Uvidjevši kako je legenda pomalo već zaboravljena, započeli smo s istraživačkim radom, kako bi taj vrijedan dio naše kulturne baštine spriječili od zaborava.
Tijekom istraživačkog rada naišli smo na nekoliko verzija legende. Sam istraživački rad temeljili smo na pripovijedanju najstarijih stanovnika Žrnova, istraživanju putem interneta i prikupljanju materijala sačuvanih u Arhivskom sabirnom centru u Žrnovu.
Sadržaj ove slikovnice obiluje elementima starih priča i prepričavanih legendi, a dokaz tomu su i glavni likovi, razigrane vile.
Zaključili smo kako je tijekom narodne predaje legenda mijenjana, netko je dodavao, a netko oduzimao pojedine motive.
Naš je cilj bio prikazati legendu u što izvornijem obliku. Uvažavali smo one kazivače koji su najstariji, koji su djelove negdje zapisali i nadamo se da ćemo je na ovaj način sačuvati i zaštititi od ponovnog mijenjanja i zaborava.
Zanimljivo je da su u ovom našem projektu sakupljači narodnog blaga učenici naše škole koji su tijekom projekta naučili kako prikupljati i sačuvati narodnu baštinu svoga zavičaja. Slikovnicu smo tiskali na hrvatskom i engleskom jeziku i želimo ju promovirati kao suvenir grada Korčule.
Fotografije korištene u slikovnici nastale su u Kočju, mjestu iz kojeg potječe sama legenda, zaseoku „Brdo“ odakle je prema legendi živio Mikuleto sa svojom ženom i kuhinji Gradskog muzeja Korčule.
Na fotografijama su učenici sudionici u projektu koji su pokušali dočarati sadržaje legende.
Motivacija učenika za ovaj projekt svakako je na učitelju i sve ovakve aktivnosti u funkciji su učiteljske struke. Stoga naglašavamo važnost projektnog oblika rada, kojim učenici uče djelovanjem. Njihove aktivnosti u projektu uvijek rezultiraju uspjehom i radoznalošću za dodatnim znanjem. Tako i ova legenda budi u djeci radoznalost, čuđenje i iščekivanje, ali ih i motivira za promišljanje o tome što bi se dogodilo da likovi u priči postupaju drugačije.
Sama priča ima zanimljiv sadržaj s elemetima bajke čime se razlikuje od današnjih priča i slikovnica koje se, uglavnom bave realističnim temama, čime se uskraćuje djeci pravo na maštu i sanjarenje.
Ova je slikovnica značajan doprinos očuvanju baštine rodnog kraja kroz projektni oblik rada. Njezina vrijednost je utoliko veća što je rezultat učeničkog rada.
Smatram da je ova slikovnica značajna jer je i učitelji osnovnih škola lako mogu primjeniti mu obrazovno-odgojnom programu, npr. učenje o legendama, zavičaju i povijesnom dijelu, kao i ostali stručni suradnici u školi i knjižnicama. Dodatna vrijednost joj je promovirati ljepotu mjesta Kočje kao i legendu o vilama, turistima i svim zaljubljenicima i istraživačima prirode i prirodnih ljepota našeg otoka Korčule.
Ovaj projekt namjeravamo nastaviti u još dvije faze.
U prvoj bismo fazi legendu preveli na talijanski, francuski i njemački jezik, dok bismo u drugoj fazi napravili virtualnu razglednicu našeg mjesta.
Naš projekt dijelom su financirali obrtnici s područja općine Korčula i Dubrovačko – neretvanska županija, bez čije pomoći ne bi uspjeli.
Sačuvavši priču od zaborava stvorena je slikovita knjiga koja će sigurno zauzeti posebno mjesto na našim policama i u našim srcima.
Anamarija Radovanović, voditeljica projekta