prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Web alati u učenju na daljinu učenika 3. b razreda Osnovne škole Opuzen

Učenici 3. b razreda Osnovne škole Opuzen odlično su se snašli u nastavi na daljinu i postali digitalno pismeni. Koristili su i nastaviti će koristiti digitalne alate u procesu komunikacije i suradničkoga učenja, ali i diseminaciji rezultata i vrednovanja ishoda učenja.

Učenici svakodnevno pohađaju online nastavu pomoću Zooma, koji im olakšava savladavanje gradiva. Zbog činjenice da svi učenici nemaju jednake uvjete za nastavu na daljinu, učiteljice su trebale odrediti koje će digitalne alate učenici koristiti. Tjedan dana prije nego što su počeli provoditi online nastavu, učiteljica je u Microsoft Teamsu stvorila virtualnu učionicu i na satu razrednika s učenicima prošla prve korake. 

Zahvaljujući ranijoj pripremi, učenicima nije bilo teško kada se počela provoditi online nastava. Za lakše snalaženje roditelja, učiteljica je u digitalnom alatu Loom snimila film kako se snaći u Microsoft Teamsu i načine na koje je moguće predati zadaću. Za učitavanje zadaće koristi se Google Forms jer omogućuje da se u jedan obrazac može učitati do 10 datoteka i sve se pohranjuje na Google Drive, a ne zauzima memoriju mobilnog uređaja. 

S obzirom da je u početku bilo tehničkih problema i da svi učenici nisu mogli pristupiti Teamsu, a nekima nisu bili vidljivi zadatci, učiteljica je napravila sigurnosnu kopiju materijala za učenike, i postavila i na razrednu web stranicu Neretvanska učionica 3. b razreda. Na taj način, učenicima je olakšan pristup sadržaju.

Unatoč preporuci da učiteljice razredne nastave komuniciraju s učenicima Vibera i WhatsAppa, učiteljica se odlučila na svakodnevnu nastavu putem Zooma. I roditelji i učenici su izrazito zadovoljni takvom nastavom, a svoje zadovoljstvo su izrazili putem ankete u Google Formsu. Pomoću provedene ankete je ustanovljeno da učenicima jako nedostaju prijatelji, a rad preko Zooma je prilika da se vide i druže.

Bez obzira što se učiteljica služi mnogim digitalnim alatima, dva tjedna je kombinirala različite alate, a alate koje predstavlja, pokazali su kao najbolji za razred.

Sadržaj je najčešće izrađen u Genially ili Bookwidgetsu, a nakon izrade je postavljen na platformu Microsft Teams i na mrežnu stranicu razreda. Genially je digitalni alat koji omogućuje stvaranje interaktivnih i animiranih sadržaja uz izvrsne efekte i upečatljive dizajne koji su dostupni u besplatnoj verziji.

Bookwidgets je izvrstan alat za kreativno i interaktivno poučavanje. Ima velik broj mogućnosti za izradu nastavnih materijala, od različitih vrsta kvizova s više opcija postavljanja pitanja do edukativnih igara.

Najdraži alat u nastavi na daljinu je PADLET, budući da ga odlikuje jednostavnost korištenja, dostupnost na različitim uređajima, prilagođenost potrebama učenika i raznovrsna namjena. Učenici klikom na poveznicu mogu svoj sadržaj unositi na zid bez prethodne prijave u sustav. Učenici s lakoćom učitavaju fotografije, video zapise, snimku glasa i sl. Pregledan je, svi se sadržaji nalaze na jednom mjestu i olakšavaju pregled učeničkih radova. Pogodan je i za vršnjačko vrednovanje. Učenici jedni drugima komentiraju radove.

Lino je alat sličan online oglasnoj ploči na koju se mogu dodavati razni elementi poput slike, videozapisa i sl. Učenicima je također jednostavan za korištenje.

Vrednovanje u nastavi na daljinu predstavlja problem, bez obzira na veliki broj alata u kojima se može provoditi.

Najčešće se koriste Bookwidgets, Google Forms i Kahoot. Učenici vole Kahoot budući da je interaktivni alat,  koristi elemente učenja kroz igru i kod učenika potiče natjecateljski duh i tako povećava motivaciju. Sustav se bodovanja temelji na bodovima dobivenima za točan odgovor i vremenu unutar kojeg se daje točan odgovori. Za samovrednovanje učenika koristim Google Forms i Bookwidgets.

Vrlo je važno da je rad transparentan i vidljiv, a digitalni alat Book Creator omogućuje pohranjivanje svih materijala, a ankete koje se provode s učenicima i roditeljima pohranjuju se u knjigu u alatu StoryJumper.

Uočeni su prednosti i nedostaci učenja na daljinu. Najveći nedostatak je kvalitetno vrednovanje, budući da se ne može ustvrditi jesu li učenici samostalno odradili zadatak. Prednosti su što učenici usvajaju znanja vlastitim tempom, prelaze ga na način koji njima najviše odgovara. Na ovaj način, ohrabreni su da rade čak i kada naiđu na prepreku, jer imaju mogućnost da ponove, zatraže nove resurse koji će im pomoći da adekvatno savladaju gradivo.

Učitelj ima slobodu da na istu nastavnu jedinicu pripremi mnoštvo različitih sadržaja, a na učenicima je da odaberu i koriste one koji njima najviše odgovara. Sadržaj postaje raznovrstan i samim tim inspirativan, a nastava individualizirana do razine gdje se poštuju potrebe svih učenika.