prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Prikriveno oglašavanje – nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 1. do 4. razreda

U sklopu 2. Dana medijske pismenosti, Agencija za elektroničke medije i UNICEF, objavili su nastavne materijale pod nazivom Prikriveno oglašavanje – nastavni materijali za osnovne škole za učenike od 1. do 4. razreda. Nastavni materijali su posvećeni temi prikrivenog oglašavanja u medijima. 

Uz objašnjenja pojmova plasmana proizvoda i prikrivenog oglašavanja, sadrže i niz vježbi i zadataka za učenike, uključujući zadatak koji učenici tijekom vikenda trebaju provesti kod kuće zajedno s roditeljima.
Slijedi opis jednog takvog zadatka. 
 
Dok se plasman proizvoda primarno odnosi na promoviranje oglasa u elektroničkim medijima, i u prilozima dnevnih novinama nerijetko se mogu pronaći proizvodi koji se promoviraju iako nisu označeni kao oglasi te zapravo izgledaju kao novinarski tekst. U skladu s tim nastavnici mogu učenicima zadati zadataka koji učenici trebaju provesti zajedno s roditeljima tijekom vikenda, a nakon toga nastavnici mogu organizirati raspravu na prvom sljedećem susretu. Zadatak se sastoji od toga da učenici zajedno s roditeljima prolistaju priloge dnevnih novina koji se izdaju subotom ili nedjeljom. Zajedno listajući trebaju pronaći svaki oglas koji izgleda kao novinarski tekst te je možda u prvih nekoliko trenutaka vrlo teško procijeniti je li riječ o oglasu ili novinarskom tekstu.
Cilj zadatka: Potaknuti međusobnu komunikaciju između djece i roditelja kroz aktivnost prepoznavanja prikrivenih oglasa u prilozima dnevnih novina
Ishod: Učenici i roditelji moći će u vikend prilozima dnevnih novina prepoznati primjere prikrivenih oglasa
Trajanje: 30 minuta, za roditelje i djecu, 3. i 4. razred osnovne škole
 
Evo i pitanja o kojima učenici trebaju raspraviti s roditeljima:
  1. Koliko su primjera takvih oglasa pronašli?
  2. Kako izgledaju?
  3. Na koji se proizvod ili uslugu odnose?
  4. Po čemu su slični novinarskom članku?
  5. Jesu li označeni, možda malim slovima s oznakom PROMO OGLAS ili PROMO?
  6. Je li naveden autor?
  7. Ima li tekst okvir?
  8. Kako su se osjećali kada su pronašli prvi primjer?
  9. Zbog čega je važno razdvajati oglasni od novinarskog dijela sadržaja u novinama?
U razrednoj raspravi, koja slijedi nakon vikend zadatka nastavnici mogu omogućiti učenicima da detaljno opišu cijeli proces. Na ploču ili u prezentaciju se mogu ispisati svi novinski tekstovi koji su učenici i roditelji prepoznali kao prikrivene oglase.
 
Izvori:

https://www.medijskapismenost.hr/zadatak-za-djecu-i-roditelje-prikriveno-oglasavanje-u-dnevnim-novinama/
https://www.medijskapismenost.hr/wp-content/uploads/2019/04/Prikriveno-oglas%CC%8Cavanje.pdf