prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Together-to get there – Erasmus+ projekt strateškog partnerstva

Osnovna škola Franje Krežme iz Osijeka je sudjelovala u trogodišnjem (2019. – 2022.) Erasmus+ projektu strateškog partnerstva Together-to get there. Projektni tim su činili učitelji škola iz Finske, Grčke, Italije, Španjolske, Cipra i Hrvatske,  a glavni  je cilj projekta bilo jačanje ekološke osviještenosti učenika kroz primjenu timskog načina poučavanja i pozitivne psihologije. Nositelj projekta je bila finska škola Kaakkurin koulu, Oulun kaupunki, a koordinatorica iz OŠ Franje Krežme je bila Stanislava Kuharski, profesorica engleskog i njemačkog jezika.

Na međunarodnim sastancima u navedenim zemljama, u vidu suradničkog poučavanja, timskog rada i interdisciplinarnih projektnih aktivnosti, obrađivale su se pojedine teme, razmjenjivale ideje, metode i iskustva koja su se prenosila i primjenjivala u školama zemalja sudionica. Na sastanke su odlazili samo učitelji koji su, on line prije sastanka i/ili uživo,  s učiteljima iz drugih zemalja sudionica projekta osmislili i priredili sadržaje te zajednički izvodili nastavu učenicima u školi koja je bila domaćinom sastanka.

Iz OŠ Franje Krežme u projektni tim je bilo uključeno čak 16 učitelja. Po završetku sastanka i povratku u svoju zemlju, učitelji su učenicima matične škole prenijeli nova znanja, iskustva, metode o obrađenoj temi kroz zadatke predviđene za učenike tijekom cijelog projekta: Učim! (I learn), Pišem! (I write), Znam! (I know), Shvatio sam! (Got it), Bitno mi je! (I care).

Učenici su dokumentirali ono što su naučili prema pozitivnom pedagoškom modelu te kroz projektne aktivnosti proširili svoja znanja i pripremali razmjenu istih s učenicima drugih zemalja sudionica. Putem videokonferencija, izradom videa, prezentacija i slično, učenici svih škola su se međusobno povezali i razmijenili nova znanja, kreativne uratke i rezultate svojih istraživanja na engleskom jeziku. Projektne aktivnosti su se bazirale na ekološkim temama (zemlja, zrak, voda, Planet Zemlja, Briga o očuvanju okoliša i povezivanje s elementima prirode, Zdrav život na zdravom planetu) s naglaskom na primjeni metoda pozitivne psihologije.

Svaki je međunarodni sastanak trajao četiri dana, a odvijao se prema projektnom prijedlogu. Nakon srdačnog dočeka u svakoj školi,  gostima se prikazao kratki kulturno-zabavni program dobrodošlice, u sklopu kojeg su se sudionici upoznali s tradicijom, školom, gradom i zemljom pojedinog domaćina.

Nakon međusobnog predstavljanja i upoznavanja učitelja te razgledavanja škole, koordinatorice iz Finske, svaki su put, ukratko  predstavile projekt, ciljeve i očekivanja međunarodnog sastanka. Svi učitelji uključeni u projekt prvi su dan razmjenjivali pripremljene materijale i osmišljavali nastavne sate kako bi sljedećeg dana u timovima poučavali učenike.

Timovi su prvoga dana ulazili i u razrede, u kojima će poučavati, upoznavali djecu i predstavili zemlju, grad i školu iz koje dolaze. Kao i svakog dana sastanka, u pauzama za ručak i okrjepu, učitelji su se družili te razmjenjivali iskustva i dojmove. Gosti su uvijek imali priliku kušati domaće proizvode i kolače karakteristične za pojedine države, odnosno regije, koje su  pripremali djelatnici škola.

Drugoga dana su učitelji u timovima održavali prethodno pripremljenu nastavu učenicima. To je bio najvažniji dan sastanka u kojemu su uvijek svi uživali, stjecali nova iskustva i znanja u radu s učenicima iz drugih zemalja.banner projekta

Treći dan se provodio na cjelodnevnom zajedničkim izletu gdje su se učitelji upoznali  s prirodnim i kulturnim bogatstvom različitih regija, a naglasak je uvijek bio na ekologiji i prikazivanju primjera dobre prakse zemlje domaćina.

Zadnji je dan sastanaka započinjao evaluacijom nastave. U timovima i u razredima kojima su predavali,  učitelji su zajedno s učenicima evaluirali nastavne sate, s naglaskom na metode poučavanja, naučene sadržaje i njihovu primjenu, a prije svega na nova iskustva i pozitivnu psihologiju, tj. kako su se svi sudionici nastavnog procesa osjećali pri takvim oblicima učenja i poučavanja.

Svi domaćini su u škole zadnjega dana pozivali i druge goste: roditelje, predstavnike lokalnih suradničkih organizacija te predstavnike lokalnih vlasti i medija koji su prisustvovali brojnim raznovrsnim događanjima pripremljenim od strane domaćina, a ujedno i uveličali svečanost podijele certifikata svim sudionicima projekta. U svakoj su se zemlji stekla neprocjenjiva iskustva i stekli nova poznanstva. Svaki je sastanak zavrio svečanom večerom, razmjenom dojmova i dogovorima za sljedeći projektni sastanak.

Aktivnosti za učenike predviđene ovim projektom bile su izuzetno raznolike i zanimljive, a učenici su bili oduševljeni novim pristupima nastavnim procesima, kako timskim poučavanjem učitelja iz drugih zemalja u njihovim matičnim školama, o zanimljivoj temi, na zanimljiv način i još na engleskom jeziku, tako i videokonferencijskim satima gdje su izravno komunicirali i surađivali s učenicima drugih zemalja.  Učeničko oduševljenje, osim u samom procesu, može se vidjeti u evaluacijskim aktivnostima, izjavama, brojnim fotografijama i videozapisima, ali i po izuzetnim reakcijama roditelja i učitelja.

Nakon susreta učenici su izražavali svoje oduševljenje i želju za novim sličnim susretima na nekom novom projektu. Zadovoljstvo je bilo promatrati interes, aktivnost i veliko uzbuđenje učenike u novim načinima učenja. Ovakav način učenja i razmjene znanja je poticajan i za učenike i učitelje.“, izjavila je učiteljica razredne nastave Sandra Binder iz OŠ Franje Krežme.

Na razini same škole  učinci projekta su izuzetni. Osim u smislu aktivnog sudjelovanja učenika, koji su oduševljeni suradnjom s učenicima drugih zemalja, učitelji OŠ Franje Krežme, koji su imali subjektivne inhibicije za sudjelovanje u projektnim aktivnostima (bili su mišljenja da nedovoljno poznaju engleski za aktivno suradnju s kolegama iz drugih zemalja) sve su aktivnije sudjelovali u realizaciji projektnih aktivnosti (od planiranja timskog poučavanja do izvođenja nastave na mobilnostima, pa do dodatnih suradnji s učiteljima drugih zemalja) kojima su obogatili vlastite nastavne procese, svakodnevni život škole te se usavršili na profesionalnim i osobnim razinama.

Rad na ovom projektu donio mi je jako puno zadovoljstva. Uzbudljivo je bilo komunicirati i pripremati rad s kolegama iz drugih zemalja. Poseban izazov bio je komunikacija na engleskom jeziku. Svi sudionici su bili vrlo otvoreni i spremni na suradnju. Upoznala sam se s različitim kulturama u neposrednom kontaktu s ljudima iz tih zemalja. Naučila sam o sebi da mogu komunicirati na stanom jeziku. Različiti pristupi zadanoj temi, pokazali su mi kako izaći iz svojih okvira i proširiti svoj krug znanja.“, rekla je učiteljica razredne nastave Vlatka Antunović, dok je učiteljica likovne kulture Nevenka Mudri Mušanić  izjavila: “Suradnja s kolegama iz drugih zemalja je bila izazovna, ali produktivna i za mene je otvorila vrata nekim novim metodama rada.“  

Veoma značajan dio projekta je bila primjena metoda pozitivne psihologije. Koordinatorica Stanislava Kuharski je na većini međunarodnih sastanaka održala predavanja i radionice te upoznala projektne timove s alatima i metodama pozitivne psihologije primjenjivim u radnom okruženju te ih  pobliže upoznala s vizualizacijom, (re)programiranjem uma s naglaskom na higijenu misli, mindfulness aktivnostima te antistres opuštanjem. Sudionici su dobili uvid u znanstvene okvire tih metoda, kako one djeluju na fizičkim, mentalnim i emocionalnim razinama i kako utječu na poboljšanje kvalitete života. Te su se metode, kroz različite aktivnosti i vježbe, praktično primjenjivale tijekom međunarodnih sastanaka, a korištene su i u radu s učenicima.sudionici

U sklopu projekta održano je natjecanje u izboru loga. Cilj je bio izraditi logo i upoznati učenike s Erasmus+ projektom, a najveći je značaj stavljen na usvajanje odgojno-obrazovnih ishoda međupredmetnih tema jer su učenici izrađivali logo na temu ekološke osviještenosti, prezentirali ga drugim učenicima i vodili pristojnu kampanju za prikupljanje glasova. Ponosni smo na našeg učenika, sada srednjoškolaca, Mateja Olujića koji je dizajnirao i osvojio najviše glasova u svih šest zemalja sudionica, a njegov logo postao prepoznatljivi dio projekta.

Na Prvom međunarodnom sastanku u OŠ Franje Krežme, posadilo se drvo na površini koju je ustupio grad Osijek. Tijekom te tri godine drvo je raslo, kao i  projekt Together-to get there, koji je postigao izvanredne rezultate. Stekla su se mnogobrojna znanja koja se i dalje  primjenjuju i razvijaju te diseminiraju, a OŠ Franje Krežme je  postala prepoznatljiva kao škola novih mogućnosti.

Tijekom  tri godine trajanja projekta, ostvarile su se brojne značajne suradnje i prijateljstva među učenicima i učiteljima škola sudionica,  a  unatoč završetku projekta, suradnja će se nastaviti i u budućnosti.

Ovim putem od srca zahvaljujemo svim projektnim partnerima (Kaakkurin koulu, Oulun kaupunki, Finska; A’ PRIMARY SCHOOL OF MAKEDONITISSA, Cipar;  Istituto Comprensivo “Carlo Urbani”, Italija; CEIP MESTRE PERE GARAU, Španjolska; 9th Primary school of Arta, Grčka), našim učenicima i svim učiteljima projektnog tima OŠ Franje Krežme za sav trud, rad i predivna nova iskustva koja su nas sve skupa višestruko obogatila na profesionalnim i osobnim razinama.

Priloženi dokumenti