prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Raspored sjedenja u učionici

Bliži se početak nove školske godine. Razmišljaju li učenici gdje će sjediti? Odgovor je DA. Razmišlja li razrednik gdje će tko sjediti? Odgovor je, opet, DA.

Najvažnije je da se učenici u razredu osjećaju ugodno, da znaju zašto je raspored sjedenja takav kakav je te zašto će u nekim situacija biti razmješteni.

Raspored sjedenja

Rasporedom sjedenja učenici dobivaju svoj prostor, poštuju prostor učenika s kojim sjede te dobivaju sigurnost prilikom ulaska u učionicu. Svi mi želimo znati što nas očekuje pa tako i učenici.

Ako nema zadanog rasporeda, uvijek će jedni te isti učenici juriti prema prvim mjestima, a jednima će ostati ona zadnja. Ili će biti obrnuto, svi juriš na zadnja mjesta pa oni koji zaostanu bit će u prvim redovima. Zar baš je moram s njim sjediti? Učenici se ne ustručavaju komentara na sjedenje, a upravo će u životu naići na bezbroj situacija s kojima se trebaju pomiriti i prihvatiti ih. A možda će se upravo iz gotovo nezamislive situacije razviti jedno doživotno prijateljstvo. Učenicima je i važno tko sjedi do prozora.

Poštujući raspored sjedenja, učenici i nastavnik mogu odmah uočiti tko nije na nastavi. Različit raspored sjedenja nastavnik će koristiti za različite potrebe. Grupni rad, diskusija, provjera znanja, individualni rad, učenici s teškoćama, učenik piše lijevom rukom, učenik koji malo više brblja… Sve su to razlozi zašto se raspored sjedenja u učionici mijenja.

Dizajniraj svoj raspored

U alatu Genially izrađena je interaktivna infografika koja prikazuje najčešće rasporede sjedenja uz kratke opise. Pronađite zajedno s učenicima najbolje rješenje za svoje potrebe u razredu.

raspored sjedenja u učionici

Želite li dizajnirati raspored namještaja, ploča, prozora, izvor svjetlosti koristite „prazni“ tlocrt razreda. Rad je također izrađen u alatu Genially, a dostupan je na poveznici.

 

Prikaz dizajniranja rasporeda sjedenja

Pitanja koja su važna za nastavnika su: kako doprijeti do što više učenika, kako najbrže provjeriti učenički rad te kako poboljšati motiviranost učenika.

Zaključak

Odabirom odgovarajućeg plana sjedenja može se uvelike poboljšati suradnja i uspjeh učenika. Važno je uzeti u obzir nekoliko čimbenika: broj učenika u razredu, fizičke dimenzije razreda te način poučavanja.

Nema najboljeg odabira i idealnog rasporeda sjedenja. Ne treba bježati od promjene rasporeda. Ako mijenjamo nastavne oblike rada onda je poželjno i kvalitetno osmisliti raspored sjedenja učenika kako bi suradnja i komunikacija bila što uspješnija.