prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Svemirski otpad – nevidljiva opasnost u orbiti

Predavanje „Svemirski otpad – Nevidljiva opasnost u orbiti“ održano je u utorak , 10. listopada 2025., u Tehničkoj školi Ruđera Boškovića Vinkovci povodom Svjetskog tjedna svemira.

Učenici prvih razreda okupili su se u učionici fizike kako bi kroz interaktivno predavanje otkrili kako svemirski otpad predstavlja ozbiljnu opasnost u našoj orbiti za aktivne satelite, pa čak i svemirske objekte s ljudskom posadom, poput Međunarodne svemirske stanice. Atmosfera u učionici bila je ispunjena znatiželjom što se to skriva iza naziva predavanja.

S obzirom na to da sve više i više država lansira ili planira lansirati nove satelite u Zemljinu orbitu, a one ambicioznije žele i detaljnije istražiti Svemir, količina smeća u Svemiru se povećava.

Smatra se da oko Zemlje trenutno kruži oko 900 tisuća komada opasnog svemirskog smeća. Stoga je ideja bila potaknuti svijest učenika o otpadu koji se ne nalazi samo u našoj okolini već i oko našeg planeta.

Kroz predavanje, učeniki su o svemirskom otpadu mogli saznati:

  • što je to svemirski otpad
  • gdje se nalazi
  • koliko ga ima
  • zašto predstavlja problem
  • kako se boriti s njim
  • kakve izazove ta borba predstavlja.

Na samom kraju istaknute su riječi japanskog znanstvenika, osnivača i izvršnog direktora japanske tvrtke Astroscale, Nobu Okada:

“Vjerujem da je svemirski otpad danas jedno od najvažnijih problema s kojima smo suočeni.”

Podijeljeni u dva tima, koristeći umjetnu inteligenciju, učenici su istraživali koje zemlje su uključene u razvoj robota koji će služiti čišćenju svemirskog otpada i na koji način. Krajnji ishod bio je zanimljiv kviz gdje su se učenici natjecali u poznavanju činjenica o svemirskom otpadu.

Učenici su kroz predavanje i zajedničke aktivnosti proširili svoje znanje o svemiru i njegovom otpadu, ojačali već postojeća prijateljstva, dokazujući da nova saznanja mogu biti korisna ali i zabavna.

Nastavnicama je najveća nagrada tijekom aktivnosti bilo zadovoljstvo učenika naučenim, te njihovom odlučnošću da ova saznanja koriste u svojoj budućnosti. Tko zna možda će baš netko od njih biti tvorac novog robota čistača.