Projekt “Inventura” se fokusirao na procjenu važnih vještina koje doprinose zdravom i kvalitetnom životu, posebno u kontekstu komunikacije, emocionalne pismenosti i međuljudske podrške. Financiran je sredstvima Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih, a kreirala ga je, napisala i vodila pedagoginja Ornela Malogorski, stručna suradnica pedagoginja, koja je u suradnji s razrednicima i uz podršku ravnateljice Nataše Vibiral, provela sve planirane aktivnosti.
8 pedagoških radionica
Kroz osam pedagoških radionica, učenici prvih i drugih razreda aktivno su sudjelovali u razvoju nenasilne komunikacije, upravljanja emocijama, empatije i asertivnosti.

Radionice su obuhvatile teme poput aktivnog slušanja, prepoznavanja i izražavanja emocija, tehnika opuštanja, upravljanja stresom, te rješavanja sukoba.
Poseban naglasak stavljen je na razvijanje kritičkog mišljenja, rješavanja problema i donošenja odluka. Kreativne aktivnosti, poput pisanja poruka i citata, te izrade “Zida poštovanja”, potaknule su suradnju, kreativnost i osjećaj pripadnosti među učenicima.
Predavanja za roditelje
Osim rada s učenicima, održana su i predavanja za roditelje od strane psihologinje Renate Hunjadi Brzović s ciljem pružanja praktičnih savjeta o podršci mladima u razvoju socijalnih vještina i mentalnog zdravlja kroz satove razrednike.
Tijekom godine kroz rad Nastavničkih vijeća nastavnike su ravnateljica i pedagoginja poticale na brigu o svom zdravlju, stvaranju boljeg razrednog ozračja, bolje međusobne odnose i bolju međusobnu podršku kao i lakše nošenje s različitim izazovima odgojnog djelovanja u razrednim odjelima.
Projekt “Inventura” provodio se na univerzalnoj razini i bio je sveobuhvatan, uključujući učenike, nastavnike i roditelje.
Ispitivanje stavova
Na početku i kraju projekta provedena su ispitivanja stavova učenika kako bi se utvrdilo stanje i promjene u njihovim vještinama, dok su roditelji i nastavnici ispunjavali upitnik na kraju projekta. Rezultati će biti obrađeni i prezentirani, te će služiti za kreiranje novih preventivnih programa i praćenje trendova u stavovima učenika.
Ključne vrijednosti koje su se razvijale kroz projekt su poštovanje, empatija, tolerancija, nenasilje, suradnja i odgovornost. Očekuje se da će učenici imati bolje razumijevanje sebe i svojih emocija, biti sposobniji uspostavljati i održavati zdrave odnose, uspješnije komunicirati, te biti otporniji na stres i pritisak.
“Inventura” osnažuje
Nastavnici će biti informiraniji o važnosti preventivnih programa, a roditelji ohrabreni za podršku u njihovoj provedbi. Škola će imati poboljšanu razrednu klimu i osnaženiju privrženost školi.
Projekt “Inventura” predstavlja važan korak u prevenciji neželjenih ponašanja i promicanju pozitivnog ozračja u Komercijalnoj i trgovačkoj školi Bjelovar, osnažujući mlade za izazove odrastanja i potičući ih na razvoj ključnih životnih vještina.