prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Financijska pismenost u okviru Erasmus+ projekta “Let’s Make Our Own Business”

U Tehničkoj školi i prirodoslovnoj gimnaziji Ruđera Boškovića u Osijeku u okviru projekta „Let’s Make Our Own Business” Erasmus+ programa krajem nedavno je održana četvrta mobilnost pod nazivom “Financijska pismenost” u suradnji s četiri partnerske zemlje: Nizozemska, Italija, Grčka i Turska. Glavni cilj projekta odnosio se na razvijanje poduzetničkoga duha kod učenika srednjoškolske dobi kako bi što kvalitetnije bili pripremljeni za profesionalni i osobni razvoj na europskom tržištu rada.

Ovim projektom zamišljeno je da učenici, uz razvijanje poduzetničkih kompetencija koje su ključne u suvremenom europskom svijetu, jačaju i svijest o važnosti financijskoga obrazovanja. Kao budući poduzetnici učenici su na prethodnim mobilnostima, uz podršku svojih mentora, sami trebali osmislili svoje tvrtke te su na prvoj mobilnosti u Italiji  kreirali logo i slogan, potom u Turskoj naučili kako prodavati proizvode i usluge te u Nizozemskoj izradili poslovni plan tvrtke.

Nedavno, kod nas u Hrvatskoj, upustili  su se u još jednu novu avanturu, ovoga puta iz svijeta financija.

Već prvi dan mobilnosti igrama zagrijavanja „Poznajemo li financijsku terminologiju?“ i „Tko želi biti milijunaš?“ provjeravali su koliko i što uopće srednjoškolci znaju o financijskoj pismenosti. Edukativna digitalna igra o elementarnom poznavanju financijske pismenosti  „Tko želi biti milijunaš?“ samo je jedna u nizu igara koju je preporučila koordinatorica Erasmus+ projekta „I don’t know“ Obrtne tehničke škole Split, a koja je ujedno i suautorica ove iznimno bogate platforme za učenje i stjecanje znanja iz područja financija.

Sljedećih dana mobilnosti učenici su u internacionalnim skupinama nastavili s aktivnostima sa zadanom temom Financijska pismenost u sklopu koje su osmišljavali svoje financijske planove. Organizirana edukacija o izradi financijskoga plana ostvarena je u suradnji s osječkim Ekonomskim fakultetom i njihovim mentorima prof. dr. sc. Julije Perić i prof. dr. sc. Anamarija Delić. Voditeljice edukacije pripremile su učenicima vrlo atraktivne i moderne interaktivne radionice kako bi ih zaintrigirale za temu o kojoj do sada nisu imali mogućnosti učiti u okviru redovite nastave. Učili su o glavnim načelima ulaganja i štednje kako bi što uspješnije mogli upravljati financijama. Vrlo brzo shvatili su da je financijska pismenost temelj za uspješno poslovanje u današnjem okruženju, a obuhvaća  informiranost, znanje, vještine, stavove i ponašanja koja su potrebna za donošenje kvalitetnih financijskih odluka u ostvarivanju individualne dobrobiti.

Zadnji dan mobilnosti u školi organizirali su natjecanje za najbolje osmišljeni financijski plan pred povjerenstvom profesora Ekonomskoga fakulteta, a zatim su prigodno nagradili skupinu učenika koja je predstavila najbolji rad. Osim uspješne suradnje na lokalnoj razini, povezali su se i s Hrvatskom agencijom za nadzor financijskih usluga (HANFA) u Zagrebu s kojoj su u sklopu mobilnosti imali dogovoreni posjet zanimljivoj radionici pod nazivom „Prevare u financijama“, a koja je također prigodnim kvizom poticala učenike na kritičko razmišljanje o ovoj temi.

Nešto više o  projektu „Let’s Make Our Own Business“ i o projektnim aktivnostima koje su do sada provedene na mobilnostima u četiri partnerske zemlje može se pogledati na poveznici za ebook izrađen u Canva digitalnom alatu.

Za kraj, dojmovi i razmišljanja učenika projektnog tima o sudjelovanju na ovoj mobilnosti u Osijeku te intervju o poznavanju financijske pismenosti koji su učenici nedavno sami pripremili i snimili.

„Sudjelovanje na ovoj mobilnosti kod nas u Hrvatskoj, ali i uopće u projektu, svakako će mi ostati kao jedno veliko novo iskustvo. Cijeli tjedan uživala sam u projektnim aktivnostima u društvu svoje gošće iż Italije te ostalih sudionika projekta. Osim upoznavanja različitih kultura i usavršavanja engleskoga jezika, jako sam ponosna jer sam stekla vještine iż poduzetništva i financijske pismenosti koje već sad nastojim primjenjivati.” (M. N., 3. A)

„Jako sam bio oduševljen što sam i ja mogao biti na ovoj  edukaciji jer sam svjestan koliko mi je već sad u svakodnevnim životnim situacijama potrebno barem neko opće znanje o financijama. Na edukaciji o financijskoj pismenosti izrađivali smo financijski plan na zadanu temu poslovanja, trebali smo objasniti temu poslovanja, potencijalne stranke ili klijente, navesti uloge te izračunati obvezne investicije, prihode i rashode te, na kraju, zaradu.” (J. B., 3.b)