prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Tečaj o strategijama djelotvorne motivacije i upravljanja razredom u Firenci

U sklopu Erasmus + programa i KA1 aktivnosti (mobilnosti u svrhu učenja za pojedince) financiran je i projekt Osnovne škole „Antun Nemčić Gostovinski“, kao prvi te vrste u našoj županiji, pod nazivom „Perpetuum Mobile“. Tim naše škole čine učitelji engleskog i njemačkog jezika, razredne nastave i matematike, Martina Kobaš, Maja Mitrović, Nino Klobučarić, Senka Pintarić, Željka Hanžek, stručne suradnice, Luca Matić i Franka Ružić te ravnateljica škole Gordana Gazdić Buhanec. Projekt se provodi od 1. lipnja 2016. do 31. prosinca 2017. godine.

 

Maja Mitrović, učiteljica engleskog jezika već je bila na strukturiranom tečaju na Malti u rujnu 2016. godine, a Martina Kobaš, također učiteljica engleskog jezika, na stručnoj praksi u Latviji tijekom listopada 2016. Učiteljica matematike, Željka Hanžek, sudjelovala je na šestodnevnom strukturiranom tečaju u glavnom gradu talijanske regije Toscana, u Firenci. 

Tečaj se održavao u Europass centro studi europeo (Europass Teaching Academy) u Firenci, od 21. do 26. studenoga 2016. godine. Europass Teaching Academy je škola za učenje talijanskog jezika i talijanske kulture koja unatrag nekoliko godina nudi i stručna usavršavanja za učitelje i profesore u okviru programa Erasmus+. Uspješno i kontinuirano djeluje od 1992. godine. Detalje o Europass školi i njenom radu možete pronaći na stranici http://www.europass.it/en/.

Ovo stručno usavršavanje pohađala su još i dvojica učitelja matematike/znanosti iz Danske, učiteljica razredne nastave s Kanarskih otoka (Španjolska), psihologinja iz Poljske i profesorica stručnih ekonomskih predmeta iz Zlina (Češka). Cilj ove mobilnosti bio je upravljanje djelotvornom učionicom novog doba koja potiče učenike i aktivira ih u svakoj minuti nastavnog sata koristeći inovativne tehnike i alate. Ono o čemu su učili, voditeljica tečaja Ilaria Barbieri, prof. engleskog jezika i pedagogije, primjenjivala je u okviru šest do sedam školskih sati praktične i teorijske nastave dnevno.
 
Strukturirani tečaj sadržavao je razne teme vezane uz djelotvorno upravljanje razredom od uvođenja razrednih pravila s logičkim posljedicama njihovog kršenja, motiviranja učenika i postizanja da oni sami uspješno reflektiraju svoje ponašanje i poprave ga.  Organiziranje i planiranje obrnute učionice kao poželjnog i djelotvornog iskustva učenja koristeći projekte, konkretne i vođene zadatke primjenjive u svakodnevnim situacijama u kojima se učenici mogu naći kad nisu u učionici je poželjno i vrlo motivirajuće. Poželjno je i korištenje IKT alata, raznih edukativnih platformi koji su učenicima pristupačni i interesantni (npr. Edmodo, youtube, edutopia, eTwinning itd.). 

Svaki dan je bio jedan novi izazov u kojem su polaznici u parovima ili grupi otkrivali odgovore na vlastita pitanja koja su postavili na prvom satu tečaja vezana uz ponašanje učenika, postizanje efektivnije motivacije, veće aktivnosti učenika i tome slično. 

Kroz formalne i neformalne razgovore sagledala je širu sliku odgoja i obrazovanja i u drugim zemljama diljem Europe, u suradnji s ostalim polaznicima tečaja. Neke od aktivnosti koristi i učiteljica kao i ostali njezini školski kolege što pozitivno djeluje na njen daljnji profesionalni razvoj kao i samopouzdanje da to što radi, radi dobro. Naravno, u prilici smo steći i nova znanja i ideje koje će i učiteljica predstaviti svojim kolegama u bližoj i široj zajednici te primijeniti i u vlastitim razredima.

Za poticanje veće aktivnosti učenika to su 3-2-1 liste, a za poticanje istraživačkog duha tu je obrnuta učionica. Ostvareni su i kontakti s kolegama u drugim europskim zemljama s kojima je planiran nastavak razmjene dobrih ideja, moguća suradnja na novim budućim projektima u svrhu poboljšanja i nadogradnje nastave matematike u našoj školi.

Jedno poslijepodne grupa je posjetila Pestalozzi školu (Scuola Citta Pestalozzi) koja je na nju ostavila velik dojam. Škola koja se vodi riječima: “Misli, uradi i čini to srcem”. Sam tečaj i posjet Pestalozzi školi obogatilo je našu učiteljicu matematike i u duhovnom i u  profesionalnom smislu. Škola nema školskog zvona, od 8:30 do 9:00 je dobrodošlica, slobodno vrijeme i priprema za nastavu koja slijedi. Učenici imaju dva puna sata odmora za ručak i odmor/igru u školskom vrtu u koji imaju izravan izlaz iz bilo koje učionice. Još jedna zanimljivost je da zbog nemogućnosti dogovora roditeljskih sastanaka, jer uvijek netko ne može doći, datum i vrijeme sastanka organiziraju sami roditelji, a učitelj je spreman doći sa sastanak i vikendom (ali svi roditelji moraju biti prisutni).

Firenca je predivan grad s pregršt građevina, skulptura, muzeja i arhitektonskih rješenja još iz doba renesanse koje bi svakog turista ostavile bez daha. I sve to zahvaljujući obitelji Medici. 
Da biste doživjeli grad, talijansku kuhinju, vino, ljude i pozitivu koja pršti na svakom uglu svake Piazze morate posjetiti ovaj grad i okusiti fine biscotte s komadićima badema koji se jednostavno tope u ustima. Che bella vita!

„Perpetuum Mobile“ je osim individualnog stručnog usavršavanja na europskoj razini, omogućio daljnji rast i razvoj te potaknuo učiteljicu matematike na daljnje učenje i aktivno sudjelovanje u budućim europskim projektima koji će omogućiti nastavak sazrijevanja i dobrih promjena na radost učenika i njihovog osobnog razvoja u budućnosti kao i cijele škole „Antun Nemčić Gostovinski“.