prodaja@stozacibrid.com hr@hardtechnique.com vjeko.kovacicek@coolintunit.com info@tehnikhard.net mail@coolintunit.com webmaster@stozacibrid.com admin@hardtechnique.com tehnikhard.net web.stozacibrid.com www.coolintunit.com

Uloga Škole ambasadora Europskog parlamenta u osnaživanju mladih

U vremenu kada se mnoga područja u Europskoj uniji, a osobito na periferiji poput istoka Hrvatske, suočavaju s izazovima depopulacije, iseljavanja mladih i neujednačenog regionalnog razvoja, ključnu ulogu imaju obrazovne institucije koje prepoznaju potrebu za aktivnim angažmanom mladih u demokratskim procesima.

Škole ambasadori Europskog parlamenta predstavljaju jedan od najučinkovitijih alata u tom procesu. Jedna od takvih škola je Gimnazija Vukovar iz Vukovara, grada smještenog u najistočnijem dijelu Hrvatske.

Ovo je područje koje se prostire uz granicu s Republikom Srbijom i dio je panonske nizine, gospodarski i demografski osjetljivo, s izraženim trendovima iseljavanja te starenja stanovništva. Upravo zbog tih specifičnosti, osnaživanje mladih u ovom prostoru dobiva dodatnu važnost u kontekstu regionalne ravnoteže i budućeg razvoja.

Kroz niz aktivnosti u sklopu programa Škola ambasador, Gimnazija Vukovara osnažila je glas mladih u političkom dijalogu s europskim institucijama. Najrecentniji primjer toga je studijski posjet Europskom parlamentu u Bruxellesu, koji se održao 13. i 14. svibnja ove godine, tijekom kojeg su učenici sudjelovali u organiziranom dijalogu s hrvatskom zastupnicom Nikolinom Brnjac.

Tijekom boravka u Bruxellesu učenici su se upoznali s radom europskih institucija te posjetili Kuću Europske povijesti, gdje su kroz interaktivne izložbe dobili uvid u kompleksnu i višeslojnu povijest europskog kontinenta. Ovo iskustvo dodatno je produbilo njihovo razumijevanje zajedničkih europskih vrijednosti, izazova i razvoja kroz povijest.

Teme poput priuštivog stanovanja, zadržavanja mladih u regijama s negativnim demografskim trendovima i uloge Europske unije u poticanju lokalnog razvoja bile su u središtu rasprava. Upravo uključivanjem mladih u dijalog o pitanjima koja se izravno tiču njihove budućnosti, program Škola ambasador Europskog parlamenta dokazuje koliko je politička pismenost važna i moguća već u srednjoškolskom obrazovanju.

Tijekom boravka u Bruxellesu, učenici su također sudjelovali u simuliranoj igri “Gradimo kvart”, kojom su razvijali razumijevanje koncepta održivog urbanizma, priuštivog stanovanja i balansiranja interesa različitih društvenih skupina. Aktivnosti poput ove pridonose razvoju kritičkog razmišljanja i osjećaja odgovornosti za zajednicu.

Iskustva učenika potvrđuju važnost ovakvih aktivnosti:

“Bilo mi je nevjerojatno vidjeti gdje se donose odluke koje oblikuju naš svakodnevni život. Osjetila sam da moj glas ima težinu,” rekla je učenica 3. razreda.
“Najviše mi se svidjela rasprava o priuštivom stanovanju jer smo govorili o stvarima koje se stvarno tiču nas mladih u manjim sredinama,” podijelio je učenik 2. razreda.
“Kuća Europske povijesti me posebno dojmila. Shvatio sam koliko je Europa prošla da bi danas bila ovakva kakvu poznajemo,” izjavio je učenik 1. razreda.
“Ovaj put u Bruxelles bio je više od izleta – bio je to pogled u našu moguću budućnost i ulogu koju možemo imati u njoj,” zaključila je učenica 4. razreda.

Inicijativa zastupnice Brnjac da s mladima izravno raspravlja o stambenim politikama pokazala je koliko je važno stvarati prostor za mlade u europskoj političkoj areni. Nadalje, posjet Bruxellesu poslužio je kao inspiracija za buduće korake, među kojima se istaknula ideja organizacije javne panel-rasprave upravo u Vukovaru, na temu priuštivog stanovanja i decentralizacije.

Program Škola ambasador Europskog parlamenta nije samo simbolična oznaka, već realan okvir za povezivanje mladih s europskom stvarnošću. Uključivanjem u ovakve projekte, učenici postaju aktivni europski građani, spremni ne samo razumjeti, nego i oblikovati budućnost svoje zajednice.