prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

U susret međunarodnom danu tolerancije- “Oboji svijet”

Mladi promatraju svijet drugačijim očima – i hrabro govore o onome što odrasli ponekad prešućuju.

U organizaciji Foruma za slobodu odgoja i ove je godine održan nacionalni kreativni natječaj „Oboji svijet”. Jedan od najprepoznatljivijih projekata koji potiče učenike na promišljanje o vrijednostima tolerancije, nenasilja, ljudskih prava, solidarnosti, prihvaćanja različitosti i aktivnog građanstva.

Povodom Međunarodnog dana tolerancije proglašeni su najbolji radovi. Među njima se našao i rad učenice Gimnazije Vukovar, Stelle Špoljarić, u kategoriji Oboji svijet kistom.

Na ovogodišnji je natječaj pristiglo 255 učeničkih radova, koje je prijavilo 754 učenika i učenica iz 126 škola diljem Hrvatske. Unatoč velikoj konkurenciji i iznimno visokim kriterijima, stručna je komisija nagradila svega 27 radova. Među njima se istaknuo rad učenice Stelle Špoljarić naziva „Will you let it bloom?/Hoćeš li dopustiti da procvjeta?”.

Rad donosi snažnu vizualnu i emocionalnu poruku o posljedicama rata, gubitku djetinjstva i tihoj hrabrosti najmlađih. U središtu kompozicije nalazi se djevojčica obasjana odsjajem plamena koji proždire horizont. Dok odrasli nestaju iz kadra, ostavljajući iza sebe svijet u ruševinama, dijete ostaje samo — suočeno s odgovornošću koju nije biralo. Pored nje leži spaljeni medvjedić, simbol izgubljene nevinosti i djetinjstva koje nestaje u dimu tuđih odluka.

Ipak, pogled djevojčice nije usmjeren prema razaranju, već prema malom crvenom maku koji niče iz pepela. Taj cvijet, krhak i uporan, predstavlja nadu i mogućnost novog početka. Promatrača djelo uključuje u vlastitu simboliku: šutnja posjetitelja galerije ili promatrača slike pretvara se u moralno pitanje — hoćemo li dopustiti da taj mak procvjeta?

Autorica se u svom radu dotiče i problema rodne neravnopravnosti. U figuri djevojčice prepoznajemo one najtiše članove društva, koji često nose teret posljedica, iako nisu sudjelovali u odlukama koje do njih dovode.

Kompozicija prikazuje svijet ispresijecan podjelama. Ali i trenutak u kojem se dijete nalazi na granici između nade i odustajanja. Upravo je u toj granici skrivena univerzalna poruka djela. Sloboda se ne mjeri politikom i deklaracijama, već time koliko štitimo i čuvamo ljepotu djetinjstva.

Kroz rad Stelle, kao i brojne druge radove pristigle na natječaj, jasno se vidi koliko mladi ljudi promišljaju svijet oko sebe. Oni prepoznaju nepravdu, nasilje i podjele. Istodobno pronalaze načine da na te pojave odgovore kreativno, odgovorno i s osjećajem za druge.

Natječaji poput „Oboji svijet” pružaju im prostor da izraze vlastite ideje, stavove i emocije, ali i da osjete podršku odraslih — učitelja, mentora, škola i zajednica koje ih potiču da njihov glas bude slušan i uvažen.

Ovogodišnja komisija natječaja bila je sastavljena od zaposlenika i suradnika Foruma za slobodu odgoja, članova Skupštine FSO-a, volontera te predstavnika Ureda pravobraniteljice za djecu i Ureda pravobraniteljice za ravnopravnost spolova. Njihova odluka potvrda je kvalitete, dubine i umjetničke vrijednosti rada učenice.

Škola je ponosna na postignuće Stelle Špoljarić, ali i na sve učenike koji su sudjelovali u natječaju. Svaki rad, nagrađen ili ne, svjedoči o kreativnosti, empatiji i promišljenosti djece i mladih. Mentori i mentorice koji su pratili učenike također će dobiti potvrde o sudjelovanju početkom prosinca, kao priznanje za svoj doprinos.

U vremenu koje često obilježavaju podjele i netolerancija, radovi mladih umjetnika podsjećaju nas da u njihovom pogledu svijet može biti drugačiji — pravedniji, nježniji i humaniji. Ostaje nam nada da ćemo i iduće godine zajedno „obojiti svijet“. Dajući mu nove nijanse razumijevanja, poštovanja i zajedništva.

Priloženi dokumenti