Najvažnije je da se učenici u razredu osjećaju ugodno, da znaju zašto je raspored sjedenja takav kakav je te zašto će u nekim situacija biti razmješteni.
Raspored sjedenja
Rasporedom sjedenja učenici dobivaju svoj prostor, poštuju prostor učenika s kojim sjede te dobivaju sigurnost prilikom ulaska u učionicu. Svi mi želimo znati što nas očekuje pa tako i učenici.
Ako nema zadanog rasporeda, uvijek će jedni te isti učenici juriti prema prvim mjestima, a jednima će ostati ona zadnja. Ili će biti obrnuto, svi juriš na zadnja mjesta pa oni koji zaostanu bit će u prvim redovima. Zar baš je moram s njim sjediti? Učenici se ne ustručavaju komentara na sjedenje, a upravo će u životu naići na bezbroj situacija s kojima se trebaju pomiriti i prihvatiti ih. A možda će se upravo iz gotovo nezamislive situacije razviti jedno doživotno prijateljstvo. Učenicima je i važno tko sjedi do prozora.
Poštujući raspored sjedenja, učenici i nastavnik mogu odmah uočiti tko nije na nastavi. Različit raspored sjedenja nastavnik će koristiti za različite potrebe. Grupni rad, diskusija, provjera znanja, individualni rad, učenici s teškoćama, učenik piše lijevom rukom, učenik koji malo više brblja… Sve su to razlozi zašto se raspored sjedenja u učionici mijenja.
Dizajniraj svoj raspored
U alatu Genially izrađena je interaktivna infografika koja prikazuje najčešće rasporede sjedenja uz kratke opise. Pronađite zajedno s učenicima najbolje rješenje za svoje potrebe u razredu.

Želite li dizajnirati raspored namještaja, ploča, prozora, izvor svjetlosti koristite „prazni“ tlocrt razreda. Rad je također izrađen u alatu Genially, a dostupan je na poveznici.

Pitanja koja su važna za nastavnika su: kako doprijeti do što više učenika, kako najbrže provjeriti učenički rad te kako poboljšati motiviranost učenika.
Zaključak
Odabirom odgovarajućeg plana sjedenja može se uvelike poboljšati suradnja i uspjeh učenika. Važno je uzeti u obzir nekoliko čimbenika: broj učenika u razredu, fizičke dimenzije razreda te način poučavanja.
Nema najboljeg odabira i idealnog rasporeda sjedenja. Ne treba bježati od promjene rasporeda. Ako mijenjamo nastavne oblike rada onda je poželjno i kvalitetno osmisliti raspored sjedenja učenika kako bi suradnja i komunikacija bila što uspješnija.