživanja i inovacije Obzor 2020.

Svrha je projekta razvoj i implementacija digitalne platforme za stjecanje, vrednovanje i certificiranje digitalnih kompetencija učenika u osnovnim i srednjim školama. Tijekom cijele školske godine (2018/2019) provodi se testiranje CRISS platforme kroz masovni pilot s više od 490 škola, uključujući 25 400 učenika i 2290 nastavnika u nekoliko europskih zemalja. U Hrvatskoj sudjeluje 21 škola s preko 1000 učenika i oko 100 nastavnika u onsite pilotu, dok su se online pilotu pridružile 33 škole.

Platforma – kvaliteta i integriranje digitalnih kompetencija u nastavu

S obzirom na važnost CRISS projekta, kao jednog od od vodećih programa za znanost i inovacije Europske unije, digitalna platforma ne testira se samo kroz masovni pilot, već razvoj platforme kontinuirano prate vanjski recezenti osiguravajući kvalitetu primjene i razvoja platforme te implementacije projekta. Zato se u Zagrebu 20. i  21. ožujka održao radni sastanak i revizija projekta od strane Europske komisije.

Jedna od referentnih točaka za analizu napretka bila je i nastava u čije je izvođenje integrirana platforma. Kao rezultat toga, partneri na projektu i recenzenti imali su priliku vidjeti nastavu kroz program međugeneracijske suradnje u Osnovnoj školi Ivo Andrić. Nastavnica Marina Vukančić održala je sat matematike koristeći platformu s učenicama različitog uzrasta te zorno pokazala kako platforma može pomoći razvoju suradničkog i kreativnog rada. Učenici su u grupama izradili plakat u alatu Canva i uspješno ga prenijeli na platformu. Nastavnica je na satu prikazala neke od radova i zajedno s učenicima vrednovala radove mlađih učenika. Satu su osim predstavnika CARNET-a i nastavnice engleskog jezika, prisustvovali i članovi CRISS-ovog konzorcija i vanjski recenzenti.

Osim Osnovne škole Ivo Andrić, gosti su imali prilike vidjeti i nastavu u Srednjoj upravnoj školi Zagreb gdje su na satu informatike učenici 2. d razreda, profesorice Jasmine Kljunić, uz pomoć platforme snimili kritiku u predstave Raspad sustava (Komedija) koju su učenici gledali vikend ranije u sklopu školskog projekta Večer u teatru. Koristeći scenarij Objava elektronskih školskih novina učenici su osmislili pitanja, mobitelima snimali intervjue jedni s drugima te postavljali pitanja vezana uz predstavu. Na kraju sata, nastavnica je prikazala intervjue na ekranu i zajedno s učenicima ocijenila izvedene zadatke. Učenici su vrlo aktivno sudjelovali u izradi zadataka te pokazali iznimnu zainteresiranost za prikazane radove. Osim toga, sudjelovali su u samorefleksiji i vršnjačkoj refleksiji vrednovanjem vlastitih digitalnih kompetencija koristeći indikatore ugrađene u platformu te na taj način pokazali metodološku suvremenost CRISS-ove platforme.

U razgovoru koji je uslijedio nakon nastave, obje su nastavnice istaknule korisnost CRISS-ovog okvira za vrednovanje digitalnih kompetencija koji na jednostavan način pomaže nastavnicima u analizi i procjeni učeničkih kompetencija.

Ono što je bilo istaknuto na zagrebačkom sastanku, na što su naglasak stavili i nastavnici i recenzenti, primjerenost je ovog okvira za učenike osnovnih i srednjih škola. Za razliku od okvira za digitalne kompetencije Europske unije na koji se CRISS-ov okvir oslanja, on predstavlja nadogradnju u smislu da je pomno razrađen u smjeru razvijanja učeničkih digitalnih kompetencija te njihova usvajanja i vrednovanja od strane nastavnika, ali i u smjeru vršnjačkog vrednovanja i samovrednovanja.

O projektu

CRISS projekt počeo je 1. siječnja 2017. godine, a trajat će do 31. prosinca 2019. godine. Ukupna vrijednost projekta je oko 6 milijuna eura, od čega će Europska komisija financirati najviše 4,87 milijuna eura. Koordinator CRISS projekta je britanska kompanija EXUS Software LTD, a u projektu sudjeluje ukupno četrnaest partnera, među kojima su javne ustanove, neprofitne ustanove, sveučilišta, mala i srednja, kao i velika poduzeća.

Aktivnosti projekta trenutno se mogu se pratiti putem Twittera i službene mrežne stranice CRISS projekta na kojoj su dostupne sve informacije. CARNET će pravovremeno obavještavati o projektu sve korisnike i druge zainteresirane, a CARNET-ov CRISS tim moguće je kontaktirati putem e-adrese CRISS@carnet.hr.