Kako bi učenici bolje upoznali funkcioniranje zakonodavne vlasti svim srednjim školama nudi se posjet Hrvatskom saboru. Najčešće se to izvodi u sklopu terenske ili izvanučionične nastave vezane uz predmet Politika i gospodarstvo.
Suradnja institucija
Time se stvara temelj za daljnju suradnju obrazovnih institucija i parlamenta. Naime, svake se godine učenici srednjih škola mogu okušati u ulozi zastupnika hrvatskog parlamenta putem Simulirane sjednice. To je organizacijski zahtjevan posao, a učenici Srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića su to osjetili ove godine 6. svibnja 2025. godine kada im je ukazana čast i povjerenje predsjedati 12. simuliranom sjednicom u 2024./2025. školskoj godini.
Izmjene zakona
Služba za građane Hrvatskog sabora svake godine organizira Simuliranu sjednicu za učenike srednjih škola koja se održava početkom mjeseca svibnja. Ove godine je tema rasprave bio Zakon o turizmu koji se razmatrao kao Prijedlog zakona o turizmu s konačnim prijedlogom zakona.
Učenici-zastupnici iznosili su svoja stajališta u ime odbora, klubova zastupnika i kao pojedinačne rasprave. Na kraju se glasovalo o amandmanima i o donošenju Zakona. Učenike su tijekom godine mentorirali njihovi nastavnici.
U ime kluba zastupnika Srednje škole Ban Josip Jelačić Zaprešić svoja su stajališta iznijele Judita Ilić i Dora Juroš učenice gimnazijskih razreda naše škole. Isto to imalo je priliku učiniti i 160 učenika-zastupnika koliko ih je bilo izabrano za Simuliranu sjednicu.
Predsjedanje
Predsjednik Hrvatskog sabora Gordan Jandroković otvorio je uz prigodan govor 12. simuliranu sjednicu. Nakon toga je prepustio predsjedanje našim učenicima. Mjesto predsjednika sjednice preuzeo Petar Kovačićek učenik 4. razreda srednje škole Ban Josip Jelačić iz Zaprešića smjera hotelijersko-turistički tehničar. Mjesto tajnika Simulirane sjednice preuzeo je Karlo Kunjas iste škole gimnazijskog smjera koji je tijekom cijele sjednice pomagao predsjedniku da sve funkcionira kako treba. Sama Simulirana sjednica odrađivala se prema posebnom Poslovniku kojeg su kontrolirali i pratili predsjednik i tajnik sjednice.
Neprocjenjivo iskustvo
Ovakvim direktnim načinom rada učenici su usvojili znanja o zakonodavnoj proceduri, uvidjeli su i iskusili tijek donošenja zakona i drugih akata koje inače donose zastupnici Hrvatskog sabora.
Za učenike je to neprocjenjivo iskustvo čime dobivaju uvid u funkcioniranje parlamenta kao najvišeg predstavničkog tijela. Isto tako ovakvom praksom imaju uvid u funkcioniranje zakonodavne vlasti u Republici Hrvatskoj. Simuliranom sjednicom učenici bolje i lakše razumiju mogućnosti koje im daje aktivno građanstvo. Time im se i osvještava vlastita uloga u demokratskom životu Republike Hrvatske.
Ovime se doprinosi i demokratskoj političkoj kulturi u koju bi trebalo što više uključivati učenike srednjih škola kako bi bolje participirali u aktivnom građanstvu, tj. u provedbi javnih politika.