TITLE – čitanjem do znanja

Nakon iznimno uspješne provedbe Eramsus+ projekta “SLAM”, tim učitelja Osnovne škole Fran Koncelak Drnje odlučio je napisati projekt za razvoj čitalačke pismenosti naziva “TITLE – Teaching, Improving and Training Literacy Education”.

  

Glavni ciljevi projekta jesu razvoj čitalačke i jezične pismenosti, popularizacija čitanja knjiga i znanstvenih članaka. U projekt su uključeni učenici od petog do osmog razreda matične škole u Drnju i Područne škole Josipa Generalića Hlebine. Prema riječima učiteljice Elene Belec želja Erasmus+ tima je podučiti djecu raznim vještinama, koje će im olakšati cjeloživotno učenje pomoću aktivnih metoda rada kao što su kreativno pisanje, kritičko razmišljanje i kolaborativno učenje, a potrebne su za sve nastavne predmete.

I ostale članice tima učiteljice Dunja Valenčak, Ana Tustonjić Dombaj, Ksenija Varović, Stjepana Kadić, Martina Hrastić Farkaš, Andrea Pandurić, Ksenija Marić i Adela Stilin učit će učenike kako pristupiti različitim vrstama teksta i kako ih čitati s razumijevanjem, što će razviti njihovo opće znanje, razumijevanje konteksta, ali i poboljšati uspjeh u školi. Aktivnim sudjelovanjem u projektu učenici će naučiti prepoznati lažne i senzacionalističke vijesti i pretraživati znanstvene članke.

“Unutar dvije godine, koliko će trajati projekt, planirane su brojne aktivnosti, a zbog pandemije morat ćemo biti kreativni u provođenju istih. Jedna od glavnih aktivnosti je i kreativno izražavanje kroz pisanje grafičke novele, stvaranje ilustriranih karti te izradu taktilnih knjiga” – članica tima Ana Tustonjić Dombaj.

“Ove je godine Agencija za mobilnosti i programe EU odobrila svega 16 projekata, a projekt naše škole bio je visoko rangiran, ocjenjen kao treći najbolji u državi, s ostvarena 93 boda. Uz nas, partneri na projektu su škole iz Estonije, Portugala i Italije” – ističe koordinatorica projekta Renata Tišler.