prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Učenici Ekonomske škole Požega na Kreti u sklopu YES: the Earth Erasmus+ projekta

Učenice Julijana Lukačić (2.g), Lorena Šikanja (1.h) i Ana Turkalj (1.h) te učenik Mihael Ćavar (2.h) od 3. do 7. veljače 2020. boravili su u gradu Khania na otoku Kreta u sklopu druge mobilnosti projekta YES: The Earth.

Ekonomska škola Požega u školskoj godini 2019./2020. sudjeluje u čak 4 projekta u okviru programa Erasmus+. Koordinatorica projekta YES: The Earth, punoga naziva Young Entrepreneurs Sustaining The Earth (Mladi poduzetnici održavaju Zemlju), za Ekonomsku školu Požega profesorica je Jelena Kovačević. U pratnji je učenika u Grčkoj boravila i mr. Martina Budimir.

YES: The Earth inovativan je i višeslojni projekt kojem je cilj poticati i razvijati učeničku kreativnost i potencijal, inovacije, STEAM vještine i učinkovito korištenje digitalne tehnologije. Učenici i nastavnici trebali bi projektom osvijestiti i poduzeti mjere u vezi s izazovima održivosti i poboljšati svoja poduzetnička znanja i vještine kao i vještine engleskoga jezika, vršnjačkoga učenja te socijalne vještine.

Predstavnici Ekonomske škole Požega period od studenoga do veljače proveli su u opsežnim pripremama. Tema mobilnosti u Grčkoj bila je “Building Self Awareness Skills” („Izgradnja vještina samosvijesti“), a predstavnici svih zemalja partnera trebali su osmisliti kazališnu predstavu u trajanju od oko 10 minuta. Zadani su parametri: vrijeme trajanja, forma (igra uloga), poslovi (oglašivač, voditelj marketinga, znanstvenik, CEO, računalni programer i/ili predsjednik udruge civilnoga društva) te uputa da naglasak treba biti na prikazu vještina potrebnih za izgradnju samosvijesti i na ulozi navedenih zanimanja u očuvanju okoliša. Učenici su osmislili scenarij, napisali tekst, pripremili kostime i scenografiju i svaki slobodan trenutak proveli u probama. Odabrali su zanimanja oglašivač i CEO. Iako je tempo bio naporan, tekst zahtjevan, a vremena ne previše, priprema predstave „I Like It Green“ bila je vrlo zabavna, poučna i svakako je doprinijela izgradnji vještina samosvijesti učenika koji su ju osmislili.

S prvim danom veljače došao je i dugo očekivani trenutak. Provjeravajući u posljednji tren jesu li ponijeli sve osobne stvari, ali i rekvizite i kostime za predstavu, učenici i nastavnice zaputili su se prema Beogradu odakle je bilo polazište za prvi let u Atenu. Učenicima je ovo bio prvi let zrakoplovom u životu i već to iskustvo bilo je nešto što će zauvijek pamtiti. S obzirom na kasni dolazak na Kretu, prvu su noć i učenici proveli u hotelu, a obitelji su došle po njih sutradan dopodne.

Prvoga dana, dana bez službenih obveza u sklopu projekta, svatko je na svoj način istražio grad. Khania (Chania) je drugi po veličini grad na Kreti. Smješten je na sjevernoj strani otoka. U širem gradskom području živi oko 70.000 stanovnika. Turističko je odredište koje privlači turiste svojom obalom, pogledom na planine prekrivene snijegom od studenoga do lipnja, kulturno-povijesnom baštinom te vrlo bogatom gastronomskom ponudom.

Prvi službeni dan mobilnosti započeo je programom dobrodošlice u školi domaćinu (Geniko Lykeo Vamou) u mjestu Vamos. Nakon glazbenoga programa, u dvorištu škole organizirana je radionica tradicionalnih grčkih i kretskih plesova. Na svečanome prijemu kod gradonačelnika Apokorone organizirano je predavanje profesora s lokalnoga sveučilišta o agroturističkoj ponudi te o izboru zanimanja i o samosvijesti. Učenici su ispunili upitnike u sklopu SWOT analize o svojim osobinama ličnosti, vrijednostima, snagama, slabostima, sklonostima i potencijalima.

Utorak je bio dan posvećen matematici. Nakon uvodnih predavanja o utjecaju i ulozi matematike u svakodnevnome životu te o povezanosti matematike, jezika i svemira, održana je umjetnička radionica kaligrafije i izrade geometrijskih oblika. Uslijedio je radni izlet do Aptere, antičkoga amfiteatra. Učenici su u skupinama rješavali matematičke probleme poput izračuna koliko je ljudi moglo sjediti u gledalištu amfiteatra. Obilazak obližnje tvrđave bio je idealna prilika za fotografiranje. Dan je završio zajedničkom večerom.

Po mnogima najvažniji dan mobilnosti bila je srijeda, dan kada su svi partneri na kazališnim daskama škole u Vamosu pokazali svoje predstave. Hrvatski je tim pripremio predstavu o kreativnim i ekološki osviještenim načinima promoviranja proizvoda i mudrim odlukama direktora tvrtke, a sve kako bi se zaštitio okoliš. Nakon predstave uslijedila je rasprava u kojoj su učenici odgovarali na pitanja o predstavama i o tome koje su vještine potrebne za koja zanimanja.

Mnogima je najzanimljiviji dan bio četvrtak kada je organiziran izlet u grad Heraklion i posjet arheološkome nalazištu Knosos. Nakon razgledavanja ostataka drevne palače uz stručno vodstvo na engleskome jeziku, organiziran je posjet areheološkome muzeju s naglaskom na mikenskoj kulturi. Na povratku je međunarodna skupina posjetila grad Retimno.

Petak je bio posljednji dan mobilnosti na Kreti. Nakon analize rezultata upitnika ispunjenih u ponedjeljak, učenici su izrađivali postere u kojima su predstavili sebe, svoje snove, planove i razmišljanja. Nakon ručka, uslijedila je svečanost uručenja potvrda o sudjelovanju. Na rastanku nitko nije mogao supregnuti suze. Premda su nastavnici i dio učenika imali još jednu priliku susresti se na večeri, za većinu je već popodne značilo rastanak.

U subotu su se predstavnici Ekonomske škole Požega sretno vratili svojim domovima. Već kroz nekoliko tjedana slijedi treća mobilnost projekta YES: The Earth, ovoga puta u grad Craiova u Rumunjskoj.