Čvrsto vjerujući kako je važno djecu od rane dobi odgajati za život u zdravom i održivom okolišu učiteljica Andrea Barac iz OŠ Zvonka Cara iz Crikvenice se i ove godine odlučila sa svojim učenicima uključiti u eTwinning projekt “Živimo zelenije i održivije 3”, autorice kojeg su učiteljice Marina Arambašić i Biljana Popović.
Glavni cilj projekta “Živimo zelenije i održivije 3” bio je stvoriti obrazovne sadržaje i u što većoj mjeri ih implementirati u kurikulum kako bi učenici u budućnosti bili spremniji na nove društvene i okolišne izazove i kako bi mogli donositi važne životne i poslovne odluke po modelu kvalitetnijeg i održivijeg načina života.
Radeći na ostvarivanju postavljenog cilja učiteljica je za svoje učenike osmislila niz aktivnosti kojima ih je poticala da kroz igru i različite oblike istraživačkog i suradničkog rada razvijaju naviku odgovornog ponašanja prema okolišu i održivom razvoju.
Radom na postavljenim zadatcima, često integriranim poučavanjem, učenici su ostvarivali ishode svih nastavnih predmeta te očekivanja međupredmetnih tema što je utjecalo na razvoj sljedećih kompetencija: prirodoslovne i tehnološke, matematičke, socijalne i građanske, komunikacijske i jezične, kompetencije učiti kako učiti, inovativnosti i poduzetništva te kompetencije kulturne svijesti i izražavanja.
Projekt je započeo u rujnu 2024. godine i traje do lipnja 2025. godine, a do sada su učenici sudjelovali u sljedećim aktivnostima: Kreiranje loga i maskote projekta.
Prikupljanje namirnica i higijenskih potrepština za socijalnu samoposlugu „Kruh sv. Elizabete“ u Rijeci. Na uključivanje u ovu volontersku akciju potakli su i sve učenike i djelatnike škole.
Povodom božićnih i novogodišnjih blagdana izrađivali su ukrase od ekoloških materijala te njima okitili bor na crikveničkoj šetnici.
Reciklažom starih kalendara i plastičnih čepova izradili su matematičke didaktičke igre koje su poslali projektnim partnerima u OŠ Popovac. S projektnim partnerima surađivali su i povodom Dana voda. Svoje radove i provedene aktivnosti objavljivali su u suradničkim knjigama. Sudjelovali su u projektnom izazovu Biljke koje nas okružuju osmišljavajući i odgonetavajući postavljene zagonetke o biljkama.
Svjetski dan činjenja dobrih djela proveli su u druženju sa štićenicima Doma za starije osobe Salvia. Povodom Dana planeta Zemlje sudjelovali su u akciji čišćenja šetnice uz potok Dubračinu.
Posjetili su Miomirisni vrt u Malom Lošinju te Plavi svijet u Velom Lošinju.
Radeći na projektnim aktivnostima učenici su se koristili i digitalnim alatima, bilo u svrhu učenja kroz igru i rješavanja kvizova ili izrađujući zadane materijale. S partnerskim školama komunicirali su putem digitalnih platformi, TwinSpacea i videokonferencija i time učili o korištenju digitalnih komunikacijskih kanala, poštivanju pravila komunikacije u digitalnom svijetu, sigurnosti na internetu kao i važnosti zaštite autorskih prava. Sve ovo uvelike je utjecalo i na razvoj digitalne kompetencije.
Iz svega navedenog razvidno je koliko projekti poput projekta „Živimo zelenije i održivije 3“ potiču učenike da aktivnim sudjelovanjem i kritičkim promišljanjem spoznaju povezanost vlastitog načina života i utjecaja na okoliš, važnost očuvanja okoliša i održivog razvoja kao i da se aktivno uključe u očuvanje okoliša.
Kroz interaktivne i praktične aktivnosti, učenici ne samo da stječu znanje već i razvijaju odgovorno ponašanje prema okolišu i trajne navike aktivnog sudjelovanja u ekološkim aktivnostima.